سازمان نظارت بر مصرف‌کننده خواستار مشارکت عمومی در بررسی نحوه تعیین نرخ‌های بهره توسط بانک‌ها است

استرالیاتنظیم‌کننده رقابت از بانک‌ها و مشتریان می‌خواهد تا نظرات خود را در مورد رقابت و مسائل مصرف‌کننده که بر نحوه تعیین نرخ‌های بهره تأثیر می‌گذارند به اشتراک بگذارند.
کمیسیون رقابت و مصرف کننده استرالیا (ACCC) خود را افتتاح کرد استعلام سپرده های خرده فروشی برای ارسال‌ها به دنبال هدف نرخ نقدی افزایش از 0.35 درصد در می 2022 به 3.60 درصد در مارس 2023.

در حالی که موسسات مالی اغلب به سرعت این افزایش بهره را به مشتریان وام مسکن منتقل می کردند، این موضوع همیشه در مورد محصولات پس انداز صادق نبود.

روش های بانک ها از سوی ACCC مورد بررسی قرار می گیرد. (پیتر رائه)

تنظیم کننده در حال ارزیابی معیارهایی است که بانک ها هنگام تصمیم گیری در مورد نرخ استفاده می کنند، از جمله اینکه آیا حرفه یک فرد یا سایر اطلاعات جمعیتی بر نرخ های دریافتی مشتریان تأثیر می گذارد یا خیر.

جینا کاس-گوتلیب، رئیس ACCC گفت: «اکثریت قریب به اتفاق مصرف کنندگان استرالیایی حداقل یک حساب پس انداز، تراکنش، سپرده مدت دار یا سایر حساب های سپرده خرده فروشی دارند و مجموعا استرالیایی ها بیش از 1.45 تریلیون دلار در حساب های سپرده خرده فروشی دارند.

برای بسیاری از استرالیایی‌ها، بهره‌ای که در این حساب‌ها به دست می‌آید منبع درآمد مهمی است و مصرف‌کنندگان به‌طور قابل‌توجهی مشتاق هستند که مطمئن شوند که بازده خوبی از پس‌انداز خود دریافت می‌کنند.»

ACCC چگونگی تعدیل نرخ‌های بانک‌ها را برای حساب‌های سپرده پس از تغییرات در هدف نرخ نقدی، از جمله استفاده از پیشنهادات نرخ بهره مقدماتی و دیگر نرخ‌های بهره مشروط، در نظر خواهد گرفت.

کاس-گوتلیب گفت: “ما مشتاق شنیدن در مورد رقابت و مسائل مصرف کننده هستیم که بر عرضه محصولات سپرده خرده فروشی به مصرف کنندگان استرالیایی و صندوق های سرمایه گذاری خود مدیریت می شود.”

این تحقیق از نزدیک چگونگی تصمیم گیری بانک ها در مورد نرخ بهره و هرگونه موانعی را که مصرف کنندگان برای دستیابی به یک معامله بهتر با آن مواجه هستند، بررسی خواهد کرد.

چرا این شهر کوچک آسیای مرکزی گرانترین شهر جهان برای مهاجران است

همچنین بررسی می‌کند که چگونه نرخ‌های بهره محصولات مشابه بین مصرف‌کنندگان بسته به مبالغ سپرده‌شده متفاوت است، خواه آنها مشتریان جدید باشند یا فعلی، آیا آنها محصولات دیگری را در همان بانک نگهداری می‌کنند یا اینکه متعلق به یک جمعیت خاص هستند.

کاس گوتلیب گفت: «ما همچنین می‌خواهیم از مصرف‌کنندگان و سازمان‌های مصرف‌کننده در مورد تجربیات در جستجو و استفاده از محصولات سپرده خرده‌فروشی، از جمله موانعی که مصرف‌کنندگان در تغییر بانک‌ها برای دستیابی به یک معامله بهتر با آن مواجه هستند، بشنویم.

این تحقیق همچنین نحوه رقابت بانک ها و سایر موسسات مالی با یکدیگر و پتانسیل ورود رقبای جدید را تجزیه و تحلیل خواهد کرد.

اینجا ثبت نام کنید برای دریافت خبرنامه های روزانه و هشدارهای اخبار فوری، مستقیماً به صندوق ورودی شما ارسال می شود.