رهبران بومی در ششمین سالگرد بیانیه اولورو از ته دل، “به عذاب پایان دهید” فراخوان دادند.

در ششمین سالگرد بیانیه اولورو از قلب، معماران آن در فضای مقدس گرد هم می آیند تا از استرالیایی ها بخواهند که دعوت آن را بخوانند و بپذیرند، در حالی که بدنه های ورزشی در سراسر استرالیا برای حمایت از آن متحد شده اند. صدا به مجلس.

پروفسور مگان دیویس و پت اندرسون، روسای مشترک اولورو دیالوگ، با رهبران بومی از سراسر کشور امروز در اولورو در کشور آنانگو گرد هم آمدند.

این در حالی است که همه پرسی صدای به پارلمان در گفت و گوی ملی بزرگ به نظر می رسد، با نظرسنجی اخیر که حاکی از آن است که رای “آری” اکثریت رو به کاهشی از حمایت را به خود اختصاص می دهد.

روسای مشترک اولورو دیالوگ پروفسور مگان دیویس و پت اندرسون بیانیه اولورو را از قلب امضا می کنند.
روسای مشترک اولورو دیالوگ پروفسور مگان دیویس و پت اندرسون بیانیه اولورو را از قلب امضا می کنند. (عرضه شده)

امروز، روز ملی پوزش، همچنین بیش از 20 هیئت ورزشی در سراسر کشور از جمله NRL، AFL، فوتبال استرالیا، تنیس استرالیا، کریکت استرالیا، نت بال استرالیا و لیگ ملی بسکتبال، در مراسمی تاریخی گرد هم آمدند تا تعهد خود را اعلام کنند. پشتیبانی از Voice

جرج رز، بزرگ سابق لیگ راگبی و مدیرعامل کسب و کار بوکس بدون محدودیت بوکس به رهبری بومیان، گفت که از اینکه بخشی از آن است افتخار می کند.

او گفت: “ورزش همیشه یک مساوی کننده برای مردم ما بوده است. همیشه به ما فرصت هایی داده تا بهترین باشیم.”

بزرگان ورزش تعهد یکپارچه بیش از 20 نهاد ورزشی برای حمایت از صدای به پارلمان را قرائت کردند. (9اخبار)

“و من از تک تک شما مدیران عاملی که در اینجا از مردم ما حمایت می کنند قدردانی می کنم.”

تعهد سازمان‌های ورزشی شامل نامه‌ای به طرفداران همه امضاکنندگان است که توسط انبوهی از بزرگان از جمله کاپیتان سابق الماس، اندرو گاز، بسکتبالیست تالار مشاهیر، ادی بتس، اسطوره AFL و لیگ راگبی جاودانه مال منینگا، روی صحنه خوانده شد.

این نامه ورزش دوستان را تشویق کرد تا با “قلب باز و ذهن باز” به مناظره Voice گوش دهند و بدنه های ورزشی را متعهد به حمایت از تغییر قانون اساسی کرد.

بیانیه ای از قلب “یک دعوت”

بیانیه از قلب سندی بود که یک صدای مشروط بر قانون اساسی را پیشنهاد می کرد.

دیویس گفت: «بیانیه اولورو از قلب اوج مهم‌ترین بحث‌ها درباره به رسمیت شناختن قانون اساسی بود که تا کنون با ملت‌های اول در سراسر استرالیا انجام شده است».

“این دعوتی است از همه استرالیایی‌ها برای درک نیاز مبرم به تغییر وضعیت موجود برای مردم بومی و جزیره‌ای تنگه تورس و برداشتن گامی که در زندگی مردم ملل اول تغییر ایجاد می‌کند.”

دیویس و اندرسون با پیتی که بیانیه اولورو را از قلب در دست دارند و نوئل پیرسون، در جمعه 26 مه 2017. (الکس الینگهاوزن)

دیویس گفت امروز یک مناسبت “احساسی” بود.

اما من امروز به اندازه زمانی که بیانیه اولورو در سال 2017 را خواندم مطمئن هستم که مردم استرالیا احساسات آن را پذیرفته و از اکثریت قاطع ملت‌های اول حمایت خواهند کرد که صرفاً می‌خواهند در مورد تصمیماتی که بر ما تأثیر می‌گذارند نظر داشته باشند. زندگی می کند، “او گفت.

اندرسون، رئیس مشترک اولورو دیالوگ، گفت که این سالگرد زمانی بود برای قدردانی از کاری که شش سال پیش به اجماع در اولورو منجر شد.

“این باید سالی باشد که استرالیا سخنان بیانیه را به واقعیت تبدیل می کند و به عذاب ناتوانی ما پایان می دهد. مردم ما دیگر نمی توانند صبر کنند.”

چگونه کانتاس توسط “بمب افکن” گستاخ فریب خورد

آنتونی آلبانیز، نخست وزیر، تعهد به رفراندوم در Voice را محور اصلی کارزار انتخاباتی خود در سال 2022 قرار داد.

جمله بندی سوالی که مردم استرالیا به آن پاسخ خواهند داد، همراه با جزئیات در مورد نحوه عملکرد Voice – از جمله عدم حق وتو یا قدرت قانونگذاری آن –اوایل امسال فاش شد.

تاریخ رفراندوم هنوز تعیین نشده است

اینجا ثبت نام کنید برای دریافت خبرنامه های روزانه و هشدارهای اخبار فوری، مستقیماً به صندوق ورودی شما ارسال می شود.