دونالد ترامپ سرعت اعدام های ایالات متحده را قبل از مراسم تحلیف جو بایدن افزایش می دهد

مانند مال دونالد ترامپ دوره ریاست جمهوری پایان می یابد ، دولت او با وجود افزایش پرونده ویروس کرونا در زندان ها ، سرعت اعدام های فدرال را افزایش می دهد ، برنامه هایی را برای پنج نفر از پنجشنبه اعلام می کند و فقط چند روز قبل از افتتاح 20 ژانویه به نتیجه می رسد. رئیس جمهور منتخب جو بایدن.

اگر این پنج نفر طبق برنامه اجرا شوند ، از ماه ژوئیه که دولت جمهوری خواه مجازات اعدام زندانیان را پس از یک وقفه 17 ساله از سر گرفت ، 13 اعدام خواهد شد و میراث ترامپ را به عنوان پرکارترین رئیس جمهور اعدام در بیش از 130 سال تحکیم می کند. وی با وجود كاهش حمایت از مجازات اعدام در میان دموكراتها و جمهوری خواهان ، حدوداً یك چهارم كل زندانیان اعدام شده فدرال را اعدام كرده و از دفتر خارج می شود.

در مصاحبه اخیر با آسوشیتدپرس، دادستان کل ویلیام بار از تمدید اعدامها به دوران پس از انتخابات دفاع کرد و گفت که وی احتمالاً قبل از عزیمت از وزارت دادگستری برنامه بیشتری را تعیین می کند. وی گفت ، دولت بایدن باید این روند را ادامه دهد.

“من فکر می کنم راه متوقف کردن مجازات مرگ “لغو مجازات اعدام است” ، “بار” گفت: “اما اگر از هیئت منصفه بخواهید آن را وضع كنید و هیئت منصفه آن را وضع كند ، پس باید آن را اجرا كنید.”
سیلوستر ادواردز ، معترض ، علایمی با مخالفت با مجازات اعدام از آن طرف خیابان زندان تعزیرات حکومتی در Terre Haute ، ایندیانا برگزار می کند.
سیلوستر ادواردز ، معترض ، علایمی با مخالفت با مجازات اعدام از آن طرف خیابان زندان تعزیرات حکومتی در Terre Haute ، ایندیانا برگزار می کند. (AP)
رابرت دورهام ، مدیر حزب غیر حزبی ، گفت: این طرح سنتی از ر presسای جمهور لنگ اردک را که در مورد سیاست هایی که بسیار متفاوت با یکدیگر اختلاف دارند ، موکول می کند. مرکز اطلاعات مجازات اعدام. بایدن ، یک دموکرات ، یک دشمن مجازات اعدام است ، و سخنگوی وی به AP گفت که او برای پایان دادن به مجازات اعدام در زمان کار خود تلاش خواهد کرد.

دورهام گفت: “دشوار است درک کنید که چرا کسی در این مرحله از ریاست جمهوری احساس می کند مجبور است این تعداد زیادی را بکشد … خصوصاً وقتی که مردم آمریکا به شخص دیگری رای دادند تا جای شما را بگیرد و آن شخص گفته است که با مجازات اعدام مخالف است.” “این یک انحراف کامل تاریخی است.”

دورهام گفت ، از اواخر دهه 1800 ریاست جمهوری گروور کلیولند ، دولت ایالات متحده زندانیان فدرال را در دوران انتقال ریاست جمهوری اعدام نکرده است. رئیس جمهور کلیولند همچنین آخرین دوره ریاست جمهوری بود که طی آن تعداد غیرنظامیانی که به طور فدرال اعدام شدند در یک سال دو رقمی بود و 14 نفر در سال 1896 اعدام شدند.

گروه های ضد مجازات اعدام می خواهند که بایدن برای جلوگیری از اعدام های قبل از تحریم بیشتر لابی کند ، گرچه بایدن برای جلوگیری از آنها نمی تواند کار خاصی انجام دهد ، به خصوص با توجه به اینکه ترامپ حتی قبول نمی کند که در انتخابات شکست خورده است و ادعاهای بی اساس را منتشر می کند تقلب در رای گیری

این مسئله با توجه به حمایت گذشته وی از مجازات اعدام و نقش اصلی وی در تهیه لایحه جنایی در سال 1994 كه 60 جنایت فدرال را كه می توانست به موجب آنها كسی اعدام شود ، برای نارضایتی ناخوشایند است.

فعالان می گویند که این لایحه ، که بایدن از آنجا که توافق کرده است ناقص است ، فشار بیشتری بر وی وارد می کند تا عمل کند.

آبراهام بونوویتس ، مدیر اعدام مجازات ، گفت: “او به گناهان خود اعتراف می کند”. “حالا او باید آن را درست کند.”

چندین زندانی که قبلاً در مجازات اعدام اعدام شده بودند ، طبق مفاد این لایحه محکوم شدند ، از جمله آنهایی که آدم ربایی و آدم ربایی می کردند و منجر به جرائم سرمایه فدرال مرگ می شدند.

لیزا مونتگومری ، که قرار است با تزریق کشنده در 8 دسامبر سال 2020 در مجتمع اصلاح و تربیت فدرال در تره هاوت اعدام شود. (AP)

مسابقه افرادی که قرار است جان خود را از دست دهند ، انتقاداتی را که این لایحه به طور نامتناسبی بر سیاه پوستان تأثیر می گذارد ، مورد حمایت قرار می دهد. چهار نفر از پنج نفری که قرار است طی چند هفته آینده بمیرند ، سیاه هستند. پنجم ، لیزا مونتگومری ، سفید است. وی که به جرم کشتن یک زن باردار و بریدن کودک زنده متهم شده بود ، تنها زن از 61 زندانی است که هنگام از سرگیری اعدام در معرض اعدام بودند و اولین زنی بود که پس از گذشت حدود شش دهه به صورت فدرال اعدام شد.

این اعدامها تاکنون در سال جاری با تزریق کشنده در زندان تعزیرات آمریکایی در Ter Haute ، ایندیانا انجام شده است ، جایی که همه اعدامهای فدرال در آنجا انجام می شود. دارویی که برای اجرای جملات استفاده می شود کمیاب است. وزارت دادگستری به تازگی پروتکل هایی را به روز کرده است که امکان اعدام با جوخه شلیک و گاز سمی را فراهم می کند ، اگرچه مشخص نیست که آیا این روش ها در هفته های آینده قابل استفاده است.

نگرانی در مورد پیشبرد اعدام ها در میانه یک بیماری همه گیر – در حالی که دفتر زندان ها با تعداد زیادی از موارد ویروس در زندان های سراسر کشور دست و پنجه نرم می کند – روز دوشنبه هنگامی که وزارت دادگستری فاش کرد برخی از اعضای تیم اعدام ، نگرانی بیشتری پیدا کرد از نظر ویروس مثبت است.

این افشاگری در دادگستری توسط وكلا برای دو زندانی در مجتمع زندان انجام شد و گفت كه وزارت دادگستری به آنها اطلاع داده است كه برخی از اعضای تیم – در میان نزدیك به 100 نفر به طور معمول برای انجام وظایف مختلف در طول هر اعدام آورده می شوند – بعد از آخرین اعدام آزمایش ویروس کرونا مثبت بود.

مشاور معنوی مردی که اعدام شده بود نیز مقالاتی را در دادگاه مطرح کرد و گفت که او نیز پس از حضور در اعدام مثبت شده است.

بار در ژوئیه 2019 به طور ناگهانی اعلام کرد که اعدام ها از سر گرفته می شود ، هرچند هیچ اعتراض عمومی برای آن وجود نداشته است. چندین پرونده قضایی مانع از انجام مراحل اولیه شد و تا زمان تصویب دفتر زندان ها ، بیماری همه گیر COVID-19 در حال جابجایی بود. براساس این ویروس ، بیش از 282000 نفر در ایالات متحده کشته شده اند ارقام جمع آوری شده توسط دانشگاه جان هاپکینز.

منتقدان گفته اند شروع مجدد اعدام ها در یک سال انتخابات با انگیزه های سیاسی بوده و به ترامپ کمک می کند تا ادعای رئیس جمهور بودن خود را در قانون نظم دهد. همچنین به نظر می رسد انتخاب اولین اعدام یک سری از مردان سفیدپوست که به جرم قتل کودکان محکوم شده اند ، باعث خوشایندتر شدن اعدام ها در میان اعتراضات سراسری به دلیل تعصبات نژادی در سیستم عدالت شده است. اولین اعدام فدرال در 14 ژوئیه ، دانیل لوئیس لی بود که به جرم قتل یک خانواده آرکانزاس در نقشه 1990 برای ساختن یک کشور فقط سفیدپوستان در شمال غربی اقیانوس ، مجرم شناخته شد.

در این عکس از سال 1997 ، دانیل لوئیس لی منتظر استماع دادرسی خود به جرم قتل در بازداشتگاه شهرستان پاپ در راسلویل ، آرکانزاس است.
در این عکس از سال 1997 ، دانیل لوئیس لی منتظر استماع دادرسی خود به جرم قتل در بازداشتگاه شهرستان پاپ در راسلویل ، آرکانزاس است. (AP / دن پیرس)

بار اصرار داشته است که احیای مجدد اعدام های فدرال با رعایت قوانین صورت گرفته است. وی خاطرنشان کرد که در زمان روسای جمهور دموکرات ، از جمله باراک اوباما ، مقامات UUS به دنبال احکام اعدام بودند ، آنها فقط آنها را اجرا نکردند.

بار به AP گفت: “من احساس نمی کنم این یک مسئله سیاسی باشد.”

ترامپ از طرفداران همیشگی مجازات اعدام بوده است. وی در مصاحبه ای با پلیبوی در سال 1990 ، خود را به عنوان یكی از طرفداران سرسخت مجازات اعدام توصیف كرد و گفت: “یا به سرعت برگردانده می شود یا جامعه ما از بین می رود.”

سی سال بعد ، حتی وخیم تر شدن بیماری همه گیر ، عزم دولت او را برای پیشبرد اعدام ها کاهش نداده است ، و تماس های مکرر برای منجمد کردن سیاست را تا سهولت همه گیر رد می کند.

بسیاری از ایالت های دارای قوانین مجازات اعدام ، اعدامها را به دلیل نگرانی از گسترش ویروس کرونا در زندانها ، وکلا ، شاهدان و اعدام کنندگان را در معرض خطر زیادی قرار داده اند. عمدتاً به عنوان یک نتیجه از اقدامات احتیاطی بهداشتی ، ایالت ها در نیمه اول سال فقط هفت زندانی را اعدام کرده اند و از ژوئیه هیچ یک را اعدام نکرده اند. سال گذشته ، دولت ها 22 اعدام را به طور مشترک انجام دادند.

انتظار این است که بایدن سیاست دولت ترامپ در اجرای اعدامها را به همان سرعتی که قانون اجازه می دهد ، پایان دهد ، هرچند رویکرد طولانی مدت وی مشخص نیست.

دورهام گفت كه در حالی كه اوباما مجازات اعدام های فدرال را متوقف كرد ، وی درها را برای از سرگیری روسای جمهور آینده باز گذاشت. اوباما ، که بایدن برای او به عنوان معاون رئیس جمهور خدمت می کرد ، هرگز از گزینه مجازات اعدام فدرال به حبس ابد استفاده نکرد.

به عنوان رئیس جمهور ، بایدن می توانست متقاعد كنگره را برای لغو مجازات اعدام فدرال یا به سادگی با استناد به قدرت تخفیف خود برای تبدیل یكباره تمام احكام اعدام به حبس ابد.

دورهام گفت: “بایدن گفته است كه قصد دارد به مجازات اعدام فدرال پایان دهد.” “باید منتظر بمانیم و ببینیم این اتفاق می افتد.”

– گزارش شده با آسوشیتدپرس