جو بایدن از آمریكایی ها می خواهد كه با اوج گرفتن انتخابات “آرامش خود را حفظ كنند”

جو بایدن دموکرات از آمریكایی ها خواسته است تا با نزدیك شدن نتیجه نهایی انتخابات “آرامش خود را حفظ كنند”.

چندی پیش آقای بایدن سخنان کوتاهی را در یک تئاتر در مرکز شهر ویلمینگتون ، دلاور ایراد کرد.

وی گفت: “” در ایالات متحده آمریكا رای گیری مقدس است … این اراده رای دهندگان است – كسی ، و نه كسی دیگر – كه رئیس جمهور ایالات متحده آمریكا را انتخاب می كند. “

جو بایدن ، معاون سابق نامزد ریاست جمهوری ، چهره خود را بر می دارد تا ویلمینگتون ، دلاور صحبت کند. (عکس AP / کارولین کاستر)

“دموکراسی گاهی کثیف است و گاهی به صبر نیاز دارد.”

پیام وی در حالی است که اعتراضات در سراسر کشور پس از تنش های شب گذشته و در نتیجه بازداشت های متعدد ادامه دارد.

مبارزات انتخاباتی رئیس جمهور دونالد ترامپ تلاش های قانونی را برای متوقف کردن شمارش آرا در برخی ایالت ها دنبال کرده و به دنبال بازشماری آرا در ویسکانسین است.

آقای بایدن گفت “روند کار در حال انجام است” و “ما خیلی زود خواهیم فهمید” نتیجه انتخابات.

معترضین درگیر می شوند
معترضان با دیدگاه های مخالف پس از انتخابات روز سه شنبه در خارج از مرکز همایش های پنسیلوانیا که در آن آرا votes در فیلادلفیا شمارش می شود ، تعامل دارند. (AP)

آقای بایدن و مقامات ارشد مبارزات انتخاباتی وی در مورد رای گیری ابراز اطمینان کرده اند اما در تأکید بر ضرورت شمارش آرا careful احتیاط کرده اند.

همسر نامزد آقای بایدن ، سناتور كالیفرنیا ، كامالا هریس ، هنگام صحبت در كنار او ایستاد.

آقای بایدن در میدان های نبرد “دیوار آبی” ویسکانسین و میشیگان پیروزی ها را تضمین کرده و تنگ شده است رئیس جمهور دونالد ترامپ مسیر.

مدیر تبلیغات آقای بایدن جن اومالی دیلون صبح امروز یک خبر جدید را اعلام کرد و پیام او روشن بود: “بایدن معاون رئیس جمهور در این انتخابات پیروز شود.”

جو بایدن و دونالد ترامپ هنوز درگیر نبرد برای کاخ سفید با پیروزی در انتخابات ایالات متحده هستند که هنوز اعلام نشده است.
جو بایدن و دونالد ترامپ هنوز درگیر نبرد برای کاخ سفید با پیروزی در انتخابات ایالات متحده هستند که هنوز اعلام نشده است. (AP)

وی با ادامه شمارش آرا به هواداران هشدار داد “صبور باشند و آرام باشند” ، اما در اردوگاه دموکرات ها باور باورنکردنی خوش بینانه ای مبنی بر پیروزی بزرگ آقای بایدن ارائه داد.

وی با شدت زیاد گفت که بایدن در آستانه برابری با آقای ترامپ در پنسیلوانیا است و آنها انتظار دارند دموکرات این ایالت را بدست آورد که ارزش 20 رأی انتخاباتی را دارد.

وی گفت: “داستان امروز داستان بسیار مثبتی خواهد بود” برای مبارزات انتخاباتی آنها ، اما هشدار داد كه با ادامه شمارش آرا ، “ما باید اجازه دهیم كه انجام شود و به خوبی انجام شود”.

وی می گوید این کمپین انتظار می رود با ورود آرا more بیشتر ، در برخی از ایالت ها منجر به نوسان شود.

این در حالی است که آقای بایدن از طریق گروه های متخصص ، یک جلسات مجازی درباره بیماری همه گیر ویروس کرونا و اقتصاد آن گرفت ، و به روال معمول خود از ماه مارس ادامه داد.

معاون سابق رئیس جمهور بعد از ظهر پنجشنبه (به وقت محلی) به یک تئاتر در مرکز شهر ویلمینگتون سفر کرد ، جایی که مبارزات انتخاباتی وی یک استودیوی موقت ایجاد کرده است.

جو بایدن ، معاون سابق ریاست جمهوری دموکرات ، هنگام ورود به تئاتر کوئین برای جلسات در ویلمینگتون ، دلاور ، موج می زند. (عکس AP / کارولین کاستر)
دو روز بعد روز انتخابات، هیچ یک از دو نامزد آرا needed لازم برای پیروزی در کاخ سفید را جمع نکرده است. اما پیروزی های آقای بایدن در ایالت های Great Lake (دریاچه های بزرگ) وی را بر اساس پیش بینی AP در 264 سال ترک کرد ، به این معنی که وی از انتخاب شدن به عنوان رئیس جمهور منتخب ، یک ایالت میدان جنگ است – هر کسی که انجام دهد -.

آقای ترامپ با 214 رأی انتخاباتی با مانع بسیار بالاتری روبرو است. برای رسیدن به 270 ، او نیاز به ادعای هر چهار میدان جنگ باقی مانده: پنسیلوانیا ، کارولینای شمالی ، جورجیا و نوادا دارد.

آقای بایدن در حالی که هنوز میلیون ها رای در جدول ارائه نشده است ، بیش از 71 میلیون رأی را به خود اختصاص داده بود كه بیشترین رای در تاریخ است. در کنفرانس خبری بعدازظهر روز چهارشنبه ، معاون رئیس جمهور سابق گفت که انتظار داشت ریاست جمهوری را بدست آورد اما در اعلام صریح پیروزی متوقف شد.

آقای بایدن گفت: “من به عنوان یک رئیس جمهور آمریکا حکومت خواهم کرد.” “در زمان پیروزی ما هیچ ایالت قرمز و آبی وجود نخواهد داشت. فقط ایالات متحده آمریکا است.”

این کاملاً برخلاف رویکرد آقای ترامپ بود که اوایل صبح چهارشنبه به دروغ ادعا کرد که در انتخابات پیروز شده است.

مبارزات انتخاباتی آقای ترامپ در تلاش برای بهبود شانس رئیس جمهور جمهوری خواه و ایجاد تردید در نتایج انتخابات ، خواستار بازشماری مجدد در ویسکانسین و تشکیل پرونده های قضایی در پنسیلوانیا ، میشیگان و جورجیا بود.

شمارش آراew در ایالت ویسکانسین در طول تاریخ تعداد آرا only را فقط با چند صد رأی تغییر داده است. آقای بایدن با هدایت بیش از 20،000 رأی از تقریباً 3.3 میلیون شمارش شده.

طرفداران جو بایدن
تظاهرکنندگان به سخنرانی جو بایدن ، کاندیدای ریاست جمهوری دموکرات ، در هنگام شرکت در یک راهپیمایی برای حمایت از شمارش آرا one یک روز پس از روز انتخابات ، 4 نوامبر 2020 ، در واشنگتن گوش می دهند. (AP)

به هم ریختن دیوار آبی ، سه گانه ایالت های بزرگ دریاچه ها – میشیگان ، ویسکانسین و پنسیلوانیا – که نامزدهای آنها هر چهار سال می توانستند حساب کنند ، چهار سال است که دموکرات ها تحت تعقیب قرار می گیرند. اما فراخوان پوپولیست آقای ترامپ با رأی دهندگان سفیدپوست طبقه کارگر روبرو شد و او هر سه نفر را در سال 2016 با مجموع آرا فقط 77000 رأی گرفت.

نامزدها امسال مبارزه شدیدی برای ایالت ها انجام دادند ، شخصیت سیاسی همه بایدن در شهرهای یقه آبی طنین انداز شد در حالی که مبارزات انتخاباتی وی همچنین به افزایش مشارکت در میان رای دهندگان سیاه پوست در شهرهایی مانند دیترویت و میلواکی انجامید.

مشخص نبود که چه زمانی یک برنده ملی پس از یک کارزار طولانی و تلخ تحت سلطه تیم ملی مشخص می شود ویروس کرونا و تأثیرات آن بر آمریکایی ها و اقتصاد ملی. اما حتی با بهبود چشم انداز آقای بایدن ، روز چهارشنبه ایالات متحده رکورد دیگری را در مورد ویروس کرونا ویروس کرونا ثبت کرد ، زیرا چندین ایالت در بالاترین سطح خود قرار داشتند. این بیماری همه گیر منجر به کشته شدن بیش از 233000 نفر در ایالات متحده شده است.
آقای ترامپ روزهای چهارشنبه را در محل اقامت کاخ سفید گذراند و درگیر مشاوران شد و در اخبار رسانه ها نشان داد که رقیب دموکرات خود در حال انتخاب میدان های جنگ است. آقای ترامپ از فید توییتر خود استفاده کرد به دروغ ادعای پیروزی در چندین ایالت مهم و تقویت نظریه های توطئه بی اساس در مورد دستاوردهای دموکرات ها به عنوان جدول رأی های غایب و زودهنگام.

مدیر ستاد انتخاباتی ترامپ ، بیل استیپین گفت که رئیس جمهور با استناد به “بی نظمی” در چندین شهرستان ، رسماً خواستار بازشماری مجدد ویسکانسین خواهد شد. و مبارزات انتخاباتی گفت که در حال تشکیل پرونده در میشیگان و پنسیلوانیا است تا شمارش آرا را متوقف کند به این دلیل که دسترسی مناسبی برای مشاهده به آن داده نشده است. هنوز اقدامات حقوقی بیشتری در گرجستان آغاز شد.

در همان زمان ، صدها هزار رای هنوز در پنسیلوانیا محاسبه می شد ، و ستاد انتخاباتی آقای ترامپ گفت که این تلاش برای مداخله در دعاوی دادگاه عالی موجود در مورد شمارش آرا mail نامه های پستی در آنجا است. این کمپین همچنین استدلال کرد که آرا outstanding بی نظیر هنوز هم می توانند نتیجه را در آریزونا تغییر دهند ، که به نفع آقای بایدن بود ، و نشان دهنده عدم تناقض در استدلال های خود در مورد جدول بندی طولانی مدت است.

در سایر مسابقات که از نزدیک تماشا می شد ، آقای ترامپ فلوریدا را که بزرگترین ایالت در حال چرخش است ، برداشت و در حالی که آقای بایدن نیوهمپشایر و مینه سوتا را نگه داشت ، خود را در تگزاس و اوهایو نگه داشت.

فراتر از دوره ریاست جمهوری ، دموکرات ها امیدوار بودند که این انتخابات به این حزب اجازه دهد سنا را پس بگیرد و اکثریت خود را در مجلس نمایند. اما در حالی که رای گیری در کرسی های مجلس و سنا بهم ریخت ، اما در نهایت کنگره را تقریباً همانطور که آغاز شد ترک کرد – به شدت تقسیم شده است.

این نامزدها ماه ها با تحت فشار قرار دادن چشم اندازهای متفاوت نسبت به آینده کشور ، از جمله در مورد عدالت نژادی ، و رای دهندگان به تعداد زیادی پاسخ دادند ، بیش از 100 میلیون نفر آرا ahead خود را قبل از روز انتخابات اعلام کردند.

آقای ترامپ ، در اقدامی خارق العاده از کاخ سفید ، ادعاهای زودهنگام پیروزی را صادر کرد و گفت که برای جلوگیری از شمارش آرا ، انتخابات را به دیوان عالی کشور منتقل می کند.

رئیس جمهور دونالد ترامپ ، اوایل چهارشنبه ، 4 نوامبر 2020 ، در واشنگتن در اتاق شرقی کاخ سفید صحبت می کند. (عکس AP / ایوان ووچی)
(AP)

میچ مک کانل ، رهبر اکثریت مجلس سنا ، ادعای سریع پیروزی رئیس جمهور را نادیده گرفت و گفت که شماری از آرا برای ایالت ها مدتی طول می کشد. جمهوریخواه کنتاکی گفت که “ادعای پیروزی در انتخابات با پایان دادن به شمارش آرا متفاوت است.”

جدول آرا معمولاً فراتر از روز انتخابات ادامه می یابد ، و ایالات عمدتا قوانینی را برای زمان پایان شمارش تعیین می کنند. در انتخابات ریاست جمهوری ، نکته اساسی تاریخ دسامبر هنگام دیدار انتخاب کنندگان ریاست جمهوری است. که توسط قانون فدرال تنظیم شده است.

ده ها تن از هواداران ترامپ شعارهای “شمارش را متوقف کنید!” در حالی که هزاران معترض ضد ترامپ خواستار شمارش کامل آرا to در خیابان های شهرهای سراسر ایالات متحده به خیابان ها آمدند ، در یک مرکز رأی گیری در دیترویت فرود آمدند.

معترضین در میشیگان بحث می کنند

در تصاویر: ملتی که هنگام انتخابات به اوج خود می رسد

حداقل در نیمی از دوازده شهر ، از جمله لس آنجلس ، سیاتل ، هوستون ، پیتسبورگ ، مینیاپولیس و سن دیگو ، اعتراضات – گاه در مورد انتخابات ، گاهی در مورد نابرابری نژادی – برگزار شد.

چندین ایالت اجازه می دهند آرای پستی پس از روز انتخابات پذیرفته شوند ، به شرطی که تا روز سه شنبه برای علامت گذاری پست ثبت شود. این شامل پنسیلوانیا است ، جایی که برگه های رای گیری که تا 3 نوامبر به آنها علامت گذاری شده است ، می توانند در صورت ورود حداکثر سه روز بعد پذیرفته شوند.

به نظر می رسد آقای ترامپ پیشنهاد می کند که نباید آراots شمرده شود و او برای این نتیجه در دادگاه عالی مبارزه می کند. اما کارشناسان حقوقی نسبت به اعلامیه آقای ترامپ مشکوک بودند. آقای ترامپ سه نفر از 9 قاضی دادگاه عالی را منصوب کرده است که اخیراً امی کانی برت است.

مبارزات انتخاباتی ترامپ در روز چهارشنبه اهدا کنندگان جمهوری خواه را وادار کرد تا عمیق تر در جیب خود فرو روند تا به کمک مالی چالش های حقوقی برسند. رونا مک دانیل ، رئیس کمیته ملی جمهوری خواهان ، طی تماسی با اهدا کنندگان ، صریحاً صحبت کرد: “جنگ تمام نشده است. ما درگیر آن هستیم.”

– گزارش شده با آسوشیتدپرس