مردی پس از ادعای تهدیدهای آنلاین دستور داد از کارمند سابق سیاسی دور بماند

به مردی که متهم به تهدید به مرگ آنلاین است، دستور داده شده از کارمند سابق سیاسی دور بماند بریتانی هیگینز و نامزدش
دیوید ویلیام وانوکات، 49 ساله، در شمال ظاهر شد NSW دادگاه روز چهارشنبه برای اولین بار از زمان بازداشت او در آوریل رسانه های اجتماعی تهدید به خشونت

یکی از شروط وثیقه او عدم حضور یا تماس با هیگینز یا نامزدش دیوید شارز است مگر از طریق وکیل.

دیوید وانوکات دادگاه محلی Tweed Heads را ترک می کند
دیوید وانوکات پس از اینکه بریتانی هیگینز، نامزدش دیوید شارز و سگشان را به صورت آنلاین تهدید کرده بود، دستگیر شد. (تصویر AAP/جونو سرل)

Wonnocott متهم به استفاده از سرویس کالسکه برای تهدید به قتل در 11 آوریل 2022 و استفاده از سرویس کالسکه برای تهدید، آزار و اذیت یا توهین بین ژوئیه 2022 تا فوریه است.

مرد Banora Point همچنین با اتهام جداگانه استفاده از سرویس کالسکه برای تهدید، آزار و اذیت یا توهین در 9 ژانویه مواجه است.

شرایط وثیقه او در رابطه با این اتهام بیان می‌کند که او نمی‌تواند با الکساندر گرینویچ، نماینده NSW، به جز از طریق وکیل، تماس بگیرد یا با او تماس بگیرد.

Wonnocott با آخرین اتهام بلافاصله پس از نیمه شب 25 فوریه، صبح روز ماردی گراس سیدنی دستگیر شد.

او به قید وثیقه با شرایطی از جمله ممنوعیت حضور در Mardi Gras یا حضور در CBD سیدنی و منع رفت و آمد از ساعت 4 بعد از ظهر تا 11:30 شب آن روز آزاد شد.

پلیس در اسناد دادگاه گفته است که Wonnocott دارای سابقه جنایی است که عمدتاً مربوط به ارعاب و تهدید علیه اعضای گروه های اقلیت با استفاده از رسانه های اجتماعی است.

«پست‌های او نسبت به اعضای این گروه‌ها و اعضای عمومی مربوط به نفرت است».

پلیس گفت تهدیدات وانوکات واقعی تلقی شده و جدی گرفته می شود.

Wonnocott با آخرین اتهام بلافاصله پس از نیمه شب 25 فوریه، صبح روز ماردی گراس سیدنی دستگیر شد. (سیدنی ورلد پراید)

این تهدید جدی وجود دارد که او ممکن است در آینده نزدیک تهدید به خشونت را انجام دهد.»

پلیس سوابقی از پست‌های Wonnocott، داده‌های دستگاه و بیانیه‌های تاثیر قربانی در رابطه با تهدید و ارعاب دارد.

در این اسناد آمده است: «این دیدگاه پلیس است که او با گروه‌های متفکر راست افراطی با دیدگاه‌های رادیکال که خشونت علیه اعضای گروه‌های اقلیت خاص را اعمال و تأیید می‌کنند، در تماس خواهد بود».

پلیس NSW گفت که کارآگاهان در فوریه “پس از دریافت اطلاعات در مورد تهدیدهای خشونت آمیز از طریق یک پلت فرم رسانه های اجتماعی در رابطه با شرکت کنندگان در یک تجمع جمعی” تحقیقات را آغاز کردند.

پلیس گفت: “کارآگاهان در مجموع 49 پیام حاوی تهدیدات مشابه یا محتوای توهین آمیز ارسال شده از تعدادی حساب کاربری را کشف کردند که گمان می رود مرتبط باشند.”

یکی از این حساب‌ها همچنین به پیام‌هایی مرتبط بود که در رسانه‌های اجتماعی برای مردی در ACT ارسال شده بود که ظاهراً آن مرد، شریک زندگی او و سگ خانگی‌شان را تهدید به کشتن می‌کرد.

هیگینز پس از انتشار عمومی با ادعاهایی مبنی بر اینکه توسط یکی از همکارانش در مجلس پارلمان در سال 2019 مورد تجاوز قرار گرفته، رگباری از سوء استفاده در رسانه های اجتماعی را دریافت کرده است. (الکس الینگهاوزن)

اهداف نام برده نشد.

هیگینز پس از انتشار علنی با ادعاهایی مبنی بر اینکه در سال 2019 زمانی که برای یک سناتور لیبرال کار می کرد توسط یکی از همکارانش در مجلس پارلمان مورد تجاوز قرار گرفته، رگباری از سوء استفاده در رسانه های اجتماعی را دریافت کرد.

Wonnocott در دادگاه محلی Tweed Heads ظاهر شد، جایی که قاضی جف دانلوی گفت اعتراف به گناه در رابطه با اتهام واحد مربوط به گرینویچ وارد شده است.

این پرونده قرار است دوباره در همان دادگاه در 24 ژوئیه ذکر شود، زمانی که Wonnocott – تنها مراقب والدین سالخورده خود – در صورت داشتن وکالت قانونی نیازی به حضور ندارد.

وانوکات در خارج از دادگاه گفت که هیگینز یا شاراز را نمی‌شناسد.

او در پاسخ به این سوال که قرار است در آینده چه کاری انجام دهد، با لبخند پاسخ داد: رفتار کن.

در سال 2021، بروس لرمن، کارمند سابق حزب لیبرال به اتهام تجاوز جنسی به هیگینز متهم شد و خود را بی گناه دانست.

یک محاکمه در دادگاه عالی ACT به دلیل سوء رفتار هیئت منصفه از مسیر خارج شد.

اتهامات علیه او بعداً به دلیل نگرانی در مورد تأثیر محاکمه دوم بر سلامت روان هیگینز لغو شد.

لرمن تجاوز به هیگینز را رد می کند.

پشتیبانی از خدمات مشاوره ملی تجاوز جنسی، خشونت خانوادگی به شماره 1800RESPECT (1800 737 732) در دسترس است.

خوانندگانی که به دنبال پشتیبانی هستند می توانند با Lifeline با شماره 13 11 14 یا فراتر از آبی با شماره 1300 22 4636 تماس بگیرند.

اینجا ثبت نام کنید برای دریافت خبرنامه های روزانه و هشدارهای اخبار فوری، مستقیماً به صندوق ورودی شما ارسال می شود.