جیم چالمرز، خزانه دار کار، اولین مازاد بودجه را در 15 سال آینده پیش بینی می کند

انتظار می‌رود که کارگر اولین مازاد بودجه فدرال را در 15 سال آینده پیش‌بینی کند، که دلیل آن افزایش قابل توجه درآمد ناشی از افزایش قیمت سنگ آهن، زغال سنگ و گاز است.

مازاد 4 میلیارد دلاری که در بودجه امشب پیش‌بینی می‌شود، در حالی است که جیم چالمرز، خزانه‌دار، چیزی را ارائه می‌کند که دولت از آن به عنوان “بسته هزینه قابل توجه زندگی” به ارزش میلیاردها دلار یاد می‌کند.

بازده مورد انتظار به سیاهی تنها موقتی است و پیش‌بینی می‌شود در سال‌های آینده با بازگشت درآمد به سطوح عادی‌تر، به کسری بودجه بازگردد.

خزانه‌دار دکتر جیم چالمرز و وزیر مراقبت از سالمندان و وزیر ورزش آنیکا ولز در یک مصاحبه درب منزل طی بازدید از گودوین ویلج فارر در کانبرا در روز پنجشنبه 4 مه 2023 با رسانه‌ها سخنرانی می‌کنند. fedpol عکس: الکس الینگهاوزن
جیم چالمرز خزانه دار در حال آماده شدن برای اعلام مازاد بودجه پیش بینی شده است. (The Sydney Morning Herald)

اما حتی این کمبودها نیز کوچکتر است، به طوری که بودجه نسبت به آخرین بودجه ای که ائتلاف قبل از شکست در انتخابات ارائه کرده بود، بهبودی 143 میلیارد دلاری را طی چهار سال آینده نشان می دهد.

دولت موریسون کسری 78 میلیارد دلاری را برای سال مالی آتی پیش‌بینی کرده بود که قبلاً در اولین بودجه چالمرز که در اکتبر صادر شد به 44 میلیارد دلار کاهش یافته بود.

چالمرز گفت که رویکرد بودجه‌اش درباره «محدود کردن هزینه‌ها، صرفه‌جویی قابل توجهی که به اولویت‌های دیگر هدایت می‌شود، و تغییرات مالیاتی متوسط ​​اما معنی‌دار» است.

خزانه دار گفت: «آنچه کاملاً واضح است این است که این نتیجه هرگز بدون تصمیم ما برای بازگرداندن بیشتر بازنگری های صعودی به درآمد ممکن نبود.

«اگر ما مسیر پیشینیان خود را دنبال می‌کردیم، بدهی‌ها و کسری‌ها بزرگ‌تر و چالش تورم جدی‌تر می‌شد.

با وجود پیشرفت قابل توجهی که به دست آورده‌ایم، بیش از یک بودجه یا یک دوره طول می‌کشد تا آشفتگی‌هایی را که به ارث برده‌ایم پاک کنیم.»

افزایش قیمت صادرات سنگ آهن و زغال سنگ درآمد مالیاتی بیشتری را برای دولت به همراه خواهد داشت. (AAP)

این مازاد از طریق بانکداری تقریباً چهار مورد از هر پنج دلار افزایش درآمد در سال جاری به دست آمده است که در دو بودجه اول حزب کارگر به 87 درصد افزایش یافته است.

این تا حدی به لطف 40 میلیارد دلار صرفه جویی یا تغییر جهت در هزینه های این دو بودجه است که 17.8 میلیارد دلار آن در سال جاری خواهد بود.

یک کارگروه دولت فدرال سال گذشته توصیه کرد که سن 16 سال تعیین شود، که قبل از دولت هاوارد و سپس دولت گیلارد آن را به 8 کاهش دادند.

داده‌های گوگل نشان می‌دهد که بحران هزینه‌های زندگی بیشتر در کجا تاثیر می‌گذارد

همچنین به بیش از شش میلیون خانوار و کسب و کار 1.5 میلیارد دلار به صورت یکباره قبض برق پرداخت شده است.

در حالی که جزئیات دقیق مشخص نیست، دولت همچنین تغییرات احتمالی در پرداخت‌های JobSeeker را علامت‌گذاری کرده است، که هیئت مشاوره رفاهی خود در آوریل دریافت که “به طور جدی ناکافی است”.

کمیته مشورتی گنجاندن اقتصادی توصیه کرد که پرداخت از نرخ شروع حدود 50 دلار در روز به 68 دلار در روز افزایش یابد.

همچنین تغییراتی در بازنشستگی، کمک به خرید خانه و چندین اقدام دیگر وجود دارد

روسیه بزرگترین زیردریایی جهان را بازنشسته کرد

رااینجا ثبت نام کنید برای دریافت خبرنامه های روزانه و هشدارهای اخبار فوری، مستقیماً به صندوق ورودی شما ارسال می شود.