انتخابات ریاست جمهوری اختلافات “خطرناک” آمریکا را آشکار می کند

انتخابات ریاست جمهوریمی تواند لحظاتی آشکار باشد که خواسته های مردم آمریکا را به موج بعدی مقامات منتخب منتقل می کند. تا کنون ، بزرگترین چیز در مسابقه بین رئیس جمهور دونالد ترامپ و معاون رئیس جمهور سابق جو بایدن میزان شکاف غارنمایانه بین آمریکایی های جمهوری خواه و دموکراتیک است ، کشوری که ملت را تعیین می کند ، مهم نیست که کدام یک از نامزدها در نهایت برنده شود.

رأی دهندگان هر دو حزب برای انتخاب رئیس جمهور بعدی دسته دسته شرکت کردند ، اما همانطور که این کار را انجام دادند ، توافق چندانی در مورد آنچه که رئیس جمهور باید انجام دهد پیدا نکردند. دموکرات ها و جمهوری خواهان موضوعات مختلف را در اولویت قرار می دهند ، در جوامع مختلف زندگی می کنند و حتی به انواع مختلف آرا رأی می دهند.

هر کس که به عنوان برنده شناخته شود ، این تقسیم تضمین می کند که رئیس جمهور بعدی در مجلس با انسداد قابل توجهی روبرو خواهد شد ، بدبینی نسبت به یکپارچگی آرا و یک رای دهنده تحریک شده که به طور فزاینده ای بر اساس نژاد ، تحصیلات و جغرافیا تقسیم می شود. حتی شمارش آرا تهدید به تجزیه بیشتر آمریکایی ها است.

حامیان رئیس جمهور ترامپ هنگام شمارش آرا پنجشنبه ، 5 نوامبر 2020 ، در ققنوس برای بیرون از دفتر ثبت اسناد Maricopa برای نماز مکث کردند.
حامیان رئیس جمهور ترامپ هنگام شمارش آرا پنجشنبه ، 5 نوامبر 2020 ، در ققنوس برای بیرون از دفتر ثبت اسناد Maricopa برای نماز مکث کردند. (AP)

دو روز پس از تعطیلی رای گیری ، نه ترامپ و نه بایدن 270 رأی انتخاباتی مورد نیاز برای کسب ریاست جمهوری را کسب نکرده اند. رئیس جمهوری خواه در حالی که یک استراتژی حقوقی تهاجمی را دنبال می کند و می تواند منجر به تأخیر بیشتر شود ، طرفداران خود را تشویق می کند تا در خارج از مکان های شمارش آرا که هنوز از طریق آرای رایانه ای مرتب می شوند – روش رای گیری که توسط بسیاری از دموکرات ها ترجیح داده شده است – اعتراض کنند.

باربارا پری ، مورخ ، مدیر مطالعات ریاست جمهوری در مرکز میلر دانشگاه ویرجینیا ، گفت: “به غیر از جنگ داخلی ، من فکر نمی کنم ما به اندازه این زمان خطرناک زندگی کرده باشیم.”

حتی پس از انتخابات سال 2000 ، که در نهایت دادگاه عالی به نمایندگی از جورج دبلیو بوش جمهوری خواه مداخله کرد ، ال گور دموکرات به سرعت تسلیم شد و رهبران کنگره زمینه های توافق در کپیتول هیل را پیدا کردند.

پری گفت: “برای بیرون آمدن از چنین چیزی ، شما باید یک رهبر داشته باشید که بتواند پیروان را رهبری کند و مایل باشد.” “من طرفداران تمایل را در هر دو طرف نمی بینم.”

اختلافات در خمیازه ، توانایی رئیس جمهور بعدی در مدیریت بحران های متعدد را تهدید می کند: عفونت های ویروسی کرونا در این هفته یک رکورد را به ثبت رسانده اند ، اقتصاد در تلاش است تا از بیماری همه گیر خارج شود و بسیاری از آمریکایی ها خواستار محاسبه بی عدالتی های نژادی هستند.

اعتراض نانسی شولز به رئیس جمهور دونالد ترامپ در خارج از مقر توئیتر روز پنجشنبه ، 5 نوامبر سال 2020 ، در سانفرانسیسکو
اعتراض نانسی شولز به رئیس جمهور دونالد ترامپ در خارج از مقر توئیتر روز پنجشنبه ، 5 نوامبر سال 2020 ، در سانفرانسیسکو (AP)
رأی دهندگان ترامپ و بایدن ، دیدگاه های کاملاً متفاوتی در مورد این چالش ها ابراز می کنند ، با توجه به AP VoteCast، یک نظرسنجی گسترده از رأی دهندگان. اکثر رای دهندگان بایدن می گویند که آنها می خواهند دولت فدرال محدود کردن انتشار ویروس را در اولویت قرار دهد ، حتی اگر این به معنای آسیب بیشتر به اقتصاد باشد. اما بیشتر رای دهندگان ترامپ رویکردی را متمرکز بر اقتصاد ترجیح دادند.

حدود نیمی از رأی دهندگان ترامپ همچنین اقتصاد و مشاغل را مهمترین مسئله پیش روی ملت دانستند ، در حالی كه از هر 10 رای دهنده بایدن 1 نفر آن را مهمترین عنوان كرد.

طرفداران بایدن در خیابان های خارج از مرکز شمارش پنسیلوانیا جشن می گیرند

در مورد مسائل نژاد و عدالت ، رای دهندگان بایدن تقریباً به طور جهانی گفتند که نژادپرستی یک مشکل جدی در جامعه ایالات متحده و پلیس است. اما فقط اکثریت ناچیز رأی دهندگان ترامپ ، که سفیدپوست زیادی دارند ، نژادپرستی را یک مشکل جدی خوانده اند.

بایدن سعی کرده است این شکاف را برطرف کند ، که اغلب به احساس وحدت ملی و “روح” آمریکا جلب می شود. ترامپ اغلب خود را به عنوان مدافع رای دهندگان خود معرفی می کند. وی تهدید کرده است که از کمک های مربوط به بیماری همه گیر از ایالت های تحت مدیریت فرمانداران دموکرات و شهرهای بی ارزش اداره شده توسط دموکرات ها جلوگیری خواهد کرد.

یکی از طرفداران دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا ، ماسک تهیه شده از عکس جو بایدن معاون رئیس جمهور در خارج از مرکز همایش های پنسیلوانیا که در آن آرا شمرده می شود ، پنجشنبه ، 5 نوامبر 2020 ، در فیلادلفیا ، پس از انتخابات روز سه شنبه
یکی از طرفداران دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا ، ماسک تهیه شده از عکس جو بایدن معاون رئیس جمهور در خارج از مرکز همایش های پنسیلوانیا که در آن آرا شمرده می شود ، پنجشنبه ، 5 نوامبر 2020 ، در فیلادلفیا ، پس از انتخابات روز سه شنبه (AP)

بسیاری از دموکرات ها امیدوارانه انتظار داشتند که ترامپ متحمل شکست شرم آور و گسترده ای شود که به منزله انکار واضح ترامپ و نام تجاری وی از سیاست باشد. حداقل ، آنها خواستار یک وظیفه بدون ابهام بودند که به بایدن اجازه دهد سیاست های بلند پروازانه ای در زمینه بهداشت ، آموزش و اقتصاد دنبال کند.

ترامپ ممکن است شکست بخورد ، اما مشارکت قوی در انتخابات جمهوری اسلامی در میادین جنگ و پیروزی های کاملاً غیرمنتظره برای نامزدهای جمهوری خواه در رقابت های سنا و مجلس نمایندگان روز سه شنبه را به دور از حد ضروری بداند.

مارتین لوتر کینگ سوم ، رهبر حقوق مدنی ، که از بایدن حمایت می کند ، گفت: “قطعاً تماس واضحی برای رفتن به یک جهت یا آن جهت وجود ندارد. آشفتگی و هرج و مرج زیادی وجود دارد.”

این انتخابات ائتلاف های رقیب احزاب را قوام بخشید. بایدن به رأی دهندگان شهری و حومه ای ، به ویژه زنان ، رأی دهندگان تحصیلات دانشگاهی و رنگین پوستان اعتماد داشت. ترامپ با تکیه بر هزاران طرفدار جدید از جیب های سفیدپوستان روستایی و سفیدپوست در سراسر کشور ، از تعداد مشارکت خود از سال 2016 فراتر رفت.

نتایج در شهرستان های با مشارکت بالا تأکید بر این روند است: مکان های متمایل به جمهوری خواه دموکراتیک تر به مناطق جمهوری خواه و دموکراتیک تبدیل شدند.

معترضین در کنفرانس خبری حزب جمهوری خواه آریزونا ، پنجشنبه ، 5 نوامبر 2020 ، در ققنوس تابلوهایی را نگه داشتند
معترضین در کنفرانس خبری حزب جمهوری خواه آریزونا ، پنجشنبه ، 5 نوامبر 2020 ، در ققنوس تابلوهایی را نگه داشتند (AP)

بر اساس تجزیه و تحلیل آسوشیتدپرس از همه شهرستانهایی که تا عصر پنجشنبه افزایش یافته اند ، حاشیه حزب دموکرات در 70 درصد شهرستانهایی که در سال 2016 به هیلاری کلینتون رفتند افزایش یافت و حاشیه جمهوری خواهان در 56 درصد شهرستانهایی که ترامپ در آن سال به دست آورد ، گسترش یافت. آرا more بیشتر از انتخابات ریاست جمهوری گذشته.

این پویایی برخی دموکراتها را که با رقابت در انتخابات معتدل کرسی هایی را در مناطق سیاسی مخلوط بدست آورده بودند سرنگون کرد. به عنوان مثال ، در آیووا ، ابی فینکناور ، نماینده دموکرات ، در حالی که ترامپ حاشیه های خود را در مناطق روستایی مانند شهرستان بوکانان درست در غرب دوبوکه تقویت می کرد ، پیشنهاد خود را برای انتخاب مجدد در بخش شرقی ایالت از دست داد. ترامپ در سال 2016 با 15 درصد در شهرستان روستایی که 96 درصد سفیدپوست است پیروز شد. امسال این رقم به 21 درصد افزایش یافت.

این قطب بندی جغرافیایی بخشی از نگران کننده کسانی است که فرهنگ همکاری در واشنگتن را به سرعت رو به زوال می بینند.

جاد گرگ ، سناتور سابق نیوهمپشایر ، یکی از رهبران برجسته جمهوری خواه در چند روز پس از تصمیم دادگاه عالی در مورد انتخابات سال 2000 ، گفت که مشخص نیست رهبران کنگره انگیزه همکاری با حزب دیگر را دارند یا خیر.

گرگ ، که ظهور کرده است ، گفت: “افرادی در سنا مانند تد کندی و تد استیونز بودند که عقاید قوی داشتند اما برای انجام کارها و اداره آنها در درجه اول در آنجا بودند ، بنابراین آنها از پایگاه خود نمی ترسیدند و مایل به سازش بودند.” به عنوان منتقد ترامپ “من مطمئن نیستم که نوع رهبری امروز وجود داشته باشد زیرا صداهای سختگیرانه ای بر هر دو حزب حاکم است. اما بایدن ، اگر رئیس جمهور باشد ، نحوه انجام این کار را دیده است ، بنابراین ما می توانیم امیدوار باشیم.”