بازشماری ویسکانسین در حالی آغاز می شود که ترامپ مخالف شمارش برخی از افراد غایب است

ویسکانسین جمعه (به وقت محلی) بازجویی از مسابقه ریاست جمهوری در دو بزرگترین و دموکرات ترین ایالت.
این پیشنهاد دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا است – که 3 میلیون دلار (4.1 میلیون دلار) هزینه مورد نیاز را پرداخت کرد لغو پیروزی جو بایدن.

ترامپ که با بیش از 20600 رأی در ویسکانسین باخت ، ادعای “اشتباه و تقلب” در دو شهرستان را دارد ، هرچند هیچ مدرکی برای حمایت از ادعاهای خود ارائه نکرده است.

مقامات انتخابات از حوالی شهرستان Dane ، آراots را برای پنجشنبه ، نوزدهم نوامبر ، 2020 به Terona Monona در Madison ، Wis می آورند تا بازشماری که جمعه آغاز می شود
مقامات انتخابات از حوالی شهرستان Dane ، آراots را برای پنجشنبه ، نوزدهم نوامبر ، 2020 به Terona Monona در Madison ، Wis می آورند تا بازشماری که جمعه آغاز می شود (AP)

برخی از مواردی که باید درباره بازشماری بدانید:

پیروزی بایدن بر ترامپ توسط شهرستانهای سنگین دموکرات میلواکی و دان ایجاد شد و آنها را به اهداف رسیده ای برای ترامپ برای تخفیف و تخفیف آرا تبدیل کرد.

این شهرستانها میزبان میلواکی ، متنوع ترین نژاد این ایالت و مدیسون ، ایالت كاپیتول و محوطه دانشگاه گل سرسبد دانشگاه ویسكونسین هستند. در کنار هم ، بایدن با اختلاف بیش از 2 بر یک برنده شهرستانها شد.

آیا درآمد ایمن خواهد بود؟

در این بازشماری صدها نفر در یک زمان گردهم آمده است که ویروس کرونا ویروس ویسکانسین را ویران می کند ، این هفته ها یکی از بدترین نقاط داغ COVID-19 در کشور بوده است. در هفته گذشته از هر 118 نفر یک نفر آزمایش مثبت داده است. برای کمک به کاهش خطر ، هر دو شهرستان مراکز کنوانسیون را اجاره کردند تا از کارگران و ناظران به درستی فاصله بگیرند. در میلواکی ، جایی که بازشماری در مرکز ویسکانسین 186000 فوت مربع انجام خواهد شد ، همه افراد داخل باید ماسک بزنند ، یک غربالگری دما را انجام دهند و فاصله اجتماعی مناسب را حفظ کنند. هرکسی که این شرایط را رعایت نکند ، اخراج خواهد شد.

بازشماری ها باید در مهلت اول دسامبر پایان یابد. شهرستان میلواکی انتظار می رود یک روز قبل از شکرگذاری ، اتفاقی که به سرعت گسترش ویروس را تسریع می کند ، پایان یابد. شهرستان دان در حال برنامه ریزی 16 روزه است و انتظار نمی رفت قبل از تعطیلات به پایان برسد. هر دو در نظر دارند از ماشین آلات برای بازشماری آرا استفاده کنند ، اگرچه شهرستان دان از روز جمعه با شمارش دستی از حوزه های انتخاب شده به طور تصادفی برای ممیزی ، مطابق قانون پیش بینی شده است.

دب دالسینگ ، مدیر پرستار واحد درمان COVID-19 در UW Health به کمک پرستار Ainsley Billesbach با تجهیزات حفاظت شخصی خود در بیمارستان در مدیسون ، ویسکانسین (عکس: 5 نوامبر 2020)
دب دالسینگ ، مدیر پرستار واحد درمان COVID-19 در UW Health به کمک پرستار Ainsley Billesbach با تجهیزات حفاظت شخصی خود در بیمارستان در مدیسون ، ویسکانسین (عکس: 5 نوامبر 2020) (AP)

هر دو کارگزار شهرستان دموکرات هستند و مسئول بازشماری مجدد هستند. آنها بسیاری از همان کارگران نظرسنجی را آورده اند که در روز انتخابات آرا را شمارش کرده اند تا بازشماری مجدد را پردازش کنند. در میلواکی ، کارگران در دو غلاف “دو جدول” قرار می گیرند ، در هر میز یک کارگر قرار دارد و در هر غلاف حداکثر سه ناظر مجاز است. ناظران باید 6 فوت دور باشند و موانع پلکسی محافظت بیشتری ایجاد می کنند. چهار معاون کلانتری 24 ساعت شبانه روز امنیت را تأمین می کنند تا زمان بازشماری مجدد.

چه کسی می تواند تماشا کند؟ و چالش ها چیست؟

شهروندان می توانند به صورت حضوری تماشا کنند. هر دو شهرستان گفتند كه ایمنی در اولویت خواهد بود. در شهرستان میلواکی ، ناظران در محل باید از نظر امنیتی و بررسی دما انجام شوند و باید ماسک بزنند.

هر دو شهرستان پخش جریانی مستقیم نیز داشتند.

در مورد چالش ها ، نمایندگان هر دو مبارزات باید اجازه رأی و رأی دادن را داشته باشند ، اگرچه آنها باید “توجیهی برای ارائه شواهد” برای توجیه آنها ارائه دهند. آرا مناقشه برانگیز گذاشته می شود تا توسط هیئت بعثه مورد بررسی قرار گیرد. ناظران همچنین می توانند تشکیلات هیئت مدیره بدافزارها و رویه های دنبال شده را به چالش بکشند.

کارگران آراots شهرستان میلواکی را در روز انتخابات در شمارش مرکزی در میلواکی شمارش می کنند (عکس: 3 نوامبر 2020)
کارگران آراots شهرستان میلواکی را در روز انتخابات در شمارش مرکزی در میلواکی شمارش می کنند (عکس: 3 نوامبر 2020) (AP)

مبارزات انتخاباتی ترامپ روز جمعه در شهرستان دان به شمارش همه آرا that غایب که دارای برنامه کتبی مربوطه نیستند ، اعتراض کرد و خواست که همه 69000 رأی غیابی که به صورت حضوری در شهرستان دان صادر شده است ، شمرده نشوند. وکیل مدافع ترامپ ، کریس تروپیس استدلال کرد که پاکت نامه های صدور گواهینامه که توسط افرادی که به صورت حضوری رأی غیبت داده اند ، پر می شود ، به عنوان یک درخواست کتبی بر اساس قانون محسوب نمی شود ، حتی اگر به این ترتیب مشخص شود.

انتظار می رفت این کمپین در شهرستان میلواکی نیز همین اعتراض را داشته باشد.

کمپین بایدن اعتراض کرد و گفت در قانون بازشماری مجدد الزامی برای بررسی پرونده های غایب وجود ندارد. وکیل دادگستری ، دیوید گولت موافقت کرد که قانون نیازی به چنین بازبینی ندارد.

هیئت Canvassers County Dane با کنترل 2-1 توسط دموکرات ها ، به درخواست ترامپ رأی داد و رأی نداد.

محتمل نیست شمارش مجدد ویسکانسین در سال 2016 ، که در سراسر ایالت انجام شد و توسط جیل استین ، نامزد حزب سبز درخواست شد ، به سختی سوزن را بر روی مجموع نامزدها جابجا کرد و 131 رای بیشتر به ترامپ داد.

به طور گسترده تر ، هیچ سابقه ای برای بازشماری مجدد در نتیجه انتخاباتی وجود ندارد که در آن اختلاف بین دو نامزد برتر به اندازه آنچه بایدن از ترامپ داشته باشد.

از زمان مشهورترین انتخابات ریاست جمهوری فلوریدا در سال 2000 ، حداقل 31 بازشماری در انتخابات ایالتی در ایالات متحده انجام شده است. بازشماری نتایج سه مسابقه را تغییر داد. هر سه با صدها رای ، نه هزاران نفر تصمیم گیری شدند.

مقامات انتخابات از حوالی شهرستان دان برای پنج شنبه ها ، نوامبر 19 ، 2020 آراots را برای بازشماری که از روز جمعه آغاز می شود ، به تراس مونونا در مدیسون ، ویس می آورند.
مقامات انتخابات از حوالی شهرستان دان برای پنج شنبه ها ، نوامبر 19 ، 2020 آراots را برای بازشماری که از روز جمعه آغاز می شود ، به تراس مونونا در مدیسون ، ویس می آورند. (AP)

از میان 31 بازشماری مجدد ، بیشترین تغییر در حاشیه بین دو نامزد برتر 0.1 درصد بود که در مسابقه حسابرس ورمونت در سال 2006 اتفاق افتاد. میانگین تغییر در حاشیه بین دو نامزد برتر – اعم از افزایش یا کاهش حاشیه – 019/0 درصد درصد بود.

بایدن حدود 0.6 درصد درصد ترامپ را رهبری می کند.

چه اتفاقی می افتد که تمام شود؟

پس از اتمام بازشماری مجدد ، رئیس کمیسیون انتخابات ویسکانسین متهم به تأیید نتایج تا 1 دسامبر است. اما پیش از آن اتفاقات زیادی می تواند رخ دهد ، از جمله چالش های قانونی پیش بینی شده.

‘Wait of the World’: روزنامه های جهان چگونه گزارش انتخابات ایالات متحده را گزارش می دهند

چالش های حقوقی ترامپ در سایر ایالت ها ناموفق بوده است ، اما طرفداران جمهوری خواه در ویسکانسین امیدوارند که وی ممکن است در برابر دادگاه عالی تحت کنترل محافظه کاران این ایالت وضعیت بهتری داشته باشد.