زوج استرالیایی که در نیش مواد مخدر صربستان دستگیر شده بودند، می گویند که آنها ساخته شده بودند

پس از انجام مقدمات از جمله خرید وانت دست دوم، استخدام کامیون هشت تنی و لیفتراک، متهم قاچاقچی مواد مخدر اخبار ناامید کننده ای دریافت کرد که کانتینر حمل و نقل او انتظار داشت نمی رسد.
دیوید کمپبل ظاهراً به a گمرک کارگزار در آوریل 2017، پس از نمایش تنها یکی از دو کانتینری که او انتظار داشت.
ظرف مورد نیاز او، که گفته می شود حاوی نزدیک به یک تن خالص بود کوکائین در پست های فولادی پنهان شده بود، قبلاً توسط مقامات رهگیری شده بود.
دیوید کمبل به اتهام توطئه برای واردات و نگهداری مواد مخدر تحت کنترل در مرز محاکمه می شود. (عرضه شده)

کمپبل، 53 ساله، در کنار تریستان واترز، 39 ساله، متهم به توطئه برای واردات و داشتن مواد مخدر تحت کنترل در مرز محاکمه می شود.

واترز به اتهام دوم اعتراف کرده است اما دست داشتن در توطئه واردات را رد کرده است.

این زوج در ژانویه 2018 در هتلی در صربستان پس از یک عملیات پلیس مخفی در سراسر جهان دستگیر شدند.

وکلای آنها هر دو مرد را به عنوان پیاده‌های مستهلک توصیف کرده‌اند که تحت فشار عمل می‌کنند و توسط مجرمان سازمان‌یافته و پلیس که آنها را تعقیب می‌کند، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

رونالد دریلز، وکیل کمپبل، روز دوشنبه به دادگاه منطقه نیوساوت ولز گفت: «(پلیس فدرال استرالیا) یک دروغ بین المللی تنظیم کرد.

شان فلود، دادستان ولیعهد، به هیئت منصفه گفت که محموله از چین به شرکت کمپبل در صنعت فولاد ارسال شده است.

اما به او گفته شد که در حین حمل و نقل گم شده است، در حالی که سایر کانتینرها تحویل داده شدند.

وکیل او گفت که کمپل هرگز بخشی از توطئه اول نبود و قصد نداشت در توطئه دوم شرکت کند. (عرضه شده)

زمانی که کمپبل متوجه شد که کانتینر ظاهراً توسط مردی در نیوزلند پیدا شده است، اما قبل از اینکه بفهمد این مرد یک پلیس مخفی است، مشتاق کمک بود.

“دوست داری اونجا پرواز کنم؟” کمپبل پیشنهاد داد و خاطرنشان کرد که مشتری او “دوست دارد” “فولاد” را پس بگیرد.

سه روز بعد در سراسر تاسمان ملاقات کرد، افسر مخفی به کمپبل گفت که برای این “موارد” “هزینه یاب” می خواهد.

ظاهراً کمپبل قبل از اینکه چند عکس از محموله کانتینر به او نشان داده شود، پاسخ داد: «وقتی داریم صحبت می‌کنیم، اسمش را هم فولادی بگذارید».

فلود گفت: “مورد این است که آنها به وضوح از فولاد نیستند.”

دریلز گفت که پرونده غیرمستقیم تاج و تخت بر اساس سوگیری تاییدی ساخته شده است، و هیئت منصفه را تشویق می کند تا در حین آشکار شدن از شواهد استنتاج دیگری بگیرد، که واقعاً می تواند نشان دهد مردم به انجام تجارت قانونی خود ادامه می دهند.

دریلز گفت که تلاش های ادعایی او برای در اختیار داشتن مواد مخدر همچنین می تواند به عنوان یک تاجر عملی در نظر گرفته شود که تلاش می کند محموله گم شده مشتری را ردیابی کند.

مواد مخدر در کانتینر می‌توانست در حالی که محموله قانونی در چین به تعویق افتاده بود، جایی با “رژیم توتالیتر… جایی که فساد وجود دارد… جایی که سه گانه وجود دارد” کاشته شود.

وکیل دادگستری او گفت که کمپل هرگز بخشی از توطئه اول نبود و قصد نداشت در توطئه دوم شرکت کند و اقدامات او را “تحت فشار اعمال شده توسط پلیس فدرال استرالیا” توصیف کرد.

وکیل دادگستری دیوید دالتون SC به هیئت منصفه گفت واترز همچنین هرگز بخشی از توطئه واردات مواد مخدر نبود.

دالتون گفت که او مسئولیت خود را در قبال اتهام تصاحب پذیرفت، زیرا اگرچه به دلیل تهدید همسر و پسر نوزادش تحت فشار عمل می کرد، اما هرگز به پلیس مراجعه نکرد.

دالتون گفت، هنگامی که واترز در صربستان دستگیر شد، “نقشی” را ایفا می کرد، یک جایگاه قابل مصرف برای رهبران اصلی سندیکا برای تعیین اینکه آیا پلیس مخفی که با آنها ملاقات می کردند پلیس یا جنایتکارانی بودند که به دنبال پاره کردن سندیکا یا بازگرداندن کوکائین آن بودند. .

اینجا ثبت نام کنید برای دریافت خبرنامه های روزانه و هشدارهای اخبار فوری، مستقیماً به صندوق ورودی شما ارسال می شود.