خانه اجدادی کامالا هریس در تولاساندراپورام هند با پیروزی وی بیدار شد

زمانی که آقای بایدن آستانه پیروزی 270 رأی کالج انتخاباتی را به دست آورد ، بیشتر آنها به خواب رفته بودند و این باعث شد خانم هریس به عنوان اولین زن و اولین فرد از نژاد آسیای جنوبی به عنوان معاون رئیس جمهور انتخاب شود.

داگ امهوف ، شوهر معاون رئیس جمهور منتخب کمالا هریس ، هریس ، رئیس جمهور منتخب جو بایدن و همسرش جیل بایدن (AP)

یکی از ساکنان زن در خارج از محل زندگی خود با رنگ پودر نوشت: “تبریک می گوییم به کامالا هریس. افتخار روستای ما. واناککام (با سلام) آمریکا”.

Aulmozhi Sudhakar ، یک مشاور روستا ، گفت: “همه ما منتظر این روز بوده ایم. تبریک می گویم.”

روستای تولاساندراپورام ، با 350 نفر جمعیت ، قصد داشت موفقیت هریس را با آواز ، رقص و ترقه در معبدی یکشنبه بعد جشن بگیرد. پیش از این در ساعت های صبح ، گروه ها در گوشه و کنار خیابان ها جمع می شدند و روزنامه می خواندند و قبل از رفتن به معبد برای اقامه نماز ، در مورد پیروزی دموکرات ها گپ می زدند.

بریدگی ها و پوسترهایی که برای هریس آرزوی یک “موفقیت بزرگ” دارند دیوارهای روستا را آراسته است.

زنان هندی یک کولام ، یک کار هنری سنتی را با استفاده از پودرهای رنگی تهیه می کنند ، به معاون انتخاب شده رئیس جمهور آمریکا کمالا هریس تبریک می گویند (AP)

سوداکار گفت: “کمالا هریس دختر روستای ما است. از کودکان گرفته تا افراد مسن ، هر یک از ما منتظر روزی هستیم که به عنوان معاون رئیس جمهور ایالات متحده سوگند یاد کند.”

جی سوداکار ، که نماز را در روز انتخابات ترتیب داد ، ابراز آرزو کرد که هریس اکنون باید از دهکده بازدید کند. هنگام رای گیری آمریکایی ها ، نزدیک به 50 نفر از ساکنان ، با دستهای بسته ، در معبدی صف کشیده بودند که با صدای زنگ های زنگ خورشید طنین انداز می شد ، و یک کشیش هندو به آنها یک شیرینی و گل به عنوان یک پیشکش مذهبی اهدا کرد.

زنان در این روستا که در 350 کیلومتری شهر ساحلی جنوبی چنای واقع شده است ، از رنگهای روشن برای نوشتن “ما آرزو می کنیم کامالا هریس برنده شود” در کنار تابلوی انگشت شست استفاده کنند.

دهکده سرسبز و زادگاهش زادگاه پدربزرگ مادری هریس است که دهه ها پیش به چنای ، مرکز ایالت تامیل نادو نقل مکان کرده بود.

دومین سمت راست ، Arulmozhi Sudhakar ، یک مشاور روستا وقتی با خانواده و دوستانش ژست می گیرد پس از تهیه یک کولام ، یک کار هنری سنتی با استفاده از پودر رنگی ، به خانم هریس تبریک می گوید. (AP)

در داخل معبدی که مردم در آن نمازهای خاصی برگزار می کردند ، نام هریس به سنگی مجسمه سازی شده است که در آن لیست کمک های مردمی که به معبد در سال 2014 داده شده است ، به همراه پدربزرگش که ده ها سال قبل پول داده است.

مادر فقید هریس نیز در هند متولد شد ، قبل از اینکه در 19 سالگی برای تحصیل در دانشگاه کالیفرنیا به آمریکا برود. او با یک جامائیکایی ازدواج کرد و آنها نام دختر خود را کمالا ، سانسکریت به دلیل “گل نیلوفر” گذاشتند.

نارندرا مودی ، نخست وزیر هند ، در توئیتی موفقیت هریس را راهی شکننده توصیف کرد و باعث افتخار بسیار زیاد نه تنها برای بستگان وی بلکه برای همه هندی-آمریکایی ها بود. “من اطمینان دارم که روابط پر جنب و جوش هند و ایالات متحده با حمایت و رهبری شما حتی تقویت می شود.”

هیجان – و برخی نگرانی ها – از انتخاب بایدن برای هریس به عنوان رقیب خود وجود داشته است.

مودی در رئیس جمهور دونالد ترامپ ، که در ماه فوریه از هند بازدید کرد ، سرمایه گذاری کرده بود. بسیاری از هواداران ملی گرای هندوی مودی نیز هنگام ابراز نگرانی از هریس در مورد منطقه تقسیم شده هیمالیا در کشمیر ، که دولت هند در اوت سال گذشته لغو شد ، ناراحت شدند.

یک دستفروش محلی در مقابل احتكاری كه كاملا هریس معاون منتخب رئیس جمهور آمریكا در زادگاه پدربزرگ مادری هریس ، در تولاساندراپورام ، جنوب چنای ، به فروش گل می پردازد. (AP)

وقتی وزیر امور خارجه هند S. Jaishankar از شرکت در جلسه ای در سال گذشته در ایالات متحده امتناع کرد ، هریس در کنار پرامیلا جیاپال ، دیگر نماینده کنگره ایالات متحده با اصالت هند ایستاد. جیاپال پیش از این قطعنامه ای را در مورد مسئله کشمیر منتقد هند در مجلس نمایندگان منتقل کرده بود.

گروه های مدافع حقوق هند را به نقض حقوق بشر در کشمیر تحت کنترل هند متهم می کنند ، جایی که گروه های شورشی از سال 1989 برای استقلال یا ادغام با پاکستان همسایه می جنگند.