بایدن در سخنرانی دفتر بیضی شکل در مورد توافق سقف بدهی دو حزبی، «بحران جلوگیری شده» را جشن می گیرد

پرزیدنت جو بایدن یک “بحران جلوگیری شده” را جشن گرفت در اولین سخنرانی خود در شامگاه جمعه از دفتر بیضی به ملت، آماده امضای توافقنامه بودجه ای بود که پتانسیل نکول بی سابقه دولت را که به گفته او برای اقتصاد ایالات متحده و اقتصاد جهانی فاجعه بار بود، از بین می برد.

این اقدام دو حزبی اواخر شب پنجشنبه پس از تصویب مجلس در جلسه دیرهنگام دیگری در شب قبل توسط سنا تصویب شد. بایدن قرار است آن را روز شنبه در کاخ سفید امضا کند و تنها دو روز مانده تا وزارت خزانه داری هشدار دهد که ایالات متحده نمی تواند به تعهدات خود عمل کند.

«تصویب این توافقنامه بودجه بسیار مهم بود. بایدن گفت: «هیچ چیز فاجعه بارتر از قصور بدهی های کشور نبود.»

جو بایدن تصویب توافقی را جشن گرفته است که از یک بحران مالی جهانی جلوگیری می کند.
جو بایدن تصویب توافقی را جشن گرفته است که از یک بحران مالی جهانی جلوگیری می کند. (AP)

این توافق توسط بایدن و رئیس مجلس نمایندگان، کوین مک کارتی، لغو شد و به جمهوری‌خواهان بخشی از کاهش هزینه‌های فدرال را که خواستار آن‌ها بودند، داد، اما اولویت‌های اصلی دموکرات‌ها را حفظ کرد. این محدودیت تا سال 2025 – پس از انتخابات ریاست جمهوری 2024 – را افزایش می دهد و به قانونگذاران اهداف بودجه برای دو سال آینده را می دهد، به این امید که با گرم شدن فصل سیاسی، ثبات مالی تضمین شود.

بایدن با تاکید بر «سازش و اجماع» در توافق گفت: «هیچ کس به هر آنچه می خواست نرسید، اما مردم آمریکا به آنچه نیاز داشتند، رسیدند. ما از یک بحران اقتصادی و یک فروپاشی اقتصادی جلوگیری کردیم.

بایدن از این فرصت استفاده کرد تا دستاوردهای دوره اول خود را در زمان نامزدی مجدد خود، از جمله حمایت از تولیدات با فناوری پیشرفته، سرمایه‌گذاری‌های زیرساختی و مشوق‌های مالی برای مبارزه با تغییرات اقلیمی، مورد توجه قرار دهد – در حالی که در عین حال تاکید کرد که چگونه از کاهش شدید هزینه‌ها جلوگیری کرد. حزب جمهوری خواه که به گفته او دستور کار خود را عقب انداخته بود.

بایدن گفت: «ما همزمان هزینه ها را کاهش می دهیم و کسری بودجه را کاهش می دهیم. “ما از اولویت های مهم از تامین اجتماعی گرفته تا مدیکر تا مدیکید و جانبازان و سرمایه گذاری های تحول آفرین خود در زیرساخت ها و انرژی پاک محافظت می کنیم.”

جو بایدن برای افزایش سقف بدهی و جلوگیری از نکول، مذاکره کرد.
جو بایدن برای افزایش سقف بدهی و جلوگیری از نکول، مذاکره کرد. (AP)

حتی زمانی که بایدن به همکاری با جمهوری خواهان متعهد شد، بایدن با حزب مخالف نیز مخالفت هایی داشت، به ویژه در مورد افزایش مالیات بر ثروتمندان، چیزی که رئیس جمهور دموکرات به دنبال آن بوده است.

این چیزی است که او پیشنهاد کرد ممکن است باید تا یک دوره دوم صبر کرد.

او گفت: “من قرار است برگردم.” “با کمک شما، من برنده خواهم شد.”

اظهارات بایدن جزئی ترین اظهارات رئیس جمهور دموکرات در مورد مصالحه ای بود که او و کارکنانش با آن مذاکره کردند. او تا حد زیادی در جریان مذاکرات پرمخاطره به طور علنی ساکت ماند، تصمیمی که برخی از اعضای حزب او را ناامید کرد، اما قرار بود فضا را برای هر دو طرف فراهم کند تا به توافق دست یابند و قانونگذاران آن را به میز او رای دهند.

کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید روز جمعه گفت که بایدن از این فرصت برای ارائه اولین سخنرانی خود به ملت از پشت میز قاطعیت در دفتر بیضی استفاده می‌کند، زیرا او فقط می‌خواست مطمئن شود که مردم آمریکا چقدر مهم است. برای انجام این کار، چقدر مهم است که این کار را به روشی دو حزبی انجام دهیم.»

پس از یک سری آرای متمم و تصویب نهایی در مورد سقف بدهی بزرگ و بسته کاهش بودجه، برگه های رأی گیری در گالری مطبوعات دیده می شود.
پس از یک سری آرای متمم و تصویب نهایی در مورد سقف بدهی بزرگ و بسته کاهش بودجه، برگه های رأی گیری در گالری مطبوعات دیده می شود. (AP)

بایدن از مک کارتی و مذاکره کنندگانش به خاطر عملکرد با حسن نیت و از همه رهبران کنگره برای تضمین تصویب سریع این قانون تمجید کرد. او گفت: «آنها مسئولانه عمل کردند و خیر کشور را بر سیاست مقدم داشتند.

و او برای سبک حکومتی خود که پس از چهار سال ریاست جمهوری دونالد ترامپ، کمتر فریاد می زد و دمای هوا پایین تر بود، تجديد نظر کرد.

او گفت: «می‌دانم که دو حزب‌گرایی سخت است. «و اتحاد سخت است. اما ما هرگز نمی توانیم دست از تلاش برداریم.»

به طور کلی، این لایحه ۹۹ صفحه‌ای هزینه‌ها را برای دو سال آینده محدود می‌کند و برخی سیاست‌ها را تغییر می‌دهد، از جمله تحمیل الزامات کاری جدید برای آمریکایی‌های مسن‌تر دریافت‌کننده کمک‌های غذایی و سبز کردن خط لوله گاز طبیعی آپالاچی که بسیاری از دموکرات‌ها با آن مخالف هستند. برخی از قوانین زیست‌محیطی برای کمک به ساده‌سازی تاییدیه‌ها برای پروژه‌های زیرساختی و انرژی اصلاح شدند – اقدامی که مدت‌ها توسط میانه‌روها در کنگره دنبال می‌شد.

دفتر بودجه کنگره تخمین می زند که در واقع می تواند صلاحیت کلی برای کمک های غذایی فدرال را افزایش دهد، با حذف الزامات کاری برای کهنه سربازان، افراد بی خانمان و جوانانی که از مراکز نگهداری می شوند.

این قانون همچنین بودجه دفاعی و کهنه‌سربازان را تقویت می‌کند، مقداری از پول جدید را برای سرویس درآمد داخلی کاهش می‌دهد و درخواست بایدن برای لغو معافیت‌های مالیاتی دوران ترامپ بر شرکت‌ها و ثروتمندان برای کمک به پوشش کسری بودجه کشور را رد می‌کند. اما کاخ سفید گفت که برنامه های IRS برای افزایش اجرای قوانین مالیاتی برای افراد پردرآمد و شرکت ها ادامه خواهد داشت.

تراژدی هولناک

تراژدی های وحشتناکی که زندگی جو بایدن را مشخص کرد

این توافق همچنین کاهش یک درصدی خودکار در برنامه‌های هزینه‌ها را در صورتی که کنگره نتواند لوایح هزینه‌های سالانه خود را تصویب کند، تحمیل می‌کند – اقدامی که برای تحت فشار قرار دادن قانون‌گذاران هر دو طرف برای دستیابی به اجماع قبل از پایان سال مالی در سپتامبر طراحی شده است.

در هر دو مجلس، تعداد بیشتری از دموکرات‌ها نسبت به جمهوری‌خواهان از این قانون حمایت کردند، اما هر دو حزب نسبت به تصویب آن انتقاد داشتند. در سنا، مجموع 63 به 36 شامل 46 دموکرات و مستقل و 17 جمهوری خواه موافق، 31 جمهوری خواه به همراه چهار دموکرات و یک مستقل که با دموکرات ها مخالف تشکیل می شود.

رای مجلس 314 در 117 بود.

اینجا ثبت نام کنید برای دریافت خبرنامه های روزانه و هشدارهای اخبار فوری، مستقیماً به صندوق ورودی شما ارسال می شود.