سیاهچاله بسیار عظیم 2000 سال نوری نزدیکتر از آنچه فکر می کردیم

این نقشه پیشنهاد کرده است که مرکز کهکشان راه شیری و سیاهچاله ای که در آن قرار دارد ، در فاصله 25800 سال نوری از زمین قرار دارد. رصدخانه ملی ژاپن گفت: این نزدیک به ارزش رسمی 27700 سال نوری است که توسط اتحادیه بین المللی نجوم در سال 1985 تصویب شده است.

علاوه بر این ، بر اساس نقشه ، منظومه شمسی ما با دور 227 کیلومتر در ثانیه به دور مرکز کهکشانی می چرخد ​​- این سرعت سریعتر از مقدار رسمی 220 کیلومتر در ثانیه است ،

زمین 2000 سال نوری به سیاه چاله بزرگ در مرکز کهکشان ما نزدیکتر از آن است که قبلا تصور می شد.
زمین 2000 سال نوری به سیاه چاله بزرگ در مرکز کهکشان ما نزدیکتر از آن است که قبلا تصور می شد. (NAOJ)

بر اساس اطلاعیه ای که روز پنجشنبه از رصدخانه ملی ژاپن منتشر شد ، این مقادیر به روز شده نتیجه بیش از 15 سال مشاهدات توسط پروژه نجوم رادیویی ژاپن VERA است. VERA مخفف VLBI Exploration of Radio Astrometry است و به مجموعه ای از تلسکوپ های ماموریت اشاره دارد که از تداخل سنجی بسیار طولانی برای بررسی ساختار سه بعدی کهکشان راه شیری استفاده می کنند.

از آنجا که زمین در داخل کهکشان راه شیری واقع شده است، عقب رفتن و دیدن شکل ظاهری کهکشان دشوار است. برای دور زدن این مسئله ، پروژه از نجوم سنجی ، اندازه گیری دقیق موقعیت و حرکت اجسام ، برای درک ساختار کلی راه شیری و جایگاه زمین در آن استفاده کرد.
سیاهچاله به نام Sagittarius A * یا Sgr A * شناخته می شود و 4.2 میلیون برابر از خورشید ما جرم دارد. حفره بزرگ و میدان گرانش عظیم آن مدار مدار ستاره های مرکز کهکشان راه شیری را کنترل می کند. راینهارد جنزل و آندره گز به خاطر کشف آن جایزه نوبل فیزیک 2020 را دریافت کردند. وجود دارد چندین نوع سیاهچاله، و دانشمندان معتقدند که ابرجرمها ممکن است به شکل گیری کهکشانها متصل باشند ، زیرا آنها غالباً در مرکز منظومه های عظیم ستاره ای وجود دارند – اما هنوز دقیقاً مشخص نیست که چگونه یا کدام یک از آنها شکل گرفته اند.

در ماه آگوست ، VERA اولین کاتالوگ خود را منتشر کرد که حاوی داده هایی برای 99 جرم آسمانی است. بر اساس این فهرست و مشاهدات اخیر توسط گروههای دیگر ، ستاره شناسان نقشه موقعیت و سرعت را ساختند. دانشمندان از این نقشه توانستند مرکز کهکشان را محاسبه کنند ، نقطه ای که همه چیز به دور آن می چرخد.

VERA داده های چهار تلسکوپ رادیویی در سراسر ژاپن را با هم ترکیب می کند. رصدخانه گفت که ، هنگامی که این تلسکوپ ها با هم ترکیب می شوند ، می توانند به وضوحی دست یابند که از نظر تئوری به ستاره شناسان اجازه می دهد یک سکه ایالات متحده را که در سطح ماه قرار دارد ، تشخیص دهند.

این یک پرنده است؟  آیا هواپیما است؟  نه ، این فقط یک

دنیای شبح وار و سورئال فضا

رصدخانه گفت: برای روشن شدن ، این تغییرات به معنای فرو رفتن زمین به سمت سیاهچاله نیست. بلکه نقشه با دقت بیشتری مشخص می کند که منظومه شمسی در کجا بوده است.