رهبر کره شمالی، کیم جونگ اون، وعده توسعه تهاجمی هسته ای را داد

کره شمالی رهبر کیم جونگ اون در دیدار با مقامات ارشد نظامی برای گفتگو در مورد آمادگی های جنگی کشور در مواجهه با “دیوانه” رقبای خود، متعهد شد که زرادخانه هسته ای خود را به روش های “عملی و تهاجمی” افزایش دهد. تمرینات نظامیرسانه های دولتی روز سه شنبه اعلام کردند.

نشست کمیسیون نظامی مرکزی حزب حاکم کارگری در روز دوشنبه در حالی برگزار شد که تنش‌ها تشدید شد، زیرا سرعت تظاهرات تسلیحاتی کره شمالی و رزمایش‌های نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی در هفته‌های اخیر در چرخه‌ای از تلنگر تشدید شده است. .

خبرگزاری مرکزی رسمی کره شمالی گفت اعضای این کمیسیون درباره موضوعات نامشخصی در رابطه با تقویت ظرفیت های دفاعی و تکمیل آمادگی های جنگی برای مقابله با تهدید ناشی از رزمایش های متحدان که کره شمالی آن را تمرینات تهاجم به تصویر می کشد، گفتگو کردند.

رهبر کره شمالی کیم جونگ اون در دوازدهمین نشست دفتر سیاسی هشتمین کمیته مرکزی حزب کارگران کره (WPK) شرکت کرد. (خبرگزاری مرکزی کره از طریق رویترز)

KCNA گفت که کیم برنامه های حمله خط مقدم کشور و اسناد مختلف رزمی را بررسی کرد و بر لزوم تقویت بازدارندگی هسته ای خود با “افزایش سرعت به شیوه ای عملی تر و تهاجمی تر” تاکید کرد.

این گزارش مسیرهایی را که شمال قصد دارد در پیش بگیرد، مشخص نکرده است.

KCNA همچنین عکس هایی از کیم در حال صحبت با مقامات منتشر کرد و در حالی که به نقاط خاصی روی نقشه تار اشاره می کرد که به نظر می رسید مربوط به کره جنوبی باشد.

KCNA گفت که کیم و اعضای کمیسیون نظامی وضعیت امنیتی در شبه جزیره کره را تجزیه و تحلیل کردند “که در آن امپریالیست های ایالات متحده و خائنان دست نشانده کره (جنوبی) در تحرکات خود برای جنگ تجاوزکارانه بیش از پیش پنهان می شوند” و در مورد آمادگی برای ارتش پیشنهادی بحث کردند. اقداماتی که دشمن آنها راهی برای مقابله با آنها ندارد.

در این عکس که در 21 تا 23 مارس 2023 گرفته شده و توسط دولت کره شمالی ارائه شده است، کیم جونگ اون رهبر کره شمالی بر تمرینی در استان هامگیونگ جنوبی، کره شمالی نظارت دارد.
رهبر کره شمالی کیم جونگ اون بر یک رزمایش در استان هامگیونگ جنوبی نظارت می کند. (سرویس اخبار کره از طریق AP)

ارتش آمریکا و کره جنوبی ماه گذشته بزرگترین رزمایش های میدانی خود را در سال های اخیر انجام دادند و به طور جداگانه رزمایش های مشترک نیروی دریایی و هوایی را با حضور یک گروه حمله ناو هواپیمابر آمریکایی و بمب افکن های آمریکایی با قابلیت حمل اتمی برگزار کردند.

KCNA مدعی شد که این رزمایش‌ها یک جنگ همه جانبه علیه کره شمالی را شبیه‌سازی کرده و تهدیدهایی مبنی بر اشغال پیونگ‌یانگ و بریدن سر رهبران این کشور را بیان کرده است.

ایالات متحده و کره جنوبی رزمایش های خود را ماهیت دفاعی توصیف کرده و گفته اند که گسترش این رزمایش ها برای مقابله با تهدیدات در حال تحول کره شمالی ضروری است.

دولت کره جنوبی بلافاصله به اظهارات کیم پاسخ نداد.

کره شمالی در سال 2023 تاکنون حدود 30 موشک را در 11 رویداد پرتاب مختلف شلیک کرده است، از جمله موشک های بالستیک قاره پیما که برد بالقوه برای رسیدن به سرزمین اصلی ایالات متحده را نشان می دهند و چندین سلاح کوتاه برد طراحی شده برای حمله هسته ای به اهداف کره جنوبی.

رهبر کره شمالی، کیم جونگ اون، بر یک تمرین توپخانه با آتش واقعی که شبیه سازی حمله به فرودگاه کره جنوبی بود نظارت کرد و از نیروهایش خواست تا آماده پاسخگویی به “حرکات تدارکات جنگی دیوانه وار” دشمنان باشند – ظاهراً اشاره به سلسله عملیات نظامی اخیر دارد. رزمایش بین آمریکا و کره جنوبی (AP)

کره شمالی پس از پرتاب نزدیک به 70 موشک در سال 2022، رکورد یک سال آزمایش تسلیحاتی را به ثبت رساند.

کارشناسان می گویند که اقدام تحریک آمیز کیم در نمایش تسلیحات با هدف وادار کردن ایالات متحده به پذیرش ایده شمال به عنوان یک قدرت هسته ای و مذاکره درباره امتیازات اقتصادی از موضع قدرت است.

مذاکرات هسته ای میان واشنگتن و پیونگ یانگ از سال 2019 به دلیل اختلاف نظر در مبادله تحریم های فلج کننده به رهبری ایالات متحده علیه کره شمالی و اقدامات کره شمالی برای پایان دادن به برنامه تسلیحات هسته ای خود متوقف شده است.

مقامات کره جنوبی می گویند که کره شمالی ممکن است به زودی با نمایش های تحریک آمیزتر از قدرت نظامی خود، از جمله اولین آزمایش هسته ای خود از سال 2017، پیش قدم شود.

کشورهایی که بیشترین هزینه نظامی را در جهان دارند

کره شمالی ماه گذشته از کلاهک هسته ای جدیدی رونمایی کرد که به نظر می رسید برای نصب در سیستم های حمل و نقل مختلف طراحی شده باشد، زیرا کیم از دانشمندان هسته ای خود خواست تا تولید مواد با درجه تسلیحات را افزایش دهند تا بمب هایی را برای قرار دادن طیف رو به رشد تسلیحات او بسازند.

کره شمالی همچنین تهدیدهای پنهانی مبنی بر آزمایش شلیک یک ICBM در یک مسیر معمولی بالستیک به سمت اقیانوس آرام صادر کرده است که به عنوان یک تحریک بزرگ تلقی می شود زیرا آزمایش های دوربرد قبلی آن در زوایای بالا انجام شده است تا از قلمرو همسایگان جلوگیری کند.

کره شمالی همچنین قبلاً گفته بود که قصد دارد تا ماه آوریل آماده‌سازی برای پرتاب یک ماهواره جاسوسی نظامی به فضا را به پایان برساند، رویدادی که رقبای آن تقریباً به طور قطع آن را آزمایشی از فناوری ICBM می‌دانند که توسط تحریم‌های بین‌المللی ممنوع شده است.

اینجا ثبت نام کنید برای دریافت خبرنامه های روزانه و هشدارهای اخبار فوری، مستقیماً به صندوق ورودی شما ارسال می شود.