مسافر در هنگام پرواز هواپیما در کره جنوبی درب خروج را باز کرد. 12 نفر زخمی شدند

به گفته مقامات، یک مسافر روز جمعه در حین پرواز هواپیما در کره جنوبی درب خروج اضطراری را باز کرد که باعث انفجار هوا در داخل کابین و مجروحیت جزئی 12 نفر شد.

این هواپیما که از جزیره جنوبی ججو به سمت شهر دائگو در جنوب شرقی این کشور در حرکت بود، به سلامت به زمین نشست.

وزارت حمل و نقل گفت که برخی از افراد سوار بر هواپیمای ایرباس A321 خطوط هوایی آسیانا سعی کردند این فرد را متوقف کنند که توانست تا حدی در را باز کند.

یک هواپیمای خطوط هوایی آسیانا در حالی پارک شده است که یکی از درهای هواپیما به طور ناگهانی در فرودگاه بین المللی داگو در دایگو، کره جنوبی، جمعه، 26 می 2023 باز شد.
به گفته مقامات، یک مسافر روز جمعه در حین پرواز هواپیما در کره جنوبی درب خروج اضطراری را باز کرد که باعث انفجار هوا در داخل کابین و مجروحیت جزئی 12 نفر شد. (یون کوان شیک/یونهاپ از طریق AP)

یک مقام هواپیمایی گفت که مردی 30 ساله که روی صندلی اورژانس نشسته بود، به نظر می رسید که در را باز کرده است، زمانی که هواپیما در ارتفاع 700 فوتی (213 متری) از سطح زمین و حدود دو تا سه دقیقه از فرود در شهر قرار داشت. واقع در 240 کیلومتری جنوب سئول.

در بیانیه وزارتخانه آمده است که این مرد توسط پلیس فرودگاه به ظن نقض قانون امنیت هوانوردی بازداشت شد. هویت و انگیزه او فوراً اعلام نشد.

آنها گفتند که او اعتراف کرده است که در را باز کرده است، اما دلیل این کار را نگفت.

این وزارتخانه گفت که این قانون مسافران را از دست زدن به درهای خروجی و سایر تجهیزات داخل هواپیما منع می کند و مجازات هایی تا 10 سال زندان در نظر می گیرد.

به گفته خطوط هوایی آسیانا، در مجموع 200 نفر در این پرواز تقریباً یک ساعته شامل 194 مسافر بودند.

درب خروج اضطراری یک هواپیمای خطوط هوایی آسیانا در فرودگاه بین‌المللی دایگو در دایگو، کره جنوبی، جمعه، 26 مه 2023، پس از اینکه مسافری در حین پرواز آن را باز کرد، مشاهده شد.
درب خروج اضطراری یک هواپیمای خطوط هوایی آسیانا در فرودگاه بین‌المللی دایگو در دایگو، کره جنوبی، جمعه، 26 مه 2023، پس از اینکه مسافری در حین پرواز آن را باز کرد، مشاهده شد. (یون کوان شیک/یونهاپ از طریق AP)

ویدیویی که ظاهراً توسط یکی از مسافران گرفته شده است و در شبکه های اجتماعی منتشر شده است، نشان می دهد که موهای برخی از مسافران توسط هوایی که از در باز به داخل کابین می دمد شلاق زده می شود.

مسافران شامل ورزشکاران نوجوانی بودند که در مسیر مسابقه دو و میدانی بودند.

خبرگزاری یونهاپ به نقل از مربی ناشناس خود گزارش داد که برخی از وحشت فریاد می زدند و گریه می کردند.

یونهاپ به نقل از مسافران دیگر گفته است که پس از باز شدن در، گوش درد شدیدی دیده اند. گفته می شود برخی از خدمه کابین فریاد می زدند تا از مسافران کمک کنند تا از باز شدن در جلوگیری کنند.

افسران پلیس با لباس شخصی یک مسافر هواپیما را در فرودگاه بین المللی دایگو در دایگو، کره جنوبی، جمعه، 26 می 2023، دستگیر کردند، زیرا مظنون به بازکردن درب خروج اضطراری در هواپیمای خطوط هوایی آسیانا در حین پرواز است.
افسران پلیس با لباس شخصی یک مسافر هواپیما را در فرودگاه بین المللی دایگو در دایگو، کره جنوبی، جمعه، 26 می 2023، دستگیر کردند، زیرا مظنون به بازکردن درب خروج اضطراری در هواپیمای خطوط هوایی آسیانا در حین پرواز است. (یون کوان شیک/یونهاپ از طریق AP)

به گفته وزارت حمل و نقل، 12 نفر برای مداوا به بیمارستان ها منتقل شدند.

مقامات اورژانس در دایگو گفتند که افراد مجروح دچار مشکلات تنفسی و سایر علائم جزئی بودند.

جفری توماس، کارشناس هوانوردی از شرکت هواپیمایی رتبه بندی، این حادثه را “بسیار عجیب” توصیف کرد.

او به سی ان ان گفت: از نظر فنی، باز کردن این درها در هنگام پرواز امکان پذیر نیست.

امدادگران یک مسافر را روی برانکارد به یک آمبولانس در فرودگاه بین‌المللی دایگو در دایگو، کره جنوبی، جمعه، 26 می 2023 منتقل می‌کنند.
امدادگران یک مسافر را روی برانکارد به یک آمبولانس در فرودگاه بین‌المللی دایگو در دایگو، کره جنوبی، جمعه، 26 می 2023 منتقل می‌کنند. (ایستگاه آتش نشانی Daegu/Newsis از طریق AP)

توماس خاطرنشان کرد که سرعت فرود A321 حدود 150 گره (278 کیلومتر در ساعت) است، به این معنی که بادهایی با این سرعت در حال عبور از هواپیما هستند. او گفت که در پشت بال هواپیما به آن جریان هوا باز شد.

توماس گفت: «غیرقابل قبول به نظر می رسد که در وهله اول باز شود و سپس در برابر جریان هوا از نظر فنی غیرممکن باشد، اما به نوعی این اتفاق افتاده است.

وزارت زمین، زیرساخت و حمل و نقل گفته است که یک ناظر ایمنی هوانوردی را به محل اعزام کرده است تا بررسی کند که آیا در تعمیر و نگهداری هواپیما مشکلی وجود دارد یا خیر.

اینجا ثبت نام کنید برای دریافت خبرنامه های روزانه و هشدارهای اخبار فوری، مستقیماً به صندوق ورودی شما ارسال می شود.