دونالد ترامپ درآمد کمی از Truth Social را گزارش می دهد

رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ او می‌گوید که از شبکه‌های اجتماعی‌اش پول زیادی به دست نمی‌آورد، اما بر اساس فرم افشای مالی شخصی‌اش که روز جمعه ثبت شد، ارزش آن را بین ۷ تا ۳۷ میلیون دلار تخمین می‌زند.

او حدود 90 درصد از شرکت رسانه های اجتماعی خود، ترامپ رسانه و گروه فناوری را در اختیار دارد، اما گفت که کمتر از 300 دلار از آن درآمد داشته است.

او همچنین گزارش داد که بین 150000 تا 1.5 میلیون دلار برای یک سری کارت های معاملاتی دیجیتالی که در ماه دسامبر منتشر کرد که ترامپ فتوشاپ شده را در مجموعه ای از تصاویر کارتونی مانند یک فضانورد، یک گاوچران و یک ابرقهرمان به تصویر می کشید، درآمد کسب کرده است.

دونالد ترامپ از زمان راه اندازی Truth Social کمتر از 300 دلار درآمد داشته است.
دونالد ترامپ از زمان راه اندازی Truth Social کمتر از 300 دلار درآمد داشته است. (AP)

گزارش ارائه شده به کمیسیون انتخابات فدرال اولین نگاه اجمالی به امور مالی ترامپ از زمان خروج او از کاخ سفید و راه اندازی چندین سرمایه گذاری تجاری جدید است.

این غول املاک و مستغلات و ستاره تلویزیون های واقعیت، پلتفرم Truth Social را در سال 2022 راه اندازی کرد، یک سال پس از اینکه به دنبال قیام 6 ژانویه 2021 در ساختمان کنگره ایالات متحده از توئیتر، فیس بوک و یوتیوب منع شد.

اگرچه ترامپ از آن زمان به آن شبکه های رسانه های اجتماعی اجازه بازگشت داده است، اما او به Truth Social به عنوان روش اصلی برای به اشتراک گذاشتن پیام با حامیان خود، به ویژه زمانی که کمپین ریاست جمهوری 2024 خود را راه اندازی کرده است، تکیه کرده است.

این گزارش اطلاعات محدودی را ارائه می دهد زیرا فقط درآمد را در محدوده های وسیع گزارش می کند.

بر اساس این گزارش، CIC Digital LLC، شرکتی که NFT های کارت تجارت دیجیتال یا توکن های غیرقابل تعویض را داشت، ارزشی بین 750000 تا 1.5 میلیون دلار داشت.

ترامپ همچنین گزارش داد که بیش از ۷ میلیون دلار از هزینه سخنرانی درآمد داشته است.

همه کاندیداهای فدرال موظف هستند پس از اعلام نامزدی خود، افشای اطلاعات را ثبت کنند. ترامپ که یک جمهوری‌خواه است، تمدید شده بود و در صورت تاخیر بیشتر، جریمه می‌شد.

دونالد ترامپ به سختی از سایت رسانه های اجتماعی خود درآمد کسب کرده است. (AP Photo/Rebecca Blackwell)
اینجا ثبت نام کنید برای دریافت خبرنامه های روزانه و هشدارهای اخبار فوری، مستقیماً به صندوق ورودی شما ارسال می شود.