جو بایدن در انتخابات 2020 ایالات متحده به سرعت برای ایجاد تیم مدیریتی حرکت می کند

رئیس جمهور منتخب جو بایدن نشان داد که قصد دارد به سرعت برای ایجاد دولت خود حرکت کند ، ابتدا بر همه گیری خشمگین تمرکز کنید که احتمالاً در روزهای ابتدایی دولت وی مسلط خواهد بود.

بایدن از یک ژنرال سابق جراح ، دکتر Vivek Murthy ، و از کمیسر سابق اداره غذا و دارو ، دیوید کسلر ، به عنوان رئیس گروه های کاری ویروس کرونا استفاده کرد که قرار است اعضای دیگر اعلام شوند.

مقامات تیم انتقال گفتند که این هفته بایدن تیم های بررسی آژانس خود را راه اندازی خواهد کرد، گروهی از کارمندان در حال گذار که برای سهولت در انتقال قدرت به سازمانهای اصلی در دولت فعلی دسترسی دارند. تیم ها اطلاعاتی از قبیل تصمیمات مربوط به بودجه و کارکنان ، مقررات معلق و سایر کارهای در حال انجام را از کارکنان فعلی در بخش ها جمع آوری و بررسی می کنند تا تیم بایدن را برای انتقال آماده کند. مقامات کاخ سفید درمورد همکاری با تیم بایدن در مورد بررسی اظهارنظر نمی کنند.
Clemintine Banks ، در سمت راست جلو ، پس از دادن رای به شخصی که از نظر آزمایش COVID-19 در هنگام رای گیری در حاشیه خیابان در سنت لوئیس ، مثبت بود ، دستکش را عوض می کند.
مقابله با بیماری همه گیر ویروس کرونا در اولویت نخست ریاست جمهوری زودرس جو بایدن خواهد بود. (AP)

کیت بدینگ فیلد ، معاون مدیر تبلیغات بایدن ، در مصاحبه ای در NBC گفت: “مردم می خواهند کشور به جلو حرکت کند.” با مطبوعات دیدار کنیدو ببینید بایدن و معاون منتخب رئیس جمهور كامالا هریس “این فرصت را دارند كه كارها را انجام دهند ، ویروس را كنترل كنند و اقتصاد ما را دوباره به هم برسانند.”

در حال حاضر مشخص نیست که آیا رئیس جمهور دونالد ترامپ و دولت او همکاری خواهند کرد. وی هنوز پیروزی بایدن را تصدیق نکرده و متعهد شده است که در چندین ایالت کاملاً مناقشه برانگیز تصمیم گیری در این رقابت را به چالش بکشد.

Jen Psaki ، مشاور بایدن ، تحت فشار قرار گرفت تا رئیس اداره خدمات عمومی منصوب ترامپ ، سریع بایدن را به عنوان رئیس جمهور منتخب بشناسد ، که این امر باعث می شود پول برای انتقال آزاد شود و راه برای تیم بایدن آغاز شود تا روند انتقال را در آژانسها

پسکی در یک پست توئیتری گفت: “امنیت ملی و منافع اقتصادی آمریکا به این مسئله بستگی دارد که دولت فدرال به سرعت و به سرعت سیگنال دهد که دولت ایالات متحده به خواست مردم آمریکا احترام گذاشته و در یک انتقال صاف و مسالمت آمیز قدرت شرکت خواهد کرد.”

یک مقام GSA روز یکشنبه گفت که هنوز اقدامی انجام نشده است.

یک گروه دو حزبی از مقامات دولت از دولت باراک اوباما ، جورج دبلیو بوش و بیل کلینتون روز یکشنبه از دولت ترامپ خواستند که “برای آغاز فوری روند انتقال پس از انتخابات” پیش رود.

جو بایدن تیمی از متخصصان برتر پزشکی و علوم را برای مشاوره دادن وی به بیماری شیوع ویروس کرونا معرفی کرده است. (AP)

اعضای هیئت مشورتی مرکز انتقال ریاست جمهوری در بیانیه ای گفتند: “این یک کارزار سخت جنگی بود ، اما تاریخ پر است از نمونه هایی از روسای جمهور که از چنین کارزارهایی برای کمک به لطف جانشینان خود بیرون آمده اند.”

این بیانیه را جوش بولتن رئیس ستاد بوش کاخ سفید و مایکل لیویت وزیر بهداشت و خدمات انسانی و رئیس دفتر کارمندان دوره بیل کلینتون توماس “مک” مک لارتی و پنی پریتزکر وزیر بازرگانی اوباما امضا کردند.

دستیاران بایدن گفتند که رئیس جمهور منتخب و تیم انتقال با سیاستمداران جمهوری خواه در ارتباط بوده اند. نخست وزیر اسرائیل ، بنیامین نتانیاهو ، از نزدیکترین متحدان ترامپ ، روز یکشنبه جلسه کابینه را با تبریک به بایدن ، معاون سابق رئیس جمهور و سناتور قدیمی افتتاح کرد.

نتانیاهو گفت: “من نزدیک به 40 سال با جو بایدن ارتباط شخصی طولانی و گرم دارم و او را به عنوان یک دوست بزرگ دولت اسرائیل می شناسم.” “من مطمئن هستم که ما برای تقویت بیشتر اتحاد ویژه بین اسرائیل و ایالات متحده به کار با هر دو نفر ادامه خواهیم داد.”

جورج دبلیو بوش ، تنها رئیس جمهور سابق جمهوری خواه زنده نیز برای بایدن آرزوی سلامتی کرد.

بوش گفت: “گرچه ما اختلافات سیاسی داریم ، من می دانم که جو بایدن مرد خوبی است که فرصت خود را برای هدایت و اتحاد کشورمان بدست آورده است.”

بایدن در روزهای آینده با تصمیمات اساسی کارکنان روبرو می شود. مدت زمان انتقال 10 هفته همیشه با عصبانیت قبل از روز تحلیف در 20 ژانویه با زمان اضافی لازم برای تعیین برنده انتخابات روز سه شنبه کوتاه شده است.

رئیس جمهور پیشین آمریکا جورج دبلیو بوش از پیروزی جو بایدن در انتخابات حمایت کرده و آرزوی سلامتی برای وی دارد. (AP)

بایدن روز شنبه در یک سخنرانی پیروزی گفت که روز دوشنبه گروه ویژه ای از دانشمندان و متخصصان را برای تهیه “طرح” برای شروع ضرب و شتم ویروس تا زمان تصدی ریاست جمهوری اعلام خواهد کرد. وی گفت كه طرح وی “بر اساس علم بستر بنا خواهد شد” و “از روی دلسوزی ، همدلی و نگرانی ساخته خواهد شد”.

مورتی ، که بایدن را در جریان مبارزات انتخاباتی توصیه کرده بود ، در سال 2014 توسط رئیس جمهور باراک اوباما به عنوان یک جراح عمومی به مدت 4 سال منصوب شد. ترامپ ماهها پس از دوره ریاست جمهوری خواه از مورتی خواسته استعفا دهد. کسلر توسط رئیس جمهور جورج دبلیو دبلیو بوش به عنوان کمیساری FDA منصوب شد و از طریق اولین دوره رئیس جمهور بیل کلینتون در کاخ سفید در این سمت خدمت کرد.

مشاور عالی بایدن ، تد کافمن گفت که تیم انتقالی در “مهره ها و پیچ و مهره” های ساخت دولت جدید در روزهای آینده تمرکز خواهد کرد.

بایدن برای هفته ها گزینه های برتر کابینه را انتخاب نکند. اما او انتخابات ریاست جمهوری خود را حول دو حزب ساخت و روزها را از انتخابات روز سه شنبه سپری کرد و متعهد شد که رئیس جمهور همه آمریکایی ها باشد. این نشان می دهد که او می تواند مایل باشد برخی از جمهوری خواهان را به سمت های برجسته دولتی منصوب کند.

بسیاری از دفاتر پیشین جمهوری خواه برای حمایت از کارزار انتخابی بایدن از ترامپ جدا شدند. انتخاب برخی از آنها از سوی بایدن برای پیوستن به دولت جدید می تواند از جمهوری خواهان سنا دلجویی کند ، زیرا ممکن است مجبور به تایید بسیاری از گزینه های بایدن برای مشاغل برتر باشند. جمهوری خواهان می توانند پس از دو انتخابات ویژه گرجستان در 5 ژانویه کنترل اتاق را حفظ کنند.