اپل 155 میلیون دلار بابت کاهش آگاهانه آیفون ها پرداخت کند

اپل توافق کرده است که میلیون ها دلار به 34 ایالت در ایالات متحده بپردازد ، زیرا این کار بحث برانگیز قبلی در کاهش سرعت آیفون های قدیمی برای افزایش عمر باتری آنها است.

این شرکت 155 میلیون دلار پرداخت خواهد كرد تا تحقیقات ایالاتی از جمله كالیفرنیا و آریزونا درباره چگونگی عدم شفافیت اپل در مورد باتری های آیفون خود كه منجر به خاموش شدن دستگاه غیر منتظره می شود ، بپردازد.

سیب
آرم اپل نمای فروشگاه را تزیین می کند. (AP)

به جای افشای این موضوع به مصرف کنندگان یا جایگزینی باتری ها ، در دسامبر 2016 یک به روزرسانی نرم افزاری را تحت فشار قرار داد که عملکرد مدل های قدیمی آیفون را تحت تأثیر قرار داد.

اخبار مربوط به این عمل باعث ناراحتی مصرف کنندگان اپل شد و آنچه را “باتری باتری” نامیدند روشن کرد. بسیاری معتقد بودند که این تلاشی برای تشویق کاربران به خرید آیفون های جدید است.

مارک برنوویچ ، دادستان کل آریزونا ، که به هدایت تحقیقات کمک کرد ، گفت: “شرکت های Big Tech باید دستکاری در مصرف کنندگان را متوقف کرده و تمام حقیقت را در مورد شیوه ها و محصولات خود به آنها بگویند.” بیانیه مطبوعاتی پنجشنبه.

“من متعهد هستم كه این شركتهای فناوری goliath را در هنگام مخفی كردن اطلاعات مهم از كاربران ، پاسخگو بدانم.”

در آن زمان ، این شرکت یک عذرخواهی نادر صادر کرد ، به طور موقت قیمت باتری های تعویض را به نصف کاهش داد و به 40 دلار کاهش داد و ویژگی دیگری را برای نظارت بر کاربران آیفون اضافه کرد سلامتی باتری.
پرونده – در این عکس پرونده 9 ژانویه 2007 ، مدیر عامل شرکت اپل ، استیو جابز ، آیفون جدید را در هنگام سخنرانی سخنرانی خود در کنفرانس MacWorld & Expo در سانفرانسیسکو نگه می دارد. اپل به اولین شرکتی در جهان تبدیل شده است که ارزشی معادل 1 تریلیون دلار دارد ، ثمره مالی فناوری خوش سلیقه ای که از زمان تأسیس این شرکت به نام استیو ، 42 سال پیش ، جامعه را از نو تعریف کرده است. (AP Photo / Paul Sakuma، پرونده) (AP / AAP)
این شرکت در سال 2017 گفت: “ما می دانیم که برخی از شما احساس می کنیم اپل شما را ناامید کرده است. ما از شما عذرخواهی می کنیم.” بیانیه.

“اول و مهمترین ، ما هرگز – و هرگز نخواهیم – کاری کردیم که عمداً عمر هر محصول اپل را کوتاه کنیم یا تجربه کاربر را پایین بیاوریم تا مشتری را به روزرسانی کنیم.”

علی رغم mea culpa ، با پیامدهای قانونی روبرو شد. در ماه مارس ، اپل با پرداخت بیش از نیم میلیارد دلار موافقت کرد که یک دادخواست دعوی طبقاتی را متهم کند که باعث کاهش سرعت آیفون ها شده و کاربران را مجبور به خرید گوشی های جدید می کند.

علاوه بر پرداخت میلیون ها دلار به ایالات متحده ، اپل موافقت کرد که به روزرسانی هایی در مورد سلامت باتری آیفون ، عملکرد و مدیریت انرژی در وب سایت یا یادداشت های نصب خود ارائه دهد.