مشاور امنیت ملی ترامپ می گوید به نظر می رسد بایدن برنده شده است

آمریکا رئیس جمهور دونالد ترامپ مشاور امنیت ملی در مصاحبه ای قول “انتقال بسیار حرفه ای” به دولت رئیس جمهور منتخب جو بایدن را داد ، حتی در حالی که آقای ترامپ همچنان به دروغ ادعا می کند که در انتخابات آمریکا پیروز شده است.
صحبت از مجمع امنیت جهانی که بخشی از آن به میزبانی قطر برگزار شد ، رابرت اوبراین چندین بار به انتقال اشاره كرد و به معاملات عادی سازی اخیر كه بحرین ، سودان و امارات متحده عربی با اسرائیل منعقد كردند ، به عنوان “میراث بزرگی برای رئیس جمهور هنگام ترك مقام خود” اشاره كرد.

اظهارات آقای اوبراین ضمن هشدار به اینكه آقای ترامپ چالش های برجسته دادگاهی دارد ، بیانگر صریح ترین اظهارات هنوز توسط یك مقام ارشد دولت مبنی بر تأیید پیروزی آقای بایدن در رای گیری 3 نوامبر است.

این تصویر که از طریق کنفرانس تلفنی تهیه شده توسط خبرگزاری ویتنام (VNA) تهیه شده است ، رابرت اوبراین ، مشاور امنیت ملی ایالات متحده را در یک اجلاس مجازی با رهبران انجمن ملل آسیای جنوب شرقی (آسه آن) در روز شنبه ، 14 نوامبر 2020 نشان می دهد.
رابرت اوبراین ، مشاور امنیت ملی ایالات متحده وعده انتقال منظم قدرت از دولت ترامپ به تیم بایدن را داده است. (AP)

آقای اوبراین گفت: “اگر بلیط بایدن-هریس به عنوان برنده تعیین شود – بدیهی است كه همه چیز به آن روال پیش می رود – ما از شورای امنیت ملی انتقال بسیار حرفه ای خواهیم داشت. در این باره هیچ سوالی وجود ندارد.” “آنها قرار است افراد بسیار حرفه ای برای گرفتن این موقعیت ها وارد شوند.”

وی افزود: ما از چوب دستی عبور کرده و حتی در مشاجره انگیزترین دوره ها نیز انتقال مسالمت آمیز و موفقی داشته ایم.

از زمان از دست دادن ، آقای ترامپ ادعاهایی غیرمستند داشته است در مورد انتخابات در توییتر. هیچ شواهدی از تقلب گسترده در رای گیری وجود ندارد. مقامات احزاب دموکرات و جمهوری خواه گفته اند که نظرسنجی و ناظران بین المللی نیز به خوبی پیش رفته است. آژانس امنیت سایبری و زیرساخت های فدرال فدرال نیز می گوید: “انتخابات 3 نوامبر امن ترین انتخابات در تاریخ آمریکا بود.”
دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا ، همچنان ادعاهای بی اساس در مورد نتیجه انتخابات را مطرح می کند. (AP)

در همین حال ، لاری هوگان ، فرماندار جمهوری خواه گفت که “زمان آن فرا رسیده است که” دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا قبول کند که او در انتخابات شکست خورده است ، به مصاحبه کننده ای از بنیاد ریاست جمهوری رونالد ریگان گفت که آقای بایدن “یک پیروزی قریب به اتفاق” در برابر آقای ترامپ است.

آقای هوگان ، فرماندار مریلند ، گفت که او موافق است که کشور “برای اطمینان از شمارش هر رای” لازم است و باید فرایندی برای به چالش کشیدن بی قانونی ها دنبال شود ، اما تاکنون “هیچ مدرکی وجود نداشته است (جمهوری خواهان) در هیچ موردی پیروز نشده اند. “

آقای هوگان در مورد ادعاهای بی اساس آقای ترامپ گفت: “این اعتبار خود را از دست می دهد.” “هر روز بیشتر جمهوریخواهان بیرون می آیند. ما در بحران های دوقلو هستیم. COVID-19 در سراسر کشور در حال گسترش است … و اقتصاد ما در حال سقوط است ، و رئیس جمهور تمام روز و شب در مورد ضرب و شتم جو بایدن در توییت است. با تمرکز بر روی بیایید چند ماه آینده یک ماه موفقیت آمیز داشته باشیم و روی این مشکلات تمرکز کنیم. “

وقتی هوگان مستقیماً در مورد زمان تسلیم شدن آقای ترامپ س askedال شد ، آقای هوگان گفت: “منظور من این است که فردا دو هفته می شود که ما چیزی ندیده ایم. زمان آن فرا رسیده است. افراد بیشتر ، طرفداران بسیار نزدیک و دوستان رئیس جمهور هستند همه به او توصیه می کنند. او فقط گوش نمی دهد. “

فرماندار جمهوری خواه لری هوگان گفته است “زمان آن فرا رسیده است” که دونالد ترامپ انتخابات آمریکا را قبول کند. (AP)

آقای هوگان افزود كه اگرچه بازشماری ها و چالش ها می تواند چند صد رأی بیشتر داشته باشد ، اما ادعاهای آقای ترامپ به رفع اختلاف نزدیك نخواهد بود.

آقای هوگان گفت: “ما قرار نیست پنج میلیون رای در همه این ایالت ها جبران كنیم.”

“در این مرحله یک پیروزی بسیار چشمگیر بود.”