دوستی که توسط خانواده شریک زن مرده “ترس” شده است

جسد دوست یک زن در یک سیدنی بلوک آپارتمانی گفته است که پس از آن که خانواده مردی که گفته می‌شود شریک زندگی‌اش را مورد تعرض، خفه کردن و ارعاب قرار داده‌اند، «ترس» در دادگاه به‌سر می‌برد.

دنی زایات، 28 ساله، قبل از اینکه جسدش در آپارتمانش در لیورپول در 27 مه 2023 پیدا شود، به 18 مورد خشونت خانگی علیه تاتیانا دوخوتارو متهم است. او به خاطر مرگ دوخوتارو متهم نشده است.

او روز جمعه در دادگاه محلی لیورپول حاضر شد، جایی که درخواست او برای وثیقه رد شد و دادستان ها ممکن است اتهامات جدی تری را مطرح کنند.

جسد تاتیانا دوخوتارو پس از تماس یکی از همسایگان با پلیس در داخل واحد خیابان نورفولک پیدا شد. (نه)

اعضای خانواده از جمله مادر، دوستان و همسایه‌هایش در دادگاه از زیات حمایت می‌کردند.

با ادامه جلسه وثیقه، خانواده زایات شنیده شد که زیر لب غرغر می‌کردند و تندای چیوونگا دوست دوخوتارو را در حالی که او با اشک از کنار آنها عبور می‌کرد تا دادگاه را ترک کند، فحش دادند.

او به خبرنگاران در بیرون گفت: «در حالی که پریشان و گریه‌کننده از دادگاه بیرون می‌رفتم، خانواده دنی مرا با نام‌های وحشتناک صدا می‌زدند.

پس از رد وثیقه، چیوونگا گفت که خود را در اتاق مصاحبه در دادگاه گیر افتاده است، زیرا خانواده زایات قبل از اینکه کلانترها آنها را به بیرون از ساختمان اسکورت کنند، به بیرون از در رفتند.

تندی چیوونگا، دوست زنان متوفی تاتیانا دوخوتارو، بیرون از دادگاه لیورپول در سیدنی.
تندی چیوونگا، دوست زنان متوفی تاتیانا دوخوتارو، بیرون از دادگاه لیورپول در سیدنی. (نه)

او گفت: “من وحشت زده بودم. اگر تاتیانا باید با آن روبرو می شد، اگر خانواده آنها این گونه است، هیچ کس نباید از آن عبور کند.”

زیات پس از پیدا شدن با جسد دوختارو در بلوک واحد لیورپول دستگیر شد.

روز جمعه، دادستان پلیس به قاضی گفت که انتظار دارد اتهامات بیشتری علیه زیات مطرح شود.

وی گفت: پلیس منتظر استرداد نتایج پزشکی قانونی است.

او با وثیقه مخالفت کرد و گفت این خطر وجود دارد که این جوان 28 ساله در دادگاه حاضر نشود، او برای جامعه خطر ایجاد کند و با شهود از جمله چهار نفر که در مورد تجاوزات داخلی ادعایی شهادت خواهند داد، مداخله خواهد کرد.

دنی زیات
دنی زایات، 28 ساله، متهم به 18 مورد خشونت خانگی علیه تاتیانا دوخوتارو است. (عرضه شده)

او گفت که به دلیل از دست دادن هوشیاری، کبودی سه هفته و خونریزی لوزه ها، اتهام خفگی نیز به حداکثر مجازات 10 سال ارتقا خواهد یافت.

گفته می شود که او عکس ها و فیلم هایی از جراحات خود را برای دوستان و خانواده ارسال کرده است.

طلال کرایم، وکیل مدافع، گفت که موکلش باید با وثیقه صادر شود، و استدلال کرد که پرونده قضایی ضعیف است زیرا قربانی ادعا شده “در دسترس نبود”.

او گفت: “دادستان از نظر احضار شهود با مشکل مواجه است. جناب آقای شاکی بالقوه برای ارائه مدرک علیه زیات در دسترس نیست.”

کرایم گفت که موکلش که صاحب کسب و کار بتن ریزی خودش بود، در این جرایم بی گناه است.

او گفت که شرایط وثیقه “سخت‌انگیز”، از جمله حبس خانگی او در خانه پدر و مادرش، نگرانی‌های دادستانی را برطرف می‌کند.

قاضی وثیقه را رد کرد و دریافت که یک پرونده “قوی” علیه زیات وجود دارد، از جمله فیلم‌های دوربین مداربسته که ظاهراً او را نشان می‌دهد که در حوالی زمانی که دوخوتارو جسد او را پیدا کردند، وارد و از آپارتمان خارج می‌شود.

روز جمعه 6 اردیبهشت با پلیس تماس گرفت.

با این حال، هیچ نام یا شماره واحدی داده نشد، و پلیس 20 ساعت طول کشید تا متوجه شود که دخترو در کدام آپارتمان است. در آن زمان، او مرده بود.

بیرون دادگاه، چیوونگا دوستش را زیبا، مهربان و دلسوز توصیف کرد.

این وکیل به نمایندگی از خانواده دوختارو گفت که ایمان آنها به سیستم قضایی پس از رد وثیقه زیات احیا شده است.

او گفت: «او بیرون نیست، او از خیابان‌ها بیرون نمی‌رود، و مطمئناً نمی‌تواند شاهدان را تهدید، ارعاب، تعقیب یا آزار و اذیت کند.»

در ساعت 17:30 بعدازظهر این یکشنبه در غرفه ساحل بوندی مراسم بیداری برای دوخوتارو برگزار می شود.

خوانندگانی که به دنبال پشتیبانی هستند می توانند با Lifeline با شماره 13 11 14 یا فراتر از آبی با شماره 1300 22 4636 تماس بگیرند.