آیا چیز بزرگ بعدی اپل قرار است هفته آینده در کنفرانس جهانی توسعه دهندگان رونمایی شود؟

هفته آینده در مال اپل دفتر مرکزی این شرکت در کوپرتینو، میزبان کنفرانس سالانه توسعه دهندگان در سراسر جهان خواهد بود.
این یک رویداد که در آن بعدی است تولید نرم افزار برای آیفون، آیپد، مک و سایر محصولات اپل، همراه با هر سخت افزار جدیدی که این شرکت ارائه کرده است، فاش شده است.

سال 2023 می تواند بسیار متفاوت باشد، با شایعات و گمانه زنی ها مبنی بر اینکه اپل ممکن است اولین هدست واقعیت مجازی خود را صبح سه شنبه آینده معرفی کند.

تصویری رندر شده از اینکه یک هدست واقعیت مجازی ساخت اپل چگونه می تواند باشد.
تصویری رندر شده از اینکه یک هدست واقعیت مجازی ساخت اپل چگونه می تواند باشد. (توئیتر/یان زلبو)

هر دستگاهی از این دست، که یک دسته کاملاً جدید برای اپل است، اولین محصول جدید از زمان معرفی اپل واچ در سال 2014 خواهد بود.

شاید بتوان آن را Reality Headset یا چیزی مشابه نامید، شایعه شده است که ترکیبی از واقعیت مجازی و ترکیبی (یا افزوده) است.

هشت سال طولانی از زمانی که سامسونگ به واقعیت مجازی پرداخته و گوشی‌های هوشمند را با هدست‌های واقعیت مجازی به سر ما می‌بندد تا تجربه‌ای 360 درجه از بازی یا محصول را تجربه کنیم، می‌گذرد.

از آن زمان تاکنون، دو شرکت اصلی بر چشم انداز تسلط دارند: HTC با طیف وسیعی از هدست های واقعیت مجازی Vive و متا (فیس بوک) و Oculus آنها.

همین دیروز، محدوده Oculus متا به‌روزرسانی شد، اما اگر گزارش‌ها را باور کنیم، اپل – همانطور که اغلب انجام می‌دهد – همه چیز را به سطح دیگری خواهد برد.

هنرمند سه بعدی، ایان زلبو، با استفاده از نشانه های طراحی محصولات موجود در طیف اپل، طرحی مفهومی از شکل ظاهری این هدست تولید کرد، اما هنوز مشخص نشده است که دستگاه شایعه شده واقعاً چه شکلی خواهد بود – اگر واقعی باشد.

ورود به این فضا یک قمار بزرگ برای اپل خواهد بود.

امروزه هدست های واقعیت مجازی به دو دسته تقسیم می شوند: صنعت یا بازی.

کسب‌وکارها از آن‌ها برای کارهای آموزشی و شبیه‌سازی استفاده می‌کنند، در حالی که گیمرها عاشق تجربه همه جانبه یک هدست واقعیت مجازی هستند.

آیا این برای اپل در بازار انبوه کار خواهد کرد؟ و آیا آنها می توانند قیمت ها را کنترل کنند؟

هدست های متا را می توان با قیمتی کمتر از 1000 دلار پیدا کرد، در حالی که قیمت اچ تی سی بیشتر از 2000 دلار است.

تصویری رندر شده از اینکه یک هدست واقعیت مجازی ساخت اپل چگونه می تواند باشد.
ورود به فضای VR یک قمار بزرگ برای اپل خواهد بود. (توئیتر/یان زلبو)

با توجه به تعداد سنسورها و دوربین هایی که اپل احتمالاً در هر دستگاهی قرار داده است، ممکن است قیمت این محصول جدید بیش از 3000 یا 4000 دلار باشد.

بزرگترین مشکل اپل، اگر وارد این دسته از محصولات شود، تقاضا است. تقاضای کاربران برای این کار چیست؟ یک کاربر معمولی آیفون با هدست واقعیت مجازی چه خواهد کرد؟

فقط زمان مشخص خواهد کرد، اما اگر واقعی باشد، همه به نحوه نمایش و ارائه این دستگاه به مخاطبان صبح سه شنبه آینده بستگی دارد.

جلسه کلیدی WWDC اپل در ساعت 3 صبح سه شنبه آینده، 6 ژوئن برگزار می شود. ترور لانگ به عنوان مهمان اپل در کوپرتینو خواهد بود تا همه اخبار را در اینجا در اختیار شما قرار دهد. 9news.com.au.

مرگ آی پاد: تکامل دستگاهی که موسیقی را تغییر داد

اینجا ثبت نام کنید برای دریافت خبرنامه های روزانه و هشدارهای اخبار فوری، مستقیماً به صندوق ورودی شما ارسال می شود.