مادربزرگ انگلیس اولین کسی است که واکسن COVID را دریافت می کند

یک مادربزرگ 90 ساله به اولین شخصی در انگلیس تبدیل شده است که یک مدرک دریافت می کند واکسن ویروس کرونا خارج از یک آزمایش بالینی.

اسکای نیوز انگلیس گزارش داد ، مارگارت کینان ، که در کاونتری زندگی می کند اما اصالتاً اهل ایرلند شمالی است ، امروز در بیمارستان دانشگاه کاونتری واکسن Pfizer / BioNtech به وی داده شد.

دومین بیمار دریافت کننده آن شخصی بود به نام ویلیام شکسپیر ، اهل وارویک شایر.

مارگارت کینان ، 90 ساله ، اولین بیمار در انگلیس که واکسن Pfizer-BioNTech COVID-19 را دریافت کرده و توسط پرستار می پارسونز در بیمارستان دانشگاه ، کاوانتری ، انگلیس تجویز شده است.
مارگارت کینان ، 90 ساله ، اولین بیمار در انگلیس که واکسن Pfizer-BioNTech COVID-19 را دریافت کرده و توسط پرستار می پارسونز در بیمارستان دانشگاه ، کاوانتری ، انگلیس تجویز شده است. (یعقوب کینگ / استخر از طریق AP)

انگلیس اولین کشور غربی بود که هفته گذشته این واکسن را تأیید کرد.

خانم کینان گفت: “توصیه من به هرکسی که این واکسن را ارائه دهد این است که آن را مصرف کند – اگر من می توانم آن را در سن 90 سالگی انجام دهم ، شما هم می توانید آن را انجام دهید.”

وزیر بهداشت انگلیس مت هانکوک گفت که واکسیناسیون از امروز در مراکز بیمارستان انجام می شود.

آقای هنکوک در توییتر خود نوشت: “این روز V است.”

“از همه کسانی که این کار را امکان پذیر کرده اند متشکرم … از کلینیک پزشکان ، کارمندان مدیریت NHS ، پزشکان ، پرستاران ، همه افرادی که داوطلب آزمایش می شوند و کسانی که امروز دچار زخم می شوند ، بیایید این کار را انجام دهیم.”

نخست وزیر بوریس جانسون در توییتر خود از “همه دانشمندانی که برای تولید واکسن بسیار سخت تلاش کردند” تشکر کرد.

آقای جانسون در توئیتی گفت: “ما این را با هم خواهیم شکست.”

آقای جانسون گفت: “چالش های لجستیکی بسیار زیادی وجود دارد. این واکسن باید در منفی 70 درجه ذخیره شود.”

“هر فرد به دو تزریق نیاز دارد ، فاصله سه هفته. بنابراین ، محافظت از آسیب پذیرترین افراد به طور حتم چند ماه طول خواهد کشید.”

آقای جانسون گفت كه در ساخت واكسن ، دانشمندان “جوجیتسو بیولوژیكی” را با چرخاندن ویروس بر روی خود انجام داده اند.