جو بایدن قول می دهد که علی رغم مقاومت دونالد ترامپ ، “درست کار کند”

دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا قرار است امروز در شش روز اولین حضور عمومی خود را نشان دهد ، در حالی که جو بایدن ، رئیس جمهور منتخب ، از امتناع شدید سلف خود از پذیرش انتخابات شانه خالی کرده و قول داد “حق کار پیدا کند”.

ترامپ صبح امروز ، پروژه های CNN ، ایالت آلاسکا را به دست آورد ، اما سه رأی انتخاباتی آن تاثیری در نتیجه کلی نخواهد داشت. بایدن روز یکشنبه هنگامی که پنسیلوانیا برای وی اعلام شد ، برنده اعلام شد و کل دانشکده های انتخاباتی خود را تا کنون به 279 رساند ، فراتر از 270 مورد لازم برای کسب ریاست جمهوری.

آریزونا (11 رأی انتخاباتی) ، کارولینای شمالی (15) و جورجیا (16) هنوز بلاتکلیف هستند.

رئیس جمهور منتخب جو بایدن هنگام خروج از تئاتر The Queen در ویلمینگتون ، دلاور ، به سمت اتومبیل خود می رود. (AP)

ترامپ قرار است در ساعات آینده در گورستان ملی آرلینگتون برای بزرگداشت روز جانبازان در کنار بانوی اول ملانیا ترامپ و مایک پنس معاون رئیس جمهور در ملاقات های عمومی ظاهر شود ، زیرا وی همچنان از قبول شکست در انتخابات امتناع می ورزد.

ترامپ با طرح ادعاهای پشتیبانی نشده از کلاهبرداری رای دهندگان ، رئیس جمهور آینده را از دریافت جلسات اطلاعاتی منع کرده و بودجه فدرال را که برای کمک به تسهیل انتقال قدرت کمک می کرد ، دریغ کرد.

مقاومت ترامپ ، با حمایت جمهوری خواهان ارشد در واشنگتن و سراسر کشور ، همچنین می تواند از تحقیقات پیشین و مجوزهای امنیتی برای کارمندان احتمالی و دسترسی به آژانس های فدرال برای بحث در مورد برنامه ریزی انتقال جلوگیری کند.

همانطور که برخی از دموکراتها و مقامات سابق جمهوری خواه نسبت به عواقب جدی هشدار می دادند ، بایدن روز سه شنبه در حالی که خطاب به خبرنگاران از یک مقر موقت انتقال در نزدیکی خانه خود در مرکز شهر ویلمینگتن سخنرانی کرد ، سعی در کاهش دمای کشور داشت.

بایدن مواضع ترامپ را چیزی بیش از یک علامت “شرم آور” در میراث رئیس جمهور برکنار توصیف کرد ، در حالی که پیش بینی می کرد جمهوریخواهان در پایتخت هیل واقعیت پیروزی بایدن را بپذیرند. بایدن گفت ، مقاومت جمهوری خواهان “به هیچ وجه پویایی را در آنچه قادر به انجام آن هستیم تغییر نمی دهد.”

یک تفنگدار دریایی خارج از ورودی بال غربی کاخ سفید ایستاده است و نشان می دهد که رئیس جمهور دونالد ترامپ در دفتر بیضی شکل است. (AP)

بایدن افزود: “جلسات اطلاعاتی اضافی” مفید خواهد بود ، “اما” ما چیزی را نمی بینیم که سرعت ما را کاهش دهد. “

این اظهارات سنجیده شده در حالی است که بایدن خود را برای مقابله با بحران های ملی دوئل آماده می کند که بدون در نظر گرفتن بحث سیاسی ، سلامت ، ایمنی و امنیت اقتصادی میلیون ها آمریکایی را تهدید می کند. عفونت های ویروس کرونا ، بستری شدن و مرگ و میر در حال افزایش است ، اقتصاد با چشم انداز خسارت طولانی مدت روبرو است و شکاف های سیاسی و فرهنگی کشور ممکن است بدتر شود.

بایدن شرط می بندد که رویکرد کم حرف و ارتباط دو جانبه او – وارونه ای شدید از سبک رئیس جمهور فعلی – به او کمک خواهد کرد تا در روز اول به طور موثر حکومت کند. اما کمی بیشتر از دو ماه قبل از آغاز به کار بایدن ، به نظر می رسید ترامپ و متحدانش مصمم هستند که انتقال خود را تا حد ممکن دشوار کنند.

روز سه شنبه ، ترامپ از حساب توییتر خود بار دیگر ادعاهای بدون پشتوانه “سو abuse استفاده از شمارش آراot گسترده” را مطرح کرد و پیش بینی کرد که در نهایت در مسابقه ای که قبلاً باخته است پیروز خواهد شد. متحدان وی در کپیتول هیل به رهبری میچ مک کانل رهبر اکثریت سنا اتهامات بی اساس رئیس جمهور را تشویق کرده اند. شبکه های اجتماعی به سرعت توییت های ترامپ را به عنوان ادعاهای مورد اختلاف در مورد تقلب در انتخابات پرچم گذاری کردند.

هیچ شواهدی از تقلب گسترده در انتخابات سال 2020 وجود ندارد. در واقع ، مقامات انتخاباتی هر دو حزب سیاسی علنا ​​اظهار داشتند که انتخابات به خوبی پیش رفت و ناظران بین المللی تأیید کردند که هیچ تخلف جدی وجود ندارد.

موضوعاتی که ستاد انتخاباتی ترامپ و متحدانش به آن اشاره کرده اند در هر انتخابات معمول است: مشکلات در امضاها ، پاکت نامه های پنهانکاری و علائم پستی در برگه های رای گیری از طریق نامه پستی ، و همچنین احتمال وجود تعداد کمی از آراots در اشتباه یا از دست رفتن. با توجه به اینکه بایدن در حاشیه گسترده ای از ترامپ در ایالات مهم میدان نبرد ، ترامپ را رهبری می کند ، هیچ یک از این موضوعات تأثیری در نتیجه انتخابات نخواهد داشت.

متحدان آمریکا شروع به تصدیق آنچه ترامپ نمی کند ، کردند.

رئیس جمهور فرانسه ، امانوئل مکرون از طریق کنفرانس ویدیویی با بایدن دیدار کرد. آنگلا مرکل ، صدراعظم آلمان و بوریس جانسون ، نخست وزیر انگلیس ، در میان شش رهبر جهان به طور کلی ، انتخاب بایدن را به وی تبریک گفتند.

رئیس جمهور منتخب جو بایدن. (AP)

جانسون در توییتر خود نوشت: “من مشتاقانه منتظر تقویت مشارکت بین کشورهایمان و همکاری با او در اولویت های مشترک خود هستیم – از مقابله با تغییرات آب و هوا ، تا ارتقا democracy دموکراسی و بازسازی بهتر از بیماری همه گیر.” “بهتر بساز” شعاری است که بایدن و دولت انگلیس مشترک دارند.

در همین حال ، بایدن تلاش کرد تا در میان وخیم ترین بحران بهداشتی بیش از یک قرن ، مراقبت های بهداشتی را حفظ کند. یکی از مشاوران ارشد ویروس کرونا در بایدن ، ژنرال سابق جراح ویوک مورتی ، روز سه شنبه در وعده ناهار مجازی هفتگی خود را به دموکرات های سنا اطلاع داد.

در یک سخنرانی بعد از ظهر ، بایدن تنها چند ساعت پس از استدلال در باره صلاحیت دادگاه عالی ، دفاع محکمی از قانون مراقبت مقرون به صرفه ارائه داد. دادگاه عالی هشت سال پیش حکم به سالم نگه داشتن م componentsلفه های اساسی قانون موسوم به “اوباماکر” داد ، اما ترامپ و متحدان جمهوری خواه وی در پی لغو آن هستند.

اگر دادگاه محافظه کار 6-3 با GOP موافقت کند ، میلیون ها آمریکایی می توانند پوشش خدمات درمانی خود را از دست بدهند. در حالی که استدلال های روز سه شنبه نشان می دهد دادگاه کل قانون را لغو نمی کند ، این احتمال وزن جدیدی را به بار سنگینی که بایدن از دولت اخراج شده بر عهده دارد اضافه کرد.

بایدن متهم کرد: “این قانونی است که جان انسان ها را نجات می دهد و خانواده های بی شماری را از نابودی مالی نجات می دهد.” وی قول داد که برای تقویت قانون مراقبت های بهداشتی “در اسرع وقت انسانی” با کنگره همکاری کند.

در حال حاضر ، جمهوری خواهان در کپیتول هیل ، مانند افرادی که در دولت ترامپ هستند ، تمایلی به همکاری با دولت بایدن نشان نمی دهند.

منظره سازان در زمینه جایگزینی چمن کاخ سفید کار می کنند. (AP)

وزیر خارجه مایک پمپئو روز سه شنبه پیش بینی کرد که یک انتقال آرام – به چهار سال دیگر قدرت ترامپ وجود دارد. و مک کانل تا حد زیادی رویکرد ترامپ را تأیید می کند: “تا زمانی که کالج انتخاباتی رأی ندهد ، هرکسی که کاندیدا شود می تواند نگرانی ها را برطرف کند.”

بایدن بیشتر سه شنبه را در کنار معاون منتخب رئیس جمهور Kamala Harris در تئاتر نزدیک خانه اش کار کرد. انتظار می رود که وی به سرعت رئیس ستاد را معرفی و بررسی انتصابات کابینه را آغاز کند ، گرچه این موارد احتمالاً طی هفته ها نهایی نخواهد شد.

جمهوری خواهان به طور فزاینده ای در انتظار مهلت دسامبر برای پذیرش علنی نتیجه انتخابات هستند ، و به ترامپ وقت و فضا می دهند تا چالش های قانونی خود را از بین ببرد. این زمانی است که ایالت ها با ضرب الاجل برای تأیید نتایج و یک مهلت 14 دسامبر برای رأی دادن کالج انتخابات روبرو می شوند. همچنین تقریباً همین مدت زمان لازم برای حل اختلاف انتخاباتی بین جورج دبلیو بوش جمهوری خواه و آل گور دموکرات در سال 2000 بود.

تیم بایدن از اداره خدمات عمومی ، به رهبری امیلی مورفی ، منصوب شده توسط ترامپ ، می خواهند تا پیروزی بایدن را به رسمیت بشناسند. تا زمانی که این اتفاق نیفتد ، بایدن جلسات امنیتی جامع ، بودجه انتقال یا توانایی برقراری ارتباط با آژانس ها برای شروع هماهنگی انتقال قدرت را دریافت نخواهد کرد.

رئیس جمهور دونالد ترامپ پس از گلف در باشگاه ملی گلف ترامپ در استرلینگ ویرجینیا ، هنگام عزیمت از طرفداران خود ، دو انگشت شست را نشان می دهد. (AP)

دون بییر ، نماینده دموکرات ویرجینیا ، رهبر انتقال دولت اوباما در وزارت بازرگانی ، گفت: “عدم پذیرش مدیر مورفی برای اطمینان از پیروزی بایدن در انتخابات 2020 رئیس جمهور منتخب ، زندگی آمریکایی ها را به خطر می اندازد.”

مقامات سابق جمهوری خواه موافقت کردند.

مایک راجرز ، نماینده سابق ، با تأکید بر اینکه بایدن فوراً جلسه توجیهی روزانه رئیس جمهور را آغاز می کند ، گفت: “دشمنان ما منتظر وقوع انتقال نیستند.” “این در مورد سیاست نیست ؛ این در مورد امنیت ملی است.”

در همین حال ، بایدن نگران نبود.

وی در اولین جلسه مطبوعاتی خود به عنوان رئیس جمهور منتخب به چندین سال پاسخ داد ، تقریباً همه آنها بر عدم پذیرش حزب جمهوری خواه از تصدیق پیروزی وی بود.

بایدن گفت: “من فقط فکر می کنم این کاملا خجالت آور است.”