ژن درمانی جدید می تواند به درمان سرطان روده که به کبد می رسد کمک کند

ژن درمانی برای اولین بار نوید کمک به درمان سرطان روده را که به کبد گسترش یافته است ، داده است.

محققان آدلاید نشان دادند که رویکرد جدیدی که از ویروس اصلاح شده برای آلوده شدن کبد استفاده می کند ، می تواند تومورهای موش ها را کوچک کند.

دکتر سوزان وودز ، یکی از محققان این مطالعه که در مجله Gastroenterology منتشر شد ، گفت: “ما از این نتایج بسیار هیجان زده ایم.”

محققان آدلاید نشان دادند که رویکرد جدیدی که از ویروس اصلاح شده برای آلوده شدن کبد استفاده می کند ، می تواند تومورهای موش ها را کوچک کند. (نه)

آزمایش های بعدی انجام خواهد شد تا مشخص شود آیا این روش درمانی می تواند برای سایر سرطان هایی که به کبد می روند مانند تومورهای پستان ، ریه و پانکراس مفید باشد.

ویروس اصلاح شده منحصراً کبد را هدف قرار می دهد و نسخه ای از ژن را معرفی می کند که به ارگان دستور می دهد سلولهای بیشتری به نام فیبروبلاست ایجاد کند که رشد خوب و سرطانی آنها کند است.

تیم SAHMRI و دانشگاه آدلاید در حال بررسی این هستند که چرا سلولهای طبیعی اطراف سرطان خوب هستند در حالی که سلولهای دیگر خراب شده و رشد تومور را تقویت می کنند.

دکتر سوزان وودز ، یکی از محققان این مطالعه که در مجله Gastroenterology منتشر شده است. (نه)

دکتر سوزان وودز گفت: “در سرطان روده ، ما می دانیم که بیماران با فقیرترین پیش آگهی ، مقدار زیادی از این تومور خراب یا بد حامی فیبروبلاست را دارند.”

این نوع ژن درمانی که از ویروس اصلاح شده برای ورود به کبد استفاده می کند در حال حاضر در بیماران مبتلا به اختلالات خونی استفاده می شود.

دکتر وودز گفت: “این اولین نشانه ای است که ما می توانیم از این روش برای درمان سرطانی که به کبد گسترش یافته استفاده کنیم.”

بازمانده سرطان روده ، هانا دوروکس ، از این تحقیقات دلسوز است و می گوید برای افرادی که بیماری دیررس تشخیص داده می شوند ، در حالی که از قبل گسترش یافته است ، باید گزینه های درمانی بیشتری وجود داشته باشد.

بازمانده سرطان روده هانا دورو. (نه)

هانا فقط 34 سال داشت که تشخیص داده شد سرطان روده دارد ، کمی بعد از تولد فرزند دومش.

وی گفت: “بچه را داشت ، او 10 روزه بود و آنها دو تومور پیدا کردند. دنیای من خراب شد.”

هانا از علائم گوارشی در دوران بارداری شکایت کرده بود.

وی گفت: “دکتر فقط فکر کرد که این امر مربوط به بارداری است.”

ویروس اصلاح شده منحصراً کبد را هدف قرار می دهد و نسخه ای از ژن را معرفی می کند که به ارگان دستور می دهد سلولهای بیشتری به نام فیبروبلاست ایجاد کند که رشد خوب و سرطانی آنها کند است. (نه)

هانا برای یک سال نیاز به درمان فشرده شامل شش ماه شیمی درمانی ، رادیوتراپی و دو عمل جراحی بزرگ داشت.

وی اکنون به پنج سال عاری از سرطان رسیده است و سفیر بنیاد جودی لی برای جلوگیری از سرطان روده است.

سرطان روده سالانه بیش از 15000 استرالیایی را تحت تأثیر قرار می دهد و کمتر از 50 درصد موارد در مراحل اولیه تشخیص داده می شوند.

بیش از 100 استرالیایی در هر هفته بر اثر سرطان روده می میرند.