بیش از 60،000 کوالا در میان قربانیان حیات وحش “تابستان سیاه”

تلفات ویرانگر تابستان سیاه استرالیا در آتش سوزی در گزارش جدید صندوق جهانی طبیعت (WWF) ، که نشان می دهد بیش از 60،000 کوالا تحت تأثیر بحران بی سابقه قرار گرفته اند ، لخت شده است.

در یک مطالعه موقت ، که در ماه ژوئیه منتشر شد ، صندوق حیات وحش یافت که نزدیک به سه میلیارد حیوان بومی از جمله ، پستانداران ، پرندگان ، خزندگان و قورباغه ها در مسیر شعله های ویرانگر قرار دارند.

گزارش، تأثیرات آتش سوزی های بی سابقه 2019-2020 بر حیوانات استرالیایی، اکنون کامل است و یک قدم جلوتر می رود. این اثرات را بر برخی از گونه های جانوری جداگانه تخمین می زند.

این تیم متوجه شده است که تعدادی کوالا از محل آتش سوزی بسیار آسیب دیده هستند.
بیش از 60،000 کوالا در بحران آتش سوزی تحت تأثیر قرار گرفتند. (اینستاگرام / نجات آدلاید کوالا)

در حدود 143 میلیون پستاندار ، 2.46 میلیارد خزنده ، 181 میلیون پرنده و 51 میلیون قورباغه در مناطقی که از آتش سوزی زندگی می کنند ، یافت شد.

در مجموع بیش از 15000 آتش سوزی در تمام ایالت ها رخ داده است و منجر به یک منطقه تحت تأثیر تا 19 میلیون هکتار شده است.

کوالاها ، که تحت فشار پاکسازی زمین ، خشکسالی و اتومبیل ها بودند ، به ویژه تحت تأثیر آتش سوزی قرار گرفتند.

یک کوالای آسیب دیده در باغ وحش حیات وحش جزیره کانگورو تحت درمان قرار می گیرد. (گتی)

بر اساس این گزارش ، آتش سوزی بیش از 41000 کوالا در جزیره کانگوروی استرالیای جنوبی ، بیش از 11000 در ویکتوریا ، نزدیک به 8000 در NSW و نزدیک به 900 در کوئینزلند تأثیر گذاشته است.

مرگ ، جراحت ، ضربه ، استنشاق دود ، استرس گرمایی ، کم آبی ، از دست دادن زیستگاه ، کاهش تأمین غذا ، افزایش خطر شکار و درگیری با سایر حیوانات پس از فرار به جنگل نسوخته ، تنها برخی از تهدیدهای شکارچیان بومی بود.

مدیر عامل دبلیو دبلیو دبلیو استرالیا ، درموت اوگورمن گفت که این تعداد باعث نگرانی است.

تحولات مسکن به طور فزاینده ای آنچه از زیستگاه های کوالا باقی مانده است را از بین می برد.
تحولات مسکن به طور فزاینده ای آنچه از زیستگاه های کوالا باقی مانده است را از بین می برد. (عرضه شده: نجات کوالای خلیج موروتن)

وی گفت: “شصت هزار کوالای تحت تأثیر برای گونه ای که قبلاً دچار مشکل شده است ، یک تعداد کاملاً نگران کننده است.”

“WWF مصمم است تا به احیای حیات وحش و زیستگاه ها ، تجدید جوامع تحت تأثیر آتش سوزی ها ، تقویت كشاورزی پایدار و كشور ما که از آینده محافظت نمی كند ، كمك كند.”

دکتر لیلی ون ایدن و پروفسور کریس دیکمن ، هر دو از دانشگاه سیدنی ، نظارت بر این تحقیق را انجام دادند.

توصیه های آنها شامل اجرای نقشه برداری و نظارت بر گیاهان و حیوانات در منطقه های زیستی است که در آتش سوزی های آینده در معرض خطر هستند و تدوین استراتژی هایی برای محافظت از این مناطق در هنگام آتش سوزی.

ابیگیل سکستون (WWF-استرالیا) پیامدهای آتش سوزی های ویرانگر را در نزدیکی ساحل Surfs در منطقه Shoalhaven مشاهده کرد که در شب سال نو 2019 اتفاق افتاد.
ابیگیل سکستون (WWF-استرالیا) پیامدهای آتش سوزی های ویرانگر را در نزدیکی ساحل Surfs در منطقه Shoalhaven مشاهده کرد که در شب سال نو 2019 اتفاق افتاد. (WWF-Australia / Leonie Sii)

“ما اطلاعات زیادی برای برخی از حیوانات در دسترس نداشتیم. تحقیقات بیشتری در مورد تعداد حیوانات خارج از کشور و توانایی آنها برای زنده ماندن در سطوح مختلف شدت آتش لازم است. ما برای محافظت موثرتر از گونه ها باید این موضوع را درک کنیم.” ایدن گفت.

پروفسور دیکمن ، که همچنین یکی از اعضای هیئت مدیره WWF- استرالیا است ، گفت: “مردم از تحقیقات ما شوکه شده اند و به من گفته اند” ما نمی توانیم اجازه دهیم فاجعه هایی به این بزرگی در آینده ادامه یابد. “

“با نظارت طولانی مدت ، ما می توانیم موقعیت بهتری داشته باشیم تا بدانیم کجا و چه زمانی اقدام کنیم و منابع لازم برای صرفه جویی در گونه های در معرض خطر مورد نیاز است.”

طرحی جسورانه برای دو برابر کردن تعداد کوالا در شرق استرالیا

آقای اوگورمان همچنین از چشم انداز جسورانه ای برای دو برابر کردن تعداد کوالا در شرق استرالیا تا سال 2050 خبر داد.

یک کوالا در حال استراحت در درختی در خلیج سوان ، نیویورک غربی دیده می شود.
یک کوالا در حال استراحت در درختی در خلیج سوان ، نیویورک غربی دیده می شود. (WWF-Australia / Douglas Thron)

وی توضیح داد: “Koalas Forever شامل آزمایش بذر پراکنده هواپیماهای بدون سرنشین برای ایجاد راهروهای کوالا و ایجاد صندوقی برای تشویق صاحبان زمین برای ایجاد پناهگاه های امن کوالا است.”

“این بخشی از برنامه WWF’s Regenerate Australia است – بزرگترین و ابتکاری ترین برنامه احیای حیات وحش و منظره در تاریخ استرالیا.

ساکنان ویکتوریا اکنون در حال بازگشت به خانه های خود در مناطق آتش سوزی در رودخانه وای و رودخانه جدایی هستند که بیش از 100 ملک از بین رفته است.  (AAP)

در تصاویر: ساکنان به دنبال آتش سوزی های ویکتوریا به صحنه های ویرانی بازمی گردند

“نزدیک به سه میلیارد حیوان تحت تأثیر عددی است که خارج از نمودار است و نشان می دهد که چرا طرحی در این مقیاس مورد نیاز است.”