آژانس کره جنوبی می گوید کره شمالی مردم را اعدام کرد ، سرمایه را تعطیل کرد

کره شمالی رهبر کیم جونگ اون دست کم دو نفر را اعدام کرده ، ماهیگیری را در دریا ممنوع کرده و پایتخت ، پیونگ یانگ را قفل کرده است ، به عنوان بخشی از تلاش های دیوانه وار برای محافظت در برابر ویروس کرونا و آسیب اقتصادی آن ، کره جنوبیآژانس جاسوسی روز جمعه به قانونگذاران گفت.
دولت كیم همچنین به دیپلماتهای خارج از كشور دستور داد از هرگونه اقدامی كه موجب تحریک این كشور شود خودداری كنند ایالات متحده زیرا نگران رئیس جمهور منتخب است جو بایدنقانون گذاران پس از شرکت در جلسه توجیهی خصوصی توسط سرویس اطلاعات ملی ، به خبرنگاران گفتند که انتظار می رود رویکرد جدیدی در قبال کره شمالی داشته باشد.

Ha Tae-keung ، یکی از قانونگذاران ، به نقل از NIS اظهار داشت که کیم “خشم بیش از حد” را نشان می دهد و “اقدامات غیر منطقی” را نسبت به همه گیری و تأثیر اقتصادی آن انجام می دهد.

رهبر کره شمالی کیم جونگ اون در جلسه دفتر سیاسی حزب کارگر حاکم در پیونگ یانگ ، کره شمالی شرکت می کند (عکس: 15 نوامبر 2020)
رهبر کره شمالی کیم جونگ اون در جلسه دفتر سیاسی حزب کارگر حاکم در پیونگ یانگ ، کره شمالی شرکت می کند (عکس: 15 نوامبر 2020) (AP)

ها گفت ، NIS به قانونگذاران گفت كه کره شمالی ماه گذشته و پس از اینكه شخص مسئول كاهش نرخ ارز را به عهده داشت ، یك صرافی معروف را در پیونگ یانگ اعدام كرد. وی به نقل از NIS گفت: کره شمالی همچنین یک مقام مهم را در ماه آگوست به دلیل نقض مقررات دولت در محدود کردن کالاهای آورده شده از خارج اعدام کرد. نام این دو نفر مشخص نشد.

کره شمالی همچنین برای جلوگیری از آلوده شدن آب دریا به ویروس ، ماهیگیری و تولید نمک در دریا را ممنوع کرده است.

کره شمالی اخیراً پیونگ یانگ و استان جاگانگ شمالی را به دلیل نگرانی از ویروس در محاصره قرار داده است. در اوایل این ماه ، اقدامات قفل در سایر مناطق که مقامات کالاهای غیر مجاز و ارزهای خارجی را که وارد شده بود ، پیدا کردند ، Ha به نقل از NIS گفت.

NIS گفت ، کره شمالی همچنین دست کم یک شرکت دارویی کره جنوبی را که در تلاش برای تولید واکسن ویروس کرونا بود ، یک اقدام هک ناموفق انجام داد.

کره شمالی هفتادمین سالروز تولد است

این آژانس سابقه ای متفاوت در تأیید تحولات کره شمالی ، یکی از مخفی ترین ملت های جهان دارد. NIS گفت که نمی تواند بلافاصله حساب قانونگذاران را تأیید کند.

کره شمالی اظهار داشت که حتی یک مورد ویروس کرونا در خاک خود پیدا نکرده است ، این ادعا توسط کارشناسان خارجی مورد اختلاف است ، گرچه می گوید که تلاش های همه جانبه را برای جلوگیری از شیوع ویروس انجام می دهد. یک شیوع بزرگ می تواند عواقب ناگواری را به همراه داشته باشد زیرا سیستم مراقبت های بهداشتی شمال همچنان فلج شده و از کمبود مزمن تجهیزات پزشکی رنج می برد.

در این یکشنبه ، 30 ژوئن 2019 ، عکس ارائه شده توسط دولت کره شمالی ، رهبر کره شمالی ، کیم جونگ اون ، سمت چپ و دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده در داخل خانه آزادی در ضلع جنوبی پانمونجوم ، کره جنوبی دست دادند.
دولت کره شمالی در برابر پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری دونالد ترامپ سکوت اختیار کرده است (عکس: ژوئن 2019) (آژانس خبری مرکزی کره)
بیماری همه گیر کره شمالی را مجبور کرد که مرز خود را با آن مهر و موم کند چینبزرگترین شریک تجاری و بخشنده آن در ژانویه. تعطیلی همراه با مجموعه ای از بلایای طبیعی در تابستان ، ضربه سنگینی به اقتصاد شمال وارد کرد که تحت مجازات تحریم های تحت رهبری آمریکا قرار گرفته است.

تجارت کره شمالی با چین در 10 ماه نخست سال جاری بالغ بر 530 میلیون دلار آمریکا (720 میلیون دلار) بوده است که حدود 25 درصد رقم مربوط به سال گذشته است. به نقل از NIS ، قیمت شکر و چاشنی چهار برابر افزایش یافته است.

گروه های نظارتی کره شمالی در سئول گفتند که نرخ برابری دلار به دلار کره شمالی اخیراً به میزان قابل توجهی کاهش یافته است زیرا مردم پس از قطع قاچاق پس از بسته شدن مرز چین ، مکان کمی برای استفاده از ارز پیدا کردند.

در این یکشنبه ، 30 ژوئن 2019 ، عکس ارائه شده توسط دولت کره شمالی ، رهبر کره شمالی کیم جونگ اون ، جبهه سمت چپ ، رئیس جمهور ایالات متحده دونالد ترامپ ، مرکز جلو ، و رئیس جمهور کره جنوبی مون جائه این ، جلو راست ، با هم در دهکده مرزی Panmunjom در منطقه غیر نظامی.
این دو در سال 19-2018 سه اجلاس برگزار کردند که به کیم و ترامپ کمک کرد روابط شخصی برقرار کنند و توهین و تهدیدهای نابودی که قبلاً مبادله کرده بودند را متوقف کنند (عکس: ژوئن 2019) (آژانس خبری مرکزی کره)

بر اساس توجیهی NIS ، کره شمالی به نمایندگی های دیپلماتیک خارج از کشور دستور داد تا ایالات متحده را تحریک نکنند ، و به سفیران خود هشدار داد که اگر اظهار نظرها یا اقدامات مربوط به ایالات متحده در روابط با واشنگتن مشکلی ایجاد کند ، عواقب آن را به سفیران خود هشدار می دهد.

دولت کره شمالی در برابر پیروزی بایدن بر دونالد ترامپ ، رئیس جمهور که کیم سه اجلاس سران را در مورد زرادخانه هسته ای شمال برگزار کرد ، سکوت کرد. در حالی که دیپلماسی سرانجام متوقف شد ، جلسات به کیم و ترامپ کمک کرد تا روابط شخصی برقرار کنند و توهین و تهدیدهای نابودی که قبلاً رد و بدل کرده بودند را متوقف کنند.

کیم بیونگ کی ، قانونگذار ، با اشاره به NIS اظهار داشت: کره شمالی با بی فایده شدن روابط دوستانه خود با ترامپ ، اضطراب نشان می دهد و باید از ابتدا در معامله با دولت آینده بایدن شروع شود.

جو بایدن ، معاون سابق نامزد ریاست جمهوری ، جمعه ، 6 نوامبر سال 2020 ، در ویلمینگتون ، دلاور سخنرانی می کند
NIS پیش بینی می کند کره شمالی قبل از کنگره حزب حاکم در ژانویه رژه نظامی برگزار کند ، در این نمایش نیرویی با زمان افتتاح بایدن (عکس: نوامبر ، 2020) (AP)

کارشناسان در این باره بحث کرده اند که آیا کره شمالی به زودی آزمایش های اصلی موشکی خود را از سر می گیرد تا تلاش کند تا توجه بایدن را جلب کند. در جریان تغییرات دولت گذشته در ایالات متحده ، کره شمالی غالباً اقدام به شلیک سلاح های بزرگ برای افزایش قدرت در مذاکرات با دولت جدید ایالات متحده می کند.

NIS پیش بینی می کند کره شمالی قبل از کنگره حزب حاکم در ژانویه ، در یک نمایش قدرت که به مناسبت مراسم تحلیف بایدن برگزار می شود ، رژه نظامی برگزار کند. کیم بیونگ کی با استناد به NIS اظهار داشت: کره شمالی همچنین به احتمال زیاد از کنگره حزب کارگران برای تعیین سیاستهای اصلی خود در قبال ایالات متحده استفاده خواهد کرد.

کیم جونگ اون گفته است که این کنگره ، اولین دوره از این نوع در چهار سال گذشته ، اهداف جدید دولت را برای پنج سال آینده تعیین خواهد کرد. حزب کارگران در اعتراف به عدم موفقیت سیاست خود در ماه اوت ، گفت که اقتصاد کره شمالی به دلیل موانع شدید داخلی و خارجی بهبود نیافته و اهداف توسعه قبلی آن به طور جدی به تأخیر افتاده است.