تیرانداز مدرسه WA به قید وثیقه آزاد شد

نوجوانی که گفته می شود قبلاً به یکی از دوستانش هشدار داده بود که از مدرسه در خانه بماند شلیک چندین گلوله در یک کلاس درس علیرغم هشدار دادستان ها که خطری برای جامعه دارد وثیقه داده شده است.
پسر 15 ساله ای که بنا به دلایل قانونی نامش فاش نشده است مواجه شدن با اتهامات متعدد در رابطه با حادثه هفته گذشته در کالج باپتیست آتلانتیس بیچ در دو راکس، در حدود 70 کیلومتری شمال پرث.

گفته می شود که او دو تفنگ را به مدرسه برده و از یکی برای شلیک سه گلوله از داخل یک ماشین پارک شده استفاده کرده است که دو تفنگ از آنها به ساختمان کلاس قابل جداسازی با کارکنان و دانش آموزان داخل آن نفوذ کرده است.

این پسر 15 ساله در رابطه با حادثه هفته گذشته در کالج باپتیست آتلانتیس بیچ در تو راکس با اتهامات متعددی مواجه است. (پلیس WA)

این حادثه مدرسه را مجبور به تعطیلی کرد زیرا دانش آموزان و معلمان در یک انبار مخفی شدند.

این پسر پس از انجام ارزیابی روانپزشکی در بازداشت در اوایل روز چهارشنبه با دادگاه کودکان پرت از طریق پیوند ویدیویی روبرو شد.

یک روانپزشک مشاور به دادگاه گفت که او معتقد نیست که این نوجوان در معرض خطر زیاد آسیب رساندن به خود یا دیگران باشد و نیازهای سلامت روان او در جامعه برآورده شود.

دادستان براد هالینگزورث گفت که ایالت قاطعانه با وثیقه مخالف است و این اتهامات را بسیار جدی توصیف می کند.

او گفت که این پسر قبل از این حادثه در مورد تیراندازی در مدرسه در ایالات متحده صحبت کرده بود و به یکی از دوستانش هشدار داد که «تا چند روز آینده» به مدرسه نرود.

او ظاهراً به یکی دیگر از دوستانش گفته است که می خواهد “مدرسه را تیراندازی کند”.

هالینگزورث گفت که ثبت نام دانش آموز سابق چند روز قبل از حادثه توسط مادرش به دلیل عدم حضور قبلی لغو شده بود.

یک پسر نوجوان پس از شلیک اسلحه در خارج از کالج باپتیست آتلانتیس بیچ در تو راکس دستگیر شد.
ثبت نام دانش آموز سابق چند روز قبل از حادثه توسط مادرش به دلیل عدم حضور قبلی لغو شده بود. (Google Maps)

در روز تیراندازی، گفته می‌شود که او از دو دوستش پرسید که در کدام کلاس‌ها شرکت می‌کنند و عکسی از خود در اسنپ‌چت ارسال کرده است که در آن توضیحی به “چیزی شوم” اشاره دارد.

هالینگزورث گفت: صبح که این همه اتفاق افتاد، او می دانست که قرار است در این مدرسه کار شوم انجام دهد.

هالینگزورث گفت، در طی تماسی که گفته می شود او پس از تیراندازی با او تماس گرفت، این نوجوان گفت: “من می خواستم مردم و سپس خودم را بکشم.”

دادستان اضافه کرد که این پسر خیلی از مدرسه را از دست داده بود و نسبت به آینده خود “تا حدودی ناامید” بود، اما هیچ مدرکی وجود نداشت که او قربانی قلدری جدی شده باشد.

هالینگزورث گفت که رفتار “آرام، خونسرد” او در این تماس به ویژه نگران کننده بود و نگرانی ها را در مورد خطر احتمالی برای جامعه افزایش داد.

او گفت: «ما هنوز نمی دانیم با چه چیزی سر و کار داریم.

ما نمی توانیم رد کنیم که او دیگر چنین چیزی را امتحان نکند.»

در روز تیراندازی، گفته می‌شود که او از دو دوست پرسیده است که در کدام کلاس خواهند بود. (پلیس WA)

وکیل این نوجوان خاطرنشان کرد که این نوجوان سابقه کیفری نداشت، قبلاً هفت شب را در بازداشتگاه مشکل دار بانکسیا هیل در بازداشت گذرانده بود و با مسائل بهداشت روانی مهمی دست و پنجه نرم می کرد.

او پیشنهاد کرد که خانواده پسر می توانند در خانه روستایی خود بر او نظارت کنند.

اما قاضی آلانا پادمانابهام در عوض دستور داد این نوجوان به خوابگاهی سپرده شود که در آنجا تحت نظارت دائمی قرار گیرد.

او شرایطی را که به عنوان “بسیار طاقت فرسا” توصیف کرد، از جمله منع رفت و آمد 24 ساعته اعمال کرد.

این پسر در 12 ژوئیه به دادگاه بازخواهد گشت، جایی که دادستان ها اعلام کرده اند که او احتمالا با اتهامات ارتقا یافته ای از جمله به خطر انداختن جان، سلامت یا ایمنی دیگران روبرو خواهد شد.

خوانندگانی که به دنبال حمایت و اطلاعات در مورد پیشگیری از خودکشی هستند می توانند با Lifeline با شماره 13 11 14 تماس بگیرند.

اینجا ثبت نام کنید برای دریافت خبرنامه های روزانه و هشدارهای اخبار فوری، مستقیماً به صندوق ورودی شما ارسال می شود.