تنظیم کننده بهداشت کانادا واکسن COfID-19 Pfizer را تأیید می کند

تنظیم کننده بهداشت کانادا روز چهارشنبه Pfizer را تأیید کرد کووید -19 واکسن ، روزها قبل از تصویب احتمالی در ایالات متحده.
Health Canada ارسال شده در آن وب سایتی است که واکسن ساخته شده توسط داروساز آمریکایی Pfizer و BioNTech آلمان مجاز است. واکسن قبلاً بوده است مورد تأیید انگلستان است و بحرین و مقامات گفته اند كه انتظار دارند تا آمریكا ظرف چند روز تصویب شود.

وی افزود: “كانادایی ها می توانند اطمینان یابند كه روند بازبینی دقیق بوده و ما سیستم های نظارتی قدرتمندی را در اختیار داریم. بهداشت كانادا و آژانس بهداشت عمومی كانادا پس از ورود واكسن به بازار ، ایمنی واكسن را از نزدیك بررسی خواهند كرد و از مصرف آن دریغ نخواهند كرد. در صورت شناسایی هر گونه نگرانی در مورد ایمنی ، اقدام کنید “، بهداشت كانادا در بیانیه ای گفت.

یک پرستار واکسن Pfizer-BioNTech COVID-19 را در بیمارستان Guy در لندن تجویز می کند. (گتی)

کانادا قرار است در این ماه حداکثر 249،000 دوز دریافت کند و مقامات کانادایی انتظار دارند که آنها را ظرف چند روز تجویز کنند.

نهادهای نظارتی ایالات متحده روز سه شنبه همچنین اولین ارزیابی علمی خود از واکسن COfID-19 Pfizer را منتشر کردند و تأیید کردند که از محافظت قوی برخوردار است. واکسن ها از یک مسابقه همه جانبه در سراسر جهان در حال ظهور هستند و کمتر از یک سال پس از شناسایی ویروس ، به بازار می رسند – یک موفقیت علمی قابل توجه که سالها از روند معمول تراشید.

این تحولات دلگرم کننده در حالی است که ویروس کرونا همچنان در بیشتر نقاط جهان افزایش یافته است. این آفت بیش از 1.5 میلیون نفر جان خود را از دست داده است ، از جمله بیش از 285000 نفر در ایالات متحده ، بالاترین تلفات در هر کشور است. دانشمندان اداره غذا و داروی ایالات متحده روز پنجشنبه در حال ملاقات هستند ، وقتی مشاوران مستقل آژانس در صورت داشتن شواهد کافی برای توصیه واکسیناسیون میلیون ها آمریکایی بحث و گفتگو می کنند.

شان مارت ، مدیر ارشد بازرگانی و تجارت BioNTech گفت: “دیدن اینکه واکسن mRNA ما اکنون در کانادا مجاز است ، دلگرم کننده است. به دنبال انگلیس و بحرین ، این سومین کشور است که استفاده از واکسن ما را ظرف یک هفته تأیید می کند.”

‘V Day’: صحنه های پیروزی با شروع برنامه واکسن COVID-19 در انگلیس

دانشمندان FDA آمریكا داده ها را دوباره تجزیه و تحلیل كردند و دریافتند كه واكسن Pfizer در بیماران با سن ، نژاد و شرایط بهداشتی مختلف بیش از 90 درصد م effectiveثر به نظر می رسد.

بهداشت کانادا گفت این واکسن برای استفاده در افراد 16 سال به بالا است ، اما اشاره کرد Pfizer-BioNTech آزمایشات بالینی بیشتری را روی کودکان از هر گروه سنی انجام می دهد و ممکن است تغییر کند.

کانادا اخیراً قرارداد با Pfizer را اصلاح کرد تا در این ماه حداکثر 249،000 دوز تحویل دهد. این بدان معناست که در حدود 124،500 از بالاترین خطر کانادایی ها در ابتدا واکسینه می شوند زیرا به ازای هر فرد با چند هفته فاصله دو دوز لازم است.

فیال واکسن Pfizer / BioNTech COVID-19 آماده برای تجویز در بیمارستان Guy در آغاز بزرگترین برنامه واکسیناسیون در تاریخ انگلستان
یک واکسن Pfizer / BioNTech COVID-19 آماده برای تجویز در بیمارستان Guy در آغاز بزرگترین برنامه واکسیناسیون در تاریخ انگلستان (گتی)

Pfizer و BioNTech گفتند كه حداقل 20 میلیون دوز از سال 2021 و حدود 76 میلیون دوز به كانادا می رسد.

کانادا نیز با شش سازنده واکسن دیگر قرارداد دارد.

دولت گفته است که 14 مرکز توزیع در ابتدا در شهرهای بزرگ کانادا مستقر خواهند شد. در هر استان حداقل یک و در چهار استان بزرگ کانادا دو وجود دارد.

داگ فورد ، نخست وزیر انتاریو در توئیتی گفت: “این خبر خارق العاده ای برای همه کانادایی ها است زیرا ما گام بعدی را در جهت پایان دادن به این همه گیری برمی داریم. به محض ورود واکسن ها به خاک انتاریو ، ما آماده تحویل و استفاده از آنها خواهیم بود.”

– گزارش شده با آسوشیتدپرس