سازمان بهداشت جهانی درباره موج دوم مرگبار در سراسر خاورمیانه هشدار داد

در یک جلسه مطبوعاتی از قاهره ، احمد المنداری ، مدیر منطقه مدیترانه شرقی WHO ، که بیشتر مناطق خاورمیانه را تشکیل می دهد ، ابراز نگرانی کرد که کشورهای منطقه پس از قفل سختی که در اوایل سال جاری وضع شده بود ، مواضع خود را کاهش می دهند.

تهران، ایران
در این عکس از پرونده 15 اکتبر 2020 ، مردم برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در بازار سنتی تجریش در شمال تهران ، ایران ماسک محافظتی می زنند. (AP)

وی گفت: اصول واکنش همه گیر ، از فاصله اجتماعی تا پوشیدن ماسک ، “هنوز در منطقه ما به طور کامل انجام نمی شود” ، و افزود که نتیجه آن در بیمارستان های شلوغ منطقه آشکار است.

المانداری با اشاره به اینکه ویروس بیش از 3.6 میلیون نفر را در طی 9 ماه گذشته در منطقه بیمار کرده و بیش از 76000 نفر را در این کشور کشته است ، هشدار داد “زندگی هرچه بیشتر مردم – اگر بیشتر نباشد – در معرض خطر است” ، خواستار اقدامات “جلوگیری از این پیش فرض غم انگیز از واقعیت شدن. “

بیش از 60 درصد از کل عفونت های جدید در هفته گذشته از گزارش شده است ایران، که بدترین شیوع در منطقه و همچنین اردن و مراکش را دیده است ، گفت. پرونده ها در لبنان و پاکستان نیز وجود دارد. اردن ، تونس و لبنان بزرگترین افزایش مرگ ومیر یک روزه را از منطقه گزارش کرده اند.
یک کارگر که کت و شلوار محافظی بسته ماسک صورت در کارخانه ای در اشتهارد ، حدود 114 کیلومتری غرب پایتخت ، تهران ، ایران ، 14 آوریل 2020 دارد. (AP / AAP)
از جانب پاکستان، فیصل سلطان ، دستیار ویژه نخست وزیر در امور بهداشت ملی ، به خبرنگاران گفت که موج زمستان فرا رسیده است. وی گفت ، اگرچه پاکستان در اوایل سال جاری با محدودیت های هدفمند موفق به کنترل شیوع آن شد ، اما با باز شدن قفل کشور ، این پیش بینی نگران کننده تر شد.

سلطان گفت: “موج دوم اگر بیشتر از موج اول نباشد ، به همان اندازه خطرناک است.” وی افزود که زمستان در پاکستان باعث افزایش تعاملات اجتماعی می شود ، مدارس ، مراسم ها و مهمانی های عروسی کاملاً در جریان است. “احساس رضایت و خستگی در انطباق وجود دارد.”

تونس کشور دیگری است که فکر می کرد بدترین روزهای ویروس در گذشته بوده است ، در هفته های اخیر شاهد افزایش موارد بوده است. فیکال بن صلاح ، مدیر کل بهداشت ، پس از آنکه مقامات تصمیم گرفتند قفل اقتصادی باعث از بین رفتن اقتصاد و ایجاد “پیامدهای فاجعه بار اجتماعی” شود ، این محدودیت ها در تلاش برای “همزیستی محتاطانه” با ویروس را کاهش داد.

وی گفت: “ما نمی توانیم – و نباید – منتظر بمانیم تا واكسن ایمن و م readثر برای همه به راحتی در دسترس قرار گیرد.” “ما به سادگی نمی دانیم چه زمانی این اتفاق خواهد افتاد.”

– گزارش شده با آسوشیتدپرس

سرویس پشتیبانی بهزیستی ذهنی Beyond Blue’s Coronavirus یک سرویس 24 ساعته و 7 ساعته رایگان به تمام استرالیایی ها است. از سایت اینجا دیدن کنید یا با شماره 1800 512 348 تماس بگیرید
برای ویروس کرونا ویرایش اخطارها و پخش جریانی مستقیم به تلفن هوشمند خود ، وارد سیستم شوید برنامه 9News و اعلان ها را در در تنظیم کنید فروشگاه برنامه یا Google Play