انتخابات ایالات متحده 2020: پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری روز شنبه آخرین مرحله نیست

تحت سیستمی که طی دو قرن تغییر یافته است ، هنوز یک جدول زمانی طولانی وجود دارد که طی آن دانشکده انتخاباتی 538 عضو رئیس جمهور را انتخاب می کند.

– وقتی شهروندان آمریکایی به یک نامزد ریاست جمهوری رأی می دهند ، واقعاً به رأی دهندگان در ایالت خود رأی می دهند. این انتخاب کنندگان در بیشتر موارد متعهد به حمایت از کاندیدای انتخاب کننده رای دهندگان هستند. تعداد رای دهندگان برابر است با تعداد آراoral انتخاباتی در هر ایالت. قوانین ایالتی در نحوه انتخاب رأی دهندگان متفاوت است ، اما به طور کلی ، تخته ای از نامزدهای هر حزب در کنوانسیون های حزب ایالت یا با رای کمیته مرکزی حزب انتخاب می شود.

– پس از روز انتخابات ، ایالت ها نتایج آرا popular عمومی را شمارش و تأیید می کنند. قانون پس از اتمام ، هر استاندار موظف است اسنادی را “در اسرع وقت” تهیه کند که به عنوان “گواهینامه های تشخیص” آرا شناخته می شود. گواهینامه ها نام انتخاب کنندگان و تعداد آرا cast برنده و بازنده را ذکر می کند. گواهی حاوی مهر هر ایالت ، به بایگانی ایالات متحده ارسال می شود.

اولین عکس های بایدن از زمان پیروزی در انتخابات
جو بایدن به همراه همسرش جیل در اولین تصاویر منتشر شده از زمان اعلام پیروزی در انتخابات. (عرضه شده)

– 8 دسامبر آخرین مهلت حل اختلافات انتخاباتی در سطح ایالت است. تمام بازشماری ها و دادگاه های ایالت ها درباره نتایج انتخابات ریاست جمهوری قرار است تا این تاریخ به پایان برسد.

– 14 دسامبر: رای دهندگان با رأی گیری کاغذی در ایالت های مربوطه و منطقه کلمبیا رأی می دهند. طبق گفته سرویس تحقیقات کنگره ، سی و سه ایالت و واشنگتن دی سی دارای قوانین یا مقررات حزبی هستند که انتخاب کنندگان را مجبور به رأی دادن به همان روشی می کنند که رأی مردم در این ایالت پیش می رود و در برخی از ایالت ها حتی می توان انتخاب کنندگان را تعویض یا مجازات کرد. آرا for برای رئیس جمهور و معاون رئیس جمهور شمارش می شود و انتخاب کنندگان شش “گواهینامه رای” را امضا می کنند. گواهینامه ها به همراه سایر اوراق رسمی با نامه های سفارشی برای مقامات مختلف از جمله رئیس سنا ارسال می شود.

– 23 دسامبر: گواهینامه ها باید به مقامات تعیین شده تحویل داده شوند. در صورت عدم تحویل ، قانون راه های دیگری برای دستیابی به نتایج به واشنگتن در نظر گرفته است.

آرا در حال حاضر است ، اما هنوز ماه های زیادی باقی مانده است تا جو بایدن به عنوان رئیس جمهور به طور رسمی معرفی شود. (AP)

– 6 ژانویه 2021: مجلس و سنا جلسه مشترکی را برای شمارش آرا elect انتخاباتی برگزار کردند. اگر یک بلیط 270 یا بیشتر رأی انتخاباتی را کسب کرده باشد ، رئیس سنا ، مایک پنس معاون فعلی ، نتایج را اعلام می کند.

اعضای کنگره ممکن است به محض اعلام از هر ایالت بازگشت کنند. اعتراض باید حداقل توسط یكی از اعضای مجلس و یكی در مجلس سنا صورت گیرد. اگر اعتراض شرایط خاصی را برآورده کند ، هر اتاق به طور جداگانه تشکیل جلسه می دهد تا حداکثر دو ساعت در مورد اعتراض بحث کند. پس از آن ، هر اتاق به قبول یا رد اعتراض رای می دهد. در جلسه مشترک ، نتایج آرا respective مربوطه اعلام می شود. هرگونه اعتراض به رأی انتخاباتی یک ایالت باید توسط هر دو مجلس تصویب شود تا هر رأی قابل اعتراض منتفی شود.

اگر هیچ یک از کاندیداهای ریاست جمهوری دست کم 270 رأی انتخاباتی را به دست نیاورد ، مجلس بر اساس دوازدهمین متمم قانون اساسی ، انتخابات را تعیین می کند. در صورت نیاز ، مجلس از طریق اکثریت آرا رئیس جمهور را انتخاب می کند.

– 20 ژانویه: رئیس جمهور منتخب در روز تحلیف سوگند یاد کرد.

‘Wait of the World’: روزنامه های جهان چگونه گزارش انتخابات ایالات متحده را گزارش می دهند