دانشجویان سال 12 با وجود افزایش هزینه های دانشگاهی ، هنوز مدارک هنری و بازرگانی را انتخاب می کنند

طبق داده های انحصاری مرکز پذیرش دانشگاه (UAC) ، تغییرات شهریه دولت فدرال نتوانسته است شمار زیادی از متقاضیان دانشگاه را از مقاطع علوم انسانی دور کند و به سمت علوم ، فن آوری ، مهندسی و ریاضیات ببرد.

هنگامی که دولت اعلام کرد که مدارک هنری بیش از دو برابر خواهد شد ، دانشجوی سال 12 ابی شکسپیر به فکر تحصیل در دوره متوسطه افتاد.

افزایش هزینه های Uni باعث نمی شود دانشجوی سال 12 ابی شکسپیر برای تحصیل در رشته هنر ممانعت کند.
افزایش هزینه های یونی منصرف کننده دانشجوی سال 12 ابی شکسپیر از تحصیل در رشته هنر نیست. (ابی شکسپیر)

اما خانم شکسپیر پس از مشورت با والدین خود نظر خود را تغییر داد و پیشنهاد دور اول را برای دریافت مدرک هنر در دانشگاه نیوکاسل پذیرفت.

وی به nine.com.au گفت: “من در نهایت تصمیم گرفتم كه درجه هنری را انتخاب كنم زیرا آن چیزی است كه من بیشتر به آن علاقه دارم.

خانم شکسپیر تنها نیست.

متقاضیان برای درخواست محل دانشگاه ، حداکثر پنج یا شش مورد را از طریق UAC انتخاب می کنند.

اولویت اول آنها درسی است که می خواهند بیشتر مطالعه کنند. دانشجویان سال 12 و سایر متقاضیان همچنین می توانند مستقیماً به دانشگاه ها مراجعه کنند.

داده های UAC در 11 نوامبر سال 2020 ثبت شده و براساس 73،817 برنامه از NSW و ACT تهیه شده است.

داده های دریافت شده 0.7 درصد افزایش در متقاضیان دانشگاه وجود دارد که دوره های جامعه و فرهنگ را – که شامل مدارک هنری ، ارتباطات و حقوق است – به عنوان اولویت اول خود قرار می دهند.

به طور کلی ، ترجیحات برای مطالعه جامعه و درجات فرهنگی 0.8 درصد کاهش یافته است.

دوره های بهداشتی 1.9 درصد در متقاضیان افزایش داشته است. مدارک مرتبط با سلامت پس از تغییر کارمزد در سال 2021 تا 42 درصد ارزان تر خواهد بود.

دوره های بهداشت ، علوم ، مهندسی ، معماری و ساختمان ، کشاورزی و محیط زیست ، آموزش و فناوری اطلاعات در سال 2021 ارزان تر خواهد بود. جامعه و فرهنگ ؛ تجارت و مدیریت؛ و دوره های هنرهای خلاق هزینه ها را افزایش داده است.

کیران کوین پس از افزایش هزینه های دانشگاه ، برنامه های شغلی خود را تغییر داد.
کیران کوین پس از افزایش هزینه های دانشگاه ، برنامه های شغلی خود را تغییر داد. (کیران کوین)

در پاسخ به افزایش هزینه ها ، دانش آموز سال 12 کایران کوین تصمیم گرفت که به جای تحصیل در رشته هنر ، هنرهای خلاقانه بخواند.

آقای کوین گفت که “از این ناراحت است [he] مجبور شد “در پایان سال 2020 چنین تصمیمی بگیرد ، اما احساس می کند که انتخاب درستی داشته است.

وی به nine.com.au گفت: “من فکر نمی کنم از تغییر رشته خود پشیمان شوم زیرا فکر می کنم هنر تجسمی یکی از قدرتمندترین راه ها برای برقراری ارتباط با مردم است.”

وزیر آموزش و پرورش فدرال ، دان تهان می گوید این ارقام به طور دقیق منعکس کننده موفقیت تغییرات کارمزد نیست.

آقای تهان در بیانیه ای به nine.com.au گفت: “آمار اولیه درخواست ها از مرکز پذیرش دانشگاه ها (UAC) ، تقاضانامه هایی را که مستقیماً از دانشگاه برای سال تحصیلی 2021 انجام شده اند ، جلب نمی کند.”

“از آنجا که مدل بودجه مربوط به واحدهای تحصیلی است و نه دوره ثبت نام ، به احتمال زیاد در طول دوره ها و موضوعاتی که دانشجویان انتخاب می کنند ، تغییراتی در الگوهای ثبت نام بوجود می آید.”