قاضی قوانین کالیفرنیا نمی تواند پلاک های توهین آمیز را ممنوع کند

کالیفرنیا یک قاضی فدرال روز سه شنبه حکم صادر کرد ، نمی تواند پلاک های ممنوعیت استفاده از پلاک را که “برای حسن سلیقه و نجابت توهین آمیز است” اجرا کند زیرا این امر آزادی بیان را نقض می کند.

قاضی منطقه جون تیگار در پرونده ای که در ماه مارس علیه استیو گوردون ، مدیر وزارت وسایل نقلیه موتوری به نمایندگی از پنج كالیفرنیایی كه اجازه درج پیام های خود را در پلاك های شخصی ندارند ، محكوم شد.

آنها شامل یك مرد همجنسگرا در اوكلند بودند كه صاحب Queer Folks Records است و می خواست از كلمه “QUEER” استفاده كند اما به دلیل DMV گفته شد كه این امر توهین آمیز تلقی می شود. یکی از طرفداران گروه راک Slayer که به او اطلاع داده شد “SLAAYRR” “تهدیدآمیز ، پرخاشگرانه یا خصمانه” تلقی خواهد شد و یک کهنه سرباز ارتش که می خواست نام مستعار و عشق خود به گرگ ها را با “OGWOOLF” یادداشت کند ، اما به دلیل DMV رد شد ، ممکن است OG به عنوان مرجع “گانگستر اصلی” تلقی شود.

یک SUV با پلاک شخصی در بورلی هیلز ، کالیفرنیا دیده می شود. یک قاضی فدرال روز سه شنبه ، 24 نوامبر سال 2020 ، گفت که کالیفرنیا نمی تواند پلاک های غرور را ممنوع کند ، زیرا این امر باعث سلیقه و نجابت می شود ، زیرا این امر آزادی بیان را نقض می کند.  (عکس AP / دامیان دوارگانس ، پرونده)
یک SUV با پلاک شخصی در بورلی هیلز ، کالیفرنیا دیده می شود. یک قاضی فدرال روز سه شنبه ، 24 نوامبر سال 2020 ، گفت که کالیفرنیا نمی تواند پلاک های غرور را ممنوع کند ، زیرا این امر باعث سلیقه و نجابت می شود ، زیرا این امر آزادی بیان را نقض می کند. (عکس AP / دامیان دوارگانس ، پرونده) (AP)

دیگران رد شدند زیرا طبق حکم قاضی ، صفحات آنها ممکن است شبیه یک فحش باشد یا ممکن است جنسی تلقی شود.

قاضی با استناد به پرونده های آزادی بیان در دادگاه عالی ایالات متحده ، استاندارد DMV را لغو كرد كه می گوید پیكربندی های پلاك غرور نمی توانند “مفهوم توهین آمیز به حسن سلیقه و نجابت” را به همراه داشته باشند.

قاضی گفت که پیام های شخصی شده انواع بیان شخصی هستند ، نه “سخنرانی دولت” ، بنابراین مقررات حاکم بر آنها “باید از نظر خنثی و منطقی باشند.”

هولدن کامیرا 1983

وی خاطرنشان كرد: پرونده دادگاه عالی آمریكا در سال 2017 به یك گروه راك آسیایی آمریكایی اجازه می دهد خود را The Slants بنامد و گفت كه سخنرانی عمومی را نمی توان منع كرد ، زیرا این امر می تواند باعث آزاری برخی افراد شود.

با این حال ، تیگار گفت که احتمالاً می توان به DMV اجازه داد صفحه هایی را که مثلاً ناپسند ، فحاشی یا حاوی سخنان نفرت انگیز هستند ، انکار کند ، زیرا خارج از حمایت های متمم اول هستند.

ون فا ، وكیل بنیاد حقوقی اقیانوس آرام ، كه این دادخواست را مطرح كرد ، در بیانیه ای گفت: “این روز خوبی برای مشتریان ما و 250،000 كالیفرنیایی است كه هر ساله می خواهند پیام های خود را در پلاك های شخصی شخصی بیان كنند.” “ممنوعیت های مبهم گفتار توهین آمیز به دیوان سالار این امکان را می دهد که ترجیحات ذهنی خود را تزریق کرده و حاکمیت قانون را تضعیف کند.”

سان فرانسیسکو کرونیکل گزارش داد که DMV در حال بررسی این حکم بود و از اظهار نظر بیشتر خودداری کرد.