جو بایدن پس از 28 سال اولین دموکرات پیروز گرجستان است

جو بایدن CNN پیش بینی کرده است که گرجستان را برنده خواهد شد ، در قلب آنچه که نزدیک به سه دهه سنگر ریاست جمهوری جمهوریخواه بوده است ، ضربه می زند.

معاون سابق رئیس جمهور اولین نامزد حزب دموکرات است که از زمان انجام بیل کلینتون در 1992 ، در جورجیا پیروز شد.

با پیش بینی CNN مبنی بر پیروزی کارولینای شمالی از سوی ترامپ ، تعداد نهایی 306-232 اعلام شد ، که برای رئیس جمهور منتخب که 5 ایالت و یک منطقه کنگره در نبراسکا را در سال 2020 از قرمز به آبی تغییر داده است ، بسیار ناامید کننده است.

این تقارن یک قرص تلخ دیگر برای بلعیدن رئیس جمهور فراهم می کند.

آقای ترامپ سال ها با توییت و صحبت در مورد حاشیه پیروزی خود در برابر هیلاری کلینتون – چیزی که اکنون در سرزنش نهایی و ملی ریاست جمهوری وی بر سر او چرخانده شده است.

در جورجیا ، آقای ترامپ خیلی زود در شمارش آرا به سرعت صعود کرد ، اما بایدیدان با جدول بندی آرا Atlant آتلانتا و حومه آن ، از رده خارج شد.

موفقیت تاریخی این بلیط دموکراتیک توسط یک رنسانس سازماندهی مردمی تقویت شده است که به سرعت در حال متنوع شدن رأی دهندگان و حومه شهرها است که به یک باره در حال رشد هستند و به طور فزاینده ای برای کاندیداهای جمهوریخواه مهمان پذیر نیستند.

رئیس جمهور منتخب جو بایدن در دلاور صحبت می کند. (AP)

جمهوری خواهان جورجیا موضوع را پیچیده تر کرده اند ، به طوری که قانون گذاران ایالتی از گسترش Medicaid تحت نظارت اوباماکر و فرماندار برایان کمپ در سال 2019 امتناع کردند و به اصطلاح “لایحه ضربان قلب” را امضا کردند ، یکی از محدودترین قوانین سقط جنین در این کشور.

موفقیت آقای بایدن در یک کشور سنتی جمهوری خواه اوج موفقیت های آهسته و ثابت حزب در آنجا است.

دو سال پیش ، استیسی آبرامز از حزب دموکرات در خواست خود برای تصدی فرمانداری بسیار کوتاهی کرد و 1.4 درصد از Kemp شکست خورد.

مبارزات انتخاباتی وی و کارهایی که از آن زمان تاکنون انجام داده است ، معطوف به بیرون آوردن رای دهندگان دموکرات است که در دوره های قبلی در خانه مانده بودند.

این زمینه را فراهم کرد تا آقای بایدن ، فرد معتدل ، پیروزی بزرگی در شهرستانهای همپوشان و خارج از آتلانتا ، شهری در قلب جنوب جنوبی داشته باشد.

حامیان رئیس جمهور دونالد ترامپ هنگام تظاهرات در آتلانتا علائمی دارند. گرجستان (عکس AP / جان بازمور)

خانم آبرامز این هفته در گفتگو با “دولت اتحادیه” به جیک تاپر CNN گفت: “ما بیش از یک دهه در این زمینه کار می کردیم. و ده ها سازمان و صدها نفر وجود داشتند که این وظیفه اصلی خود را انجام داده اند.”

“من این افتخار را داشتم که توانسته ام منابع مالی را تحمل کنم ، هم قبل از انتخابات 2018 و هم 40 میلیون دلاری که توانستیم در سال 2018 برای ساخت زیرساخت های دموکراتیک هزینه کنیم که شاید در سال 2018 پیروزی برای من نداشته باشد ، اما مطمئناً این هفته یک پیروزی به دست آورد. “

نامزدهای ریاست جمهوری دموکرات در انتخابات اخیر فاصله خود را در رقبای جمهوری خواه خود کم کرده اند. اما هیچ کس شاهکار بیل کلینتون را از 28 سال پیش ، زمانی که جورج دبلیو دبلیو بوش را شکست داد تکرار نکرد.

باراک اوباما نزدیک شد. هیلاری کلینتون ، در سال 2016 ، نزدیکتر شد. آقای بایدن این پروژه را به اتمام رساند.

در روزهای آخر مسابقه ، سناتور نامزد معاون ریاست جمهوری ، كاملا هریس ، نامزد معاون ریاست جمهوری كه خانم آبرامز نیز به او پیوست و اوباما هر دو از این ایالت دیدن كردند ، فرصت را احساس كردند.

ظاهراً ترامپ که از انتقال به سمت بایدن مضطرب بود ، آخر هفته قبل از روز انتخابات نیز گرجستان را لمس کرد.

همانطور که بایدن در روزهای پس از انتخابات به میدان دست یافت ، جون اوسوف ، رقیب سنای دموکرات ، در مبارزات انتخاباتی خود برای جدایی از سناتور جمهوری خواه دیوید پردو نیز موفق شد.

در نهایت هیچ یک از آنها به اکثریت آرا دست نیافتند ، به این معنی که هم رقابت آنها و هم انتخابات ویژه صندلی دیگر ایالت سنا ، در دور دوم در 5 ژانویه برگزار می شود.

یک کارگر انتخابات در آتلانتا ، جورجیا ، جایی که آقای بایدن به برتری پیوسته دست می یابد ، رای گیری را به عنوان شمارش آرا انجام می دهد. (عکس AP / برین اندرسون)

نتایج این مسابقات ، پیروزی در مقابل اوسوف در یک مسابقه و روحانی دموکرات رافائل وارنوک در مقابل سناتور حزب جمهوری خواه کلی لوفلر در مسابقه دیگر ، تعیین می کند که کدام حزب سال آینده اکثریت سنا را در اختیار داشته باشد.

دموکرات ها باید هر دو را ببرند تا اعداد را به نفع خود تغییر دهند.

اگرچه آقایان لوفلر و پردو با این احتمال روبرو هستند که بدون ترامپ در انتخابات شرکت نکنند.

هنوز هم ، آنها سعی می کنند با اعتباری که بر ادعاهای خلاف واقع و دروغین وی در مورد کلاهبرداری گسترده رای دهندگان دارند ، از لباس های او استفاده کنند. این زوج حتی خواستار استعفای وزیر خارجه جمهوری خواه گرجستان شدند که وی این درخواست را رد کرد.

از آنجا که رقابت های ریاست جمهوری بسیار نزدیک بود و آقای بایدن با کمی بیش از 14000 رأی بیشتر ، ایالت از صبح پنجشنبه ممیزی را آغاز کرد. قرار است هفته آینده تکمیل شود.

اما مبارزات انتخاباتی ترامپ می تواند ، حتی اگر حاشیه بدون تغییر باشد ، بازشماری دست بعدی را درخواست کند.