فرانسه در اعتراض به لایحه جنجالی پلیس فوران می کند

ده ها هزار منتقد قانون امنیتی پیشنهادی که باعث محدودیت فیلمبرداری افسران پلیس معترض در روز شنبه در سراسر فرانسه می شود ، در حالی که مأموران در پاریس با شلیک گاز اشک آور برای متفرق کردن جمعیتی که بانک مرکزی فرانسه را به آتش کشیدند و سنگ فرش می کردند.

حال و هوای اوضاع تا حدود زیادی مسالمت آمیز بود ، زیرا ده ها تجمع علیه یک ماده قانونی که انتشار عکس یا فیلم افسران پلیس در حال انجام به قصد آسیب رساندن به “سلامت جسمی یا روانی” آنها را جرم تلقی می کرد ، صورت گرفت.

گروه های آزادی مدنی ، روزنامه نگاران و افرادی که با سو abuseاستفاده پلیس روبرو شده اند نگرانند که این اقدام باعث آزادی آزادی مطبوعات شده و اجازه می دهد تا وحشیگری پلیس کشف نشده و مجازات نشود.

افسر پلیس معترض را در تظاهراتی علیه قانون امنیتی شنبه ، 28 نوامبر 2020 در پاریس بازداشت کرد. هزاران منتقد قانون امنیتی پیشنهادی که به اشتراک گذاشتن تصاویر افسران پلیس در فرانسه در اعتراض به اعتراض در سراسر کشور تجمع می کند ، محدود شد و افسرانی در پاریس که به آنها توصیه شد در طول تظاهرات رفتارهای مسئولیت پذیرانه ای داشته باشند ، برای متفرق ساختن معترضین سرسخت در جمعیت بسیار مسالمت آمیز ، گاز اشک آور شلیک کردند. . (AP)

“آسا ترائوره” ، یک فعال برجسته ضد خشونت که برادرش در بازداشت پلیس درگذشت ، گفت: “ما باید بحث را گسترش دهیم و با این کار می گوییم اگر خشونت پلیس وجود نداشت ، مجبور به فیلمبرداری از پلیس های خشن نبودیم.” 2016 ، به آسوشیتدپرس گفت.

وی در میان حداقل 46000 نفری بود که وسایل پر کشش Republique و خیابانهای اطراف آن را حمل می کردند و پرچم های اتحادیه قرمز ، پرچم های سه رنگ فرانسوی و تابلوهای دست ساز را با محکوم کردن خشونت پلیس ، خواستار آزادی رسانه ها یا خواستار استعفای امانوئل ماکرون ، رئیس جمهور فرانسه یا فضای داخلی سخت صحبت می کردند. وزیر ، جرالد دارمانین.

این جمعیت شامل روزنامه نگاران ، دانشجویان روزنامه نگاری ، فعالان چپ ، گروه های حقوق مهاجر و شهروندان دارای مبارزات سیاسی مختلف بود که از آنچه تاکتیک های سختگیرانه پلیس در سال های اخیر تصور می کنند ، ابراز خشم می کنند ، به ویژه از زمانی که جنبش اعتراض جلیقه زرد فرانسه علیه مشکلات اقتصادی در سال 2018 ظاهر شد.

یک معترض در حالی که تظاهرات علیه قانون امنیت جهانی دولت فرانسه در نزدیکی میدان د لا باستیل در تاریخ 28 نوامبر سال 2020 در پاریس ، فرانسه به خشونت کشیده شد ، در خارج از نمایشگاه BMW در آتش سوخت. (گتی)

در اواخر راهپیمایی هنگامی که گروههای کوچکی از معترضین با سنگهای کوچک و سنگ فرش پلیس های ضد شورش را هدف قرار دادند ، خشونت آغاز شد.

مأموران با شلیک گاز اشک آور مقابله به مثل کردند و درگیری های جزئی ایجاد شد. شورشیان سپس نمای بانک مرکزی و حصارهای پلیس را به آتش کشیدند. در ماشینهای آتش نشانی غوغا می کردند تا به سایت برسند.

دولت آقای ماکرون می گوید این قانون برای محافظت از پلیس در میان تهدیدها و حملات حاشیه ای خشونت آمیز لازم است.

اما سردبیر روزنامه فرانسوی لوموند ، لوک برونر ، در اعتراض این استدلال را مطرح کرد که قانون منع انتشار تصاویر افسران غیرضروری است.

برونر گفت: “در حال حاضر قوانینی برای محافظت از کارمندان دولت وجود دارد ، از جمله نیروهای پلیس در هنگام هدف قرار گرفتن ، و این قانونی است – پلیس کار بسیار مهمی انجام می دهد.” “اما این چیزی نیست که در مورد این باشد. ظرفیت شهروندان و همراه آنها روزنامه نگاران برای ثبت خشونت پلیس در صورت وقوع.

گرچه صریح ترین روزنامه نگاران در مورد لایحه امنیتی بوده اند ، اما این می تواند تأثیر بیشتری بر تلاش غیر روزنامه نگاران که از پلیس در هنگام دستگیری های تهاجمی فیلم می گیرند ، به ویژه اقلیت هایی که می توانند با چند ثانیه تلفن همراه با سو abuse استفاده و تبعیض پلیس مبارزه کنند ، داشته باشد. ویدئو

“همه آن اعتراضات در تابستان علیه خشونت پلیس وجود داشت ، و این قانون نشان می دهد دولت ما را نشنیده است … این مجازات نیست. معترض کنزا Berkane ، 26 ساله ، گفت: این چیزی است که ما را بسیار عصبانی می کند.

معترضین در تظاهراتی علیه قانون امنیتی که اشتراک تصاویر پلیس را محدود می کند ، روز شنبه ، 28 نوامبر 2020 در مارسی راهپیمایی می کنند. (AP)

آقای Berkane ، که فرانسوی است و از آفریقای شمالی است ، توصیف کرد که بارها توسط پلیس برای بررسی هویت در مترو یا هنگام رفتن به مدرسه متوقف شده است. در حالی که دوستان سفید اجازه عبور داشتند. “ما از خود می پرسیم ، چه زمانی این توقف خواهد داشت؟”

در روزهای اخیر پس از ضبط فیلم های ضرب و شتم یک مرد سیاه پوست توسط افسران پلیس فرانسه ، این موضوع اهمیت دوباره پیدا کرد.

آقای ماکرون روز جمعه علیه تصاویر ویدئویی صحبت کرد و گفت “آنها ما را شرمنده می کنند.”

ویدئویی که روز پنجشنبه ظاهر شد ، ضرب و شتم تولید کننده موسیقی ، میشل زکلر را نشان داد ، به دنبال فیلم تخلیه وحشیانه پلیس از مهاجران در میدان پاریس در روز سه شنبه.

افسران درگیر در ضرب و شتم آقای زکلر تا زمان تحقیقات داخلی پلیس معلق شدند.

در نامه داخلی از پدیده پلیس پاریس ، دیدیه لالمنت ، افسران خواستار “استفاده از” احتیاط ، احساس افتخار و اخلاق “هنگام پلیس در اعتراضات روز شنبه شدند که با وجود انسداد نسبی ویروس در فرانسه توسط مقامات مجاز شدند.

معترضین علیه قانون امنیت جهانی دولت فرانسه در حالی تظاهرات می كنند كه هزاران نفر از میدان د لاپوبلیكو به سمت باستیل راهپیمایی می كنند تا در پایان یك هفته بررسی دقیق پلیس فرانسه در 28 نوامبر سال 2020 در پاریس ، فرانسه تظاهرات كنند. (گتی)

در بیشتر راهپیمایی پلیس معلق مانده بود ، در حالی که کلاه ایمنی خود را گرفته بود یا سکوت تماشا می کرد که معترضین فریاد می زنند “شرم آور” به آن ها.

جمعیت به شدت طاقت فرسا بود ، اما برخی از اقلیت های بی قاعده مجهز به ماسک گاز و کلاه ایمنی بودند.

ماده 24 قانون امنیتی پیشنهادی انتشار تصاویر افسران پلیس را به قصد ایجاد آسیب جرم تلقی می کند. هرکسی که مجرم شناخته شود می تواند تا یک سال زندان و 45000 یورو جریمه نقدی (53000 دلار) محکوم کند.

بسیاری از معترضان ، پلیس و روزنامه نگاران در طی اعتراضات سالهای اخیر زخمی شده اند ، از جمله چندین روزنامه نگار آسوشیتدپرس.

نخست وزیر ژان کاستکس روز جمعه اعلام کرد که کمیسیونی را برای بازنویسی ماده 24 منصوب خواهد کرد ، اما پس از شنیدن صحبت های قانونگذاران عصبانی ، عقب نشینی کرد.

انتظار می رود این کمیسیون تا اوایل سال آینده پیشنهادهای جدیدی در مورد روابط رسانه ها و پلیس ارائه دهد.