قاضی فدرال دعوی مبارزات انتخاباتی ترامپ در پنسیلوانیا را رد کرد

یک قاضی فدرال با رد یک دادخواست از نزدیک تحت نظر ، که تلاش می کرد میلیون ها رای پنسیلوانیا را باطل کند ، به تلاش مبارزات انتخاباتی ترامپ برای لغو پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری ضربه مهمی وارد کرد.

قاضی متیو بران از دادگاه منطقه ای ایالات متحده در ناحیه میانی پنسیلوانیا روز شنبه در یک تصمیم پژمرده ، ساعاتی پس از ورود به مرحله نهایی پرونده در پرونده نوشت: “این در اختیار این دادگاه نیست که قانون اساسی را نقض کند.” .

دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا ، در جریان یک رویداد در مورد عملیات Warp Speed ​​در باغ گل رز کاخ سفید در واشنگتن گوش می دهد
دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا ، در جریان یک رویداد در مورد عملیات Warp Speed ​​در باغ گل رز کاخ سفید در واشنگتن گوش می دهد (AP)

قاضی با صمیم قلب تلاش مبارزات انتخاباتی ترامپ برای بیرون راندن رای پنسیلوانیا را رد کرد و خاطرنشان کرد که بایدن در این ایالت پیروز شده و نتایج روز دوشنبه توسط مقامات ایالتی تأیید خواهد شد.

بایدن بیش از 81،000 رأی در این ایالت دارد.

قاضی نوشت: “در ایالات متحده آمریكا ، این نمی تواند حق رای دادن تنها یك رای دهنده را توجیه كند ، چه رسد به همه رای دهندگان ششمین ایالت پرجمعیت آن. مردم ، قوانین و نهادهای ما خواستار مطالبات بیشتری هستند.”

“در پایین ، شاکیان نتوانسته اند بار خود را برای بیان ادعایی که ممکن است بر اساس آن تخفیف داده شود ، تحمل کنند.”

رئیس جمهور منتخب جو بایدن هنگام سخنرانی در تئاتر Queen در ویلمینگتون ، دلاور لبخند می زند (عکس: 10 نوامبر 2020)
رئیس جمهور منتخب جو بایدن هنگام سخنرانی در تئاتر Queen در ویلمینگتون ، دلاور لبخند می زند (عکس: 10 نوامبر 2020) (AP)

اگرچه این پرونده همیشه بسیار موفق به موفقیت نمی رسید ، اما حامیان و تیم حقوقی رئیس جمهور دونالد ترامپ – و به ویژه وکیل شخصی وی رودی جولیانی – امیدوار بودند که قاضی فدرال در پنسیلوانیا به ظن تقلب و سرگرم کردن تلاش ترامپ برای براندازی اعتماد کند. رای مردم به بایدن.

اما بران ، جمهوری خواه قدیمی و شناخته شده در پنسیلوانیا ، امتناع کرد.

اندکی پس از لغو این تصمیم ، سناتور جمهوری خواه پات تومی از پنسیلوانیا بایدن را به عنوان رئیس جمهور منتخب تبریک گفت و از رهبران حزب و اکثریت قریب به اتفاق جمهوری خواهان کنگره که همچنان از تلاش های ترامپ برای به چالش کشیدن نتایج حمایت می کنند ، جدا شد.

این اساساً آخرین پرونده اصلی بود که به دنبال بیرون راندن یا مسدود کردن آرا enough کافی بود که بتواند یک کشور مهم را به نفع ترامپ تغییر دهد و تصمیم بران در روز شنبه حداقل سی امین باخت یا عقب نشینی پرونده از مبارزات انتخاباتی ترامپ و متحدانش از زمان انتخابات است روز

مقامات انتخابات از حوالی شهرستان Dane ، آراots را برای پنجشنبه ، نوزدهم نوامبر ، 2020 به Terona Monona در Madison ، Wis می آورند تا بازشماری که جمعه آغاز می شود
مقامات انتخابات از حوالی شهرستان Dane ، آراots را برای پنجشنبه ، نوزدهم نوامبر ، 2020 به Terona Monona در Madison ، Wis می آورند تا بازشماری که جمعه آغاز می شود (AP)

در دادگاه فقط دو پیروزی برای جمهوری خواهان به دست آمده است ، تقریباً تعداد بسیار کمی آرا.

“شاکیان از این دادگاه تقاضای حق رای دادن در حدود هفت میلیون رأی دهنده را دارند. این دادگاه نتوانسته است پرونده ای را پیدا کند که شاکی به دنبال چنین درمان جدی در مسابقه انتخابات باشد ، از نظر تعداد بالایی از آرا که باطل شده است. ، “بران روز شنبه نوشت.

در این پرونده ، تیم حقوقی ترامپ به سرپرستی جولیانی تلاش کرده بودند ادعا کنند که حقوق محافظت برابر دو رای دهنده پنسیلوانیا نقض شده است زیرا این ایالت به شهرستانها اجازه داده است تصمیم بگیرند که آیا رای های غایب ارسال شده با مشکلات فنی توسط رای دهندگان قابل رفع است.

مقامات انتخابات از حوالی شهرستان دان برای پنج شنبه ها ، نوامبر 19 ، 2020 آراots را برای بازشماری که از روز جمعه آغاز می شود ، به تراس مونونا در مدیسون ، ویس می آورند.
مقامات انتخابات از حوالی شهرستان دان برای پنج شنبه ها ، نوامبر 19 ، 2020 آراots را برای بازشماری که از روز جمعه آغاز می شود ، به تراس مونونا در مدیسون ، ویس می آورند. (AP)

دو رأی دهنده در دادخواست گفتند که در شهرستان هایشان اجازه “رأی دادن” به آرا ball خود را نداشتند و بنابراین رأی گیری آنها رد شد ، در حالی که سایر شهرستانها مانند شهرستان فیلادلفیا به شدت دموکرات به رأی دهندگان اجازه دادند “رأی های غایب را” معالجه کنند.

آنها ادعا کردند که این اختلاف به این معنی است که نتایج انتخابات پنسیلوانیا به طور کامل باید با حکم دادگاه مسدود شود ، که از نظر تئوریک می تواند بایدن را از 20 رای کالج انتخاباتی ایالت محروم کند.

بران استدلال قانونی ادعای حمایت برابر از مبارزات انتخاباتی ترامپ را “هیولای فرانکشتاین” خواند.

بران نوشت: “پاسخ آرای باطل شده این نیست که میلیون ها رای دیگر را بی اعتبار کنید.”

کارگران آراots شهرستان میلواکی را در روز انتخابات در شمارش مرکزی در میلواکی شمارش می کنند (عکس: 3 نوامبر 2020)
کارگران آراots شهرستان میلواکی را در روز انتخابات در شمارش مرکزی در میلواکی شمارش می کنند (عکس: 3 نوامبر 2020) (AP)

بران همچنین به کمپین ترامپ هشدار داد که هیچ اثبات واقعی از تقلب در رای دهندگان یا سایر ادعاها ارائه نکرده است – شواهدی که جولیانی و طرفداران ترامپ بارها گفته اند در دست کار است اما هرگز عملی نشده است.

مقامات انتخابات در چندین ایالت و همچنین قضات گفته اند که در انتخابات سال 2020 تقلب گسترده ای صورت نگرفته است.

جولیانی که در آخرین لحظه قبل از جلسه دادرسی روز سه شنبه قبل از بران وارد پرونده شده بود ، به دلیل نادیده گرفتن استدلال های قانونی ، هدایت تیمی که در پرونده های خود اشتباهات شلخته ای انجام داده و ادعاهای مزخرف و بی اساس توطئه ، مورد انتقاد گسترده قرار گرفته است. علیه ترامپ در شهرهای متمایل به دموکراتیک.

“ممکن است انتظار داشته باشد که هنگام جستجوی چنین نتیجه شگفت انگیزی ، یک شاکی کاملاً مجهز به استدلال های حقوقی قانع کننده و اثبات واقعی فساد گسترده شود ، به طوری که این دادگاه چاره ای ندارد جز اینکه با کمال تأسف ، دستورالعمل پیشنهادی پیشنهادی را با وجود تأثیری که چنین گروه بزرگی از شهروندان را داشته باشند. این اتفاق نیفتاده است “، بران افزود.

“در عوض ، این دادگاه با استدلالهای قانونی تنگاتنگ و بدون شایستگی و اتهامات احتمالی ، بدون شکایت در شکایت عملیاتی و بدون پشتوانه شواهد ارائه شده است.”

هواداران رئیس جمهور دونالد ترامپ پس از باخت در انتخابات در مقابل اداره انتخابات شهرستان کلارک اعتراض کردند. (جان لوچر / عکس AP)

قرار است شهرستانها در این ایالت نتایج انتخابات خود را روز دوشنبه تأیید کنند.

قاضی گفت: هرگونه رسیدگی بیشتر به این موضوع “حل مسائل را بی جهت به تأخیر می اندازد” در مورد صدور گواهینامه ، و وی پرونده را مختومه کرد.

دستور او در روز شنبه اشاره می کند که مبارزات انتخاباتی ترامپ نمی تواند سعی کند ادعاهای خود را در نسخه رد شده از دادخواست دوباره مطرح کند.

مبارزات انتخاباتی ترامپ شنبه شب اعلام کرد که آنها با صدور رأی بران ، و به سرعت ، با هدف انتقال پرونده به دادگاه عالی آمریکا.

تومی بعنوان صدای کمیاب جمهوری خواه ظاهر شد و تاکنون اذعان داشت که راههای قانونی ترامپ به پایان رسیده است.

“رئیس جمهور ترامپ با تصمیم امروز قاضی متیو بران ، یک جمهوریخواه قدیمی محافظه کار ، که من می دانم یک حقوقدان منصفانه و بی طرفانه است ، برای رد دعوی مبارزات انتخاباتی ترامپ ، تمام گزینه های قانونی قابل قبول را برای به چالش کشیدن نتیجه مسابقه ریاست جمهوری در پنسیلوانیا به پایان رسانده است ، “سناتور GOP در بیانیه ای گفت.

“این تحولات ، همراه با نتایج سایر کشورها ، تایید می کند که جو بایدن در انتخابات سال 2020 پیروز شد و چهل و چهارمین رئیس جمهور ایالات متحده خواهد شد.”

رانندگان بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 جشن می گیرند و رئیس جمهور منتخب جو بایدن ، شنبه ، 7 نوامبر 2020 ، در فیلادلفیا فراخوانده می شود. (AP)

مایک گوین ، سخنگوی بایدن ، تصمیم رد دادخواست را ستود.

گوین در بیانیه ای گفت: “رای قاضی نمی تواند روشن تر باشد: مردم ، قوانین و نهادهای ما خواستار مطالبات بیشتری هستند – و كشور ما تلاش ترامپ برای برگرداندن نتایج انتخاباتی را كه قاطعانه از دست داد تحمل نخواهد كرد.”

جاش شاپیرو دادستان کل پنسیلوانیا نیز شنبه شب در بیانیه ای این تصمیم را ستود. وی گفت: “این ادعاها از ابتدا و برای مخاطبان یک نفره شایسته نبود. خواست مردم پیروز خواهد شد. این دادخواست های بی اساس باید پایان یابد.”