انواع ترمیم دندان و روش های آن

۱. از نظر زیبایی کامپوزیت ها بسیار مناسب ترمیم دندانهای جلویی هستند زیرا کاملا همرنگ دندانهای طبیعی میباشند. همچنین ریشه دندان را کاملا استریل می کند و به دلیل نفوذ لیزر در دندان تا عمق زیادی که فراتر از حضور باکتری ها در ریشه است، دندان را استریل می کند و هیچ باکتری، دیگر نمی تواند باقی بماند و چناچه کانال فرعی هم وجود داشته باشد از آنجا که توسط لیزر استریل می شود، دردسر ساز نخواهد بود و درد بعد از درمان نیز به دلیل خاصیت ضد التهابی لیزر، تا میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

ترمیم دندان های جلویی با کامپوزیت میتواند بهترین روش برای ترمیم دندان های جلویی باشد زیرا در این روش کمترین تراش بر روی دندان ها اعمال می شود و فقط بافت خراب را از روی دندان ها تراش می دهند کامپوزیت گذاری بر روی دندان های عقبی هم استفاده می شود و یکی از روش های خوب و موثر برای ترمیم دندان ها می باشد که در بیشتر کلینیک های دندانپزشکی انجام می شود اما بهتر است برای انی که از کیفیت بهتر کار برخوردار باشید به یک متخصص دندان یا متخصص ایمپلنت مراجعه کنید تا با استفاده از تجربه ای که در زمینه ترمیم دندان ها دارد بر روی دندان شما کار کند.

از دیگر مزایای کامپوزیت، علاوه بر زیبایی، این است که این ماده با استفاده از تمهیداتی که توسط دندانپزشک به کار بسته می شود، قابلیت چسبیدن به نسج دندان را دارد. می باشد. چناچه پوسیدگی که از بیرون دندان ها شروع می شود، پیشرفت کند و به بافت زنده درون دندان (pulp) برسد، این بافت عفونی می شود و بایستی خارج گردد؛ به این کار اصطلاحا عصب کُشی یا عصب کِشی می گویند که اصطلاح بهتر برای آن درمان ریشه است (Root canal thrapy).

۳. کامپوزیت ها علاوه بر قابلیت پرکردن دندان، میتوانند برای ترمیم شکستگی ها و زیبایی ظاهری دندان ها هم استفاده شوند . آنها نیز مقاومت کم تا متوسطی نسبت به شکستگی داشته و در ترمیم هایی که تحت فشار نیست( بین دندانها) بکار می روند. 4. درست است که مصرف کردن غذاهای سرد و گرم می تواند روی کلیه دندان ها تاثیر منفی بگذارد و آنها را دچار پوسیدگی کند اما آمالگام در این شرایط مقاومت کمتری دارد و ممکن است ترک بردارد و باعث خالی شدن دندان پوسیده و همینطور در ادامه موجب شکستگی دندان ها شود. همچنین هنگام جویدن غذا و وارد شدن فشار به دندان، روکش دندان مقاومت بیشتری از خود نشان می دهند.

اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد ترمیم دندان نزدیک به عصب نی نی سایت بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.