سناتور جمهوری خواه می گوید اگر بایدن تا روز جمعه به جلسات جاسوسی اطلاعاتی دسترسی پیدا کند ، وارد عمل خواهد شد

جیمز لانکفورد ، سناتور جمهوری خواه اوکلاهما روز چهارشنبه گفت که اگر مداخله کند دولت ترامپ اجازه نداده است رئیس جمهور منتخب جو بایدن دسترسی به جلسات اطلاعاتی روزانه ریاست جمهوری تا پایان هفته ، یکی از اولین حقوق یک نامزد ریاست جمهوری پس از پیروزی در انتخابات.

آقای لنكفورد به ایستگاه رادیویی KRMG گفت: “هیچ ضرر و زیانی از او در جلسات توجیهی وجود ندارد و قادر به انجام این كار نیست.” ، وی خاطرنشان كرد كه وی در كمیته نظارت بر سنا حضور دارد و از همین حالا نیز درگیر این موضوع شده است.

جمهوری خواه اوکلاهما گفت اگر تا روز جمعه در این زمینه هیچ پیشرفتی حاصل نشود ، او قدم می گذارد و می گوید: “این باید اتفاق بیفتد تا صرف نظر از نتیجه انتخابات ، از هر راهی که باشد ، مردم بتوانند برای آن واقعی آماده شوند وظیفه.”

سناتور جیمز لنکفورد
سناتور جیمز لانکفورد (در مرکز) برای جلب رای در یک جلسه نادر آخر هفته برای پیشبرد تأیید قاضی ایمی کنی بارت به دادگاه عالی ، در کاپیتول واشنگتن ، 25 اکتبر 2020 ، می رسد. (AP)

اظهارات آقای لانكفورد در حالی است كه آقای بایدن و مشاوران ارشد وی هنوز گزارش روزانه مختصر رئیس جمهور را دریافت نمی كنند ، جلسات اطلاعاتی بسیار طبقه بندی شده اطلاعاتی درباره فشار دادن مسائل امنیت ملی كه سلف آنها به زودی ارائه می شود.

دفتر مدیر اطلاعات ملی روز دوشنبه گفت که عدم دسترسی آقای بایدن ناشی از انتخابات است که هنوز توسط اداره خدمات عمومی مشخص نشده است – نشانه روشنی که تیم انتقالی بایدن همان جلسات توجیهی را که روسای جمهور منتخب معمولاً دریافت می کنند ، نمی گیرند. .

هنوز مشخص نیست که آیا قبل از اینکه رئیس جمهور منتخب بطور قانونی توجیهات را دریافت کند ، آیا باید مسابقه مشخص شود. آقای بایدن گفته است که جلسات توجیهی روزانه “مفید خواهد بود ، اما لازم نیست”.

آقای لانكفورد روز چهارشنبه همچنین به انتقال مختصر 2000 اشاره كرد ، كه طبق گزارش دو جانبه 11 سپتامبر ، به عدم آمادگی امنیتی قبل از حملات تروریستی 11 سپتامبر.
آقای لنكفورد گفت: “مشكلی نیست كه بایدن جلسات توجیهی معاون رئیس جمهور را بگیرد تا بتواند خودش را آماده كند و بتواند آماده شود – رئیس جمهور قبلاً آن را تهیه كرده است.” معاون رئیس جمهور منتخب کامالا هریسسناتور دموکرات از کالیفرنیا نیز دارای مجوزهای مناسب برای شروع جلسات توجیهی است زیرا در کمیته اطلاعات سنا فعالیت می کند.
رئیس جمهور منتخب جو بایدن در صحنه مقابل ویلمینگتون در مقابل جمعیت سرحال به معاون خود می پیوندد. (AP)

سناتور مارک وارنر ، دموکرات ارشد کمیته اطلاعات ، همچنین خواستار این شد که آقای بایدن جلسات توجیهی را دریافت کند.

آقای وارنر روز چهارشنبه گفت: “همانطور كه ​​در هر انتقال دیگر انجام شده است ، رئیس جمهور باید دستور دهد كه بایدن و تیمش PDB را دریافت كنند ، همانطور كه ​​در گذشته انجام شده بود ، حتی در انتخابات رقابت آمیز 2000.” “صرفاً غیرمسئولانه است که در این زمانهای نامشخص از این امر صرف نظر کنید.”

مانند اکثر همکاران جمهوری خواه خود ، آقای لانکفورد پس از پیش بینی پیروزی خود در روز شنبه هر سازمان مهم خبری ، تا آنجا پیش رفت که تصدیق کند که بایدن رئیس جمهور منتخب است.

آقای لانكفورد از بسیاری از اختلافات حقوقی رئیس جمهور دفاع كرد و گفت كه بهترین چیز در حال حاضر این است كه آقای ترامپ بتواند مراحل قانونی را طی كند و “قبل از آنكه كالج انتخابات در دسامبر رای بیاورد” “پاسخ واقعی بگیرد”.

هیچ شواهد معتبری از تقلب گسترده رای دهندگان در این انتخابات وجود ندارد.

در همین حال ، آقای لنكفورد گفت: “جو بایدن می تواند همچنان به كار خود ادامه دهد و بگوید ،” من رئیس جمهور منتخب هستم “، و اگر می خواهید این حرف را بزنید ، عالی است کار آماده سازی شما. رئیس جمهور می تواند بگوید ، “نه خیلی سریع. من س questionsالاتی برای پاسخ دادن دارم.” عالی است ، بروید از آنها بپرسید. “

آقای لانكفورد تلویحاً اظهار داشت كه اگر رئیس جمهور نتواند مراحل قانونی خود را پیگیری كند ، این می تواند توطئه هایی را در میان طرفداران آقای ترامپ به وجود آورد.

سناتور جمهوری خواه جیمز لانکفورد
در این عکس پرونده 24 سپتامبر 2020 ، سناتور جمهوری خواه جیمز لانکفورد در Capitol Hill در واشنگتن ظاهر می شود. (AP)

اما قضات پرونده هایی را که سعی در ایجاد بی نظمی در رای دادن دارند به سرعت رد می کنند ، در حالی که کارشناسان انتخابات روشن می کنند که حاشیه پیروزی آقای بایدن برای معکوس کردن پرونده های دادرسی بسیار گسترده است و پرونده های دادگاه های موجود با رأی بسیار اندک ، در صورت وجود ، مهم هستند .

آقای لانکفورد در پاسخ به سوالی درباره نگرانی در پنتاگون پس از آتش سوزی وزیر دفاع مارک اسپر در روز دوشنبه و سایر اقدامات دولت که انتقال صلح آمیز قدرت را زیر سوال می برد ، پاسخ داد: “من می توانم به شما اطمینان دهم ، انتقال مسالمت آمیز قدرت در ایالات متحده.”

آقای لنكفورد اهمیت اخراج آقای اسپر را طی چند روز پس از انتخابات نادیده گرفت و گفت این “به وضوح از مدتها قبل برنامه ریزی شده بود” و فقط ناشی از “یك واقعه خرد ماه های قبل” نبود.

اگرچه وی گفت که شخصاً “با دو ماه آینده” چنین تغییری ایجاد نمی کند – به نظر می رسد اشاره به دوره دو ماهه تا زمان تحلیف دارد – بدون اینکه آقای بایدن را به عنوان رئیس جمهور منتخب کاملاً تصدیق کند.

آقای لنكفورد گفت: “این یك سیگنال واضح بود كه در پشت صحنه آمادگی لازم برای انتقال خوب در پنتاگون را داشت.”