تنظیم کننده اروپا می تواند اولین واکسن COVID-19 را در تاریخ 29 دسامبر تأیید کند

تنظیم کنندگان اروپایی ممکن است الف ویروس کرونا واکسن تولید شده توسط دارو سازان Pfizer و BioNTech ظرف چهار هفته ، آژانس دارویی اتحادیه اروپا روز سه شنبه گفت ، یک بازه زمانی که می تواند به این معنی باشد که تیراندازی ابتدا در ایالات متحده و انگلیس انجام می شود.
آژانس دارویی اروپا در نظر دارد تا 29 دسامبر جلسه ای را برای تصمیم گیری در مورد وجود اطلاعات کافی در مورد ایمنی و اثربخشی تشکیل دهد واکسن تنظیم کننده گفت که برای تصویب آن. آژانس همچنین گفت که می تواند از 12 ژانویه تصمیم بگیرد که آیا واکسن رقیب مورد اصابت گلوله را تأیید می کند مدرن وارز.

شرکت دارویی آلمان BioNTech و شریک آمریکایی آن Pfizer اوایل روز سه شنبه گفتند که آنها از سازمان تنظیم مقررات اروپایی درخواست تأیید سریع واکسن خود را کرده اند. این شرکت ها گفته اند که آزمایشات بالینی 95٪ موثر بودن واکسن را نشان داده است.

آماده سازی انتقال واکسن
کارگران حمل بار در طی تظاهراتی در مورد نحوه حمل و نقل و تدارکات واکسن ها و داروها در انبار باری DHL در Steenokkerzeel ، بلژیک ، اول دسامبر 2020 ، یک بسته جعبه خنک را به داخل ظرف حمل و نقل داروخانه منتقل می کنند. پس از تأیید ، واکسن COVID-19 را با خیال راحت تحویل دهید ساخته شده است ، ماموریت قرن برای صنعت حمل و نقل هوایی جهانی خواهد بود. (AP)

برای پایان دادن به بیماری همه گیر ، که در اروپا و ایالات متحده در حال افزایش است و تاکنون بیش از 1.4 میلیون نفر در سراسر جهان جان خود را از دست داده اند ، چندین واکسن موفق مورد نیاز خواهد بود. Pfizer و BioNTech قبلاً برای شروع واکسیناسیون در ماه دسامبر در ایالات متحده درخواست تأیید کرده اند. Rival Moderna روز دوشنبه گفت که از مقررات نظارتی ایالات متحده و اروپا می خواهد اجازه استفاده از واکسن خود را بدهند.

نهادهای نظارتی انگلیس نیز در حال ارزیابی شلیک Pfizer و دیگری از AstraZeneca هستند. چندین واکسن دیگر نیز در دست تولید است ، از جمله در روسیه و چین.

حتی پس از تأیید واکسن ها ، تولیدکنندگان و تنظیم کنندگان نظارت بر میزان دریافت آنها توسط بیماران برای تعیین فراوانی عوارض جانبی نادرتر که ممکن است فقط در صورت ایمن سازی میلیون ها نفر باشد را کنترل می کنند. در حالی که به نظر می رسد واکسن هایی که تاکنون برای تصویب ارسال شده مانع از مریض شدن افراد می شود ، اما هنوز مشخص نیست که آیا آنها از برداشتن ویروس به طور کامل توسط افراد جلوگیری می کنند – و از اهمیت اساسی تر – انتقال آن به دیگران.

و مقامات هشدار می دهند اگرچه ممکن است در هفته های آینده برخی افراد واکسن دریافت کنند ، اما به میلیاردها نفر در سراسر دنیا این واکسن ماهها طول می کشد ، یا در صورت لزوم تقویت کننده دو نفر دو نفر به این معنی است که افراد با اقدامات کنترل ویروس زندگی می کنند. به سال آینده

واکسن ویروس کرونا ویروس
Pfizer و BioNTech می گویند تجزیه و تحلیل نهایی آنها نشان می دهد واکسن کرونا ویروس 95 درصد بدون نگرانی در زمینه ایمنی مثر است. (CNN)

اگر واکسن آن تأیید شود ، BioNTech گفت که استفاده از آن در اروپا می تواند قبل از پایان سال 2020 آغاز شود – اگر تصویب در 29 دسامبر انجام شود دشوار است اما غیرممکن نیست. تنظیم کننده همچنین این احتمال را دارد که در صورت داده ها تاریخ آن جلسه به بالا منتقل شود سریعتر وارد می شود

تاریخ 29 دسامبر دیرتر از انتظار برخی از کشورهای اروپایی خواهد بود. آلمان که برای ساخت واکسن 375 میلیون یورو (613 میلیون دلار) به BioNTech بودجه داده است ، از اواسط دسامبر به بعد آماده آماده سازی ایمن سازی برای افراد است.

از آنجا که قبلاً درخواست هایی به مقررات نظارتی ایالات متحده و انگلیس داده شده است ، ممکن است ابتدا تأیید آنها انجام شود – و مقامات در سراسر جهان قول می دهند که با تولیدکنندگان دارو همکاری کنند تا اولین عکس ها را ظرف چند روز ، اگر نه چند ساعت تصویب ، ارائه دهند.

آلبرت بورلا ، مدیر اجرایی Pfizer در بیانیه ای گفت: “ما از ابتدای این سفر می دانیم كه بیماران در انتظارند و ما آماده هستیم تا به محض اجازه دادن مجوزهای بالقوه ، دوزهای واكسن COVID-19 را ارسال كنیم.”

ویال های واکسن Pfizer
ویال های واکسن Pfizer (Pfizer)

BioNTech اعلام کرد آماده است تا انبارهای واکسن را در صورت تأیید واکسن توسط آژانس اروپایی مستقر در آمستردام یا سازمان غذا و داروی ایالات متحده ، در جاهای مورد نیاز حمل کند.

Sierk Poetting ، مدیر ارشد عملیاتی BioNTech ، گفت: “بسته به اینكه مقامات تصمیم بگیرند كه ما می توانیم ظرف چند ساعت تحویل را شروع كنیم.”

مقام عالی اتحادیه اروپا گفت روز سه شنبه حدود 2 میلیارد دوز واکسن COVID-19 بالقوه برای 27 کشور اتحادیه تأمین شده است ، احتمالاً اولین زایمان ها قبل از پایان سال شروع می شود.

اورسولا فون در لاین ، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا گفت که کشورهای عضو کار بر روی برنامه های واکسیناسیون و تدارکات برای ارائه ده ها میلیون دوز در سراسر اتحادیه را آغاز کرده اند.

فون در لاین گفت: “این گامی عظیم به سوی زندگی عادی ما خواهد بود.” “به عبارت دیگر ، من فقط می خواستم بگویم در انتهای تونل چراغی وجود دارد.”

با این حال ، فون در لاین ، از شهروندان اتحادیه اروپا خواست “تا زمانی که سرانجام به واکسیناسیون مناسب برای ریشه کن کردن این ویروس نرسیم ، نظم و انضباط خود را حفظ کنیم”. با افزایش عفونت ها و بستری ها در اروپا در هفته های اخیر ، بسیاری از کشورها محدودیت های خود را تشدید کردند. برخی از این اقدامات شروع به تأثیرگذاری می کنند ، اما بسیاری همچنان نگرانند که اجتماعات خانوادگی در کریسمس منجر به افزایش مجددی شود.

اورسولا فون در لاین
رئیس کمیسیون اروپا اورسولا فون در لاین ، در مقر اتحادیه اروپا در بروکسل ، 1 اکتبر 2020. (AP)

وزیر علوم آلمان روز سه شنبه در میان نگرانی در مورد ایمنی واکسن ها با توجه به سرعت فوق العاده ای که در آنها ایجاد شده است ، گفت که همان استانداردهای ایمنی در پروسه تأیید واکسن ویروس کرونا برای سایر داروها اعمال می شود.

آنا کارلیچک گفت که حفظ بالاترین استانداردها برای دستیابی به بیشترین مقبولیت عمومی برای ایمن سازی ویروس کرونا مهم است.

کارلیچک در گفتگو با خبرنگاران در برلین تأکید کرد که این واکسن داوطلبانه خواهد بود و مقامات سخت تلاش خواهند کرد تا مردم را در مورد عوارض جانبی احتمالی که ممکن است درصد کمی از گیرندگان پس از واکسیناسیون مانند سردرد ، خستگی و تب تجربه کنند ، آگاه کنند. EMA قصد دارد در 11 دسامبر یک جلسه عمومی برای توضیح چگونگی تنظیم واکسن COVID-19 برای اطمینان از عملکرد و ایمنی آنها برگزار کند.

مریلین آدو ، پزشک در بیمارستان UKE هامبورگ که درگیر آزمایش های واکسن رقیب است ، گفت سرعت تولید واکسن کرونا ویروس نتیجه تلاش بی نظیر دانشمندان ، بودجه اولیه و تجربه واکسن های قبلی است.

– گزارش شده با آسوشیتدپرس