معنای سیاست خارجی بایدن برای استرالیا

ریاست جمهوری جو بایدن به گفته یك كارشناس ، كمك نخواهد كرد تا استرالیا برای دفاع از خود در آسیا و اقیانوسیه “تنها” بماند.
سام روگوین ، مدیر امنیت بین الملل در اندیشکده موسسه لووی ، به این موضوع گفت Nine.com.au که چین تا حد زیادی بر آقای سلطه خواهد یافت سیاست خارجی بایدن دستور جلسه.

اما او – مانند دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا – از منابع و اراده ملی برای مقابله با نفوذ روزافزون پکن در آسیا و اقیانوسیه بی بهره خواهد بود.

عکس پرونده جو بایدن رئیس جمهور منتخب در سفر 2016 به استرالیا زمانی که معاون رئیس جمهور بود. یک کارشناس گفت ، علی رغم حمایت عمومی از متحدان سنتی ، استرالیا در منطقه آسیا و اقیانوسیه هزینه های زیادی را برای خود رقم می زند. (نه)

آقای راگگوین گفت: “ظهور چین بسیار بیشتر از هر چیزی است كه ایالات متحده در قرن گذشته با آن روبرو شده است.”

“جو بایدن وارث یک سیستم سیاسی و کشوری خواهد بود که هیچ اشتهایی برای مسابقه در مقیاس مورد نیاز برای مهار چین ندارند.”

آقای بایدن – در مقابل با دولت ترامپ – انتظار می رود سیاست خارجی سنتی تر ایالات متحده را دنبال کند.

این احتمالاً شامل بازسازی اتحاد با متحدان سنتی از جمله استرالیا و همکاری از طریق نهادهای امنیتی جهانی مانند ناتو است.

دولت بایدن همچنین می تواند به سایر قدرت های منطقه ای – مانند هند ، ژاپن و روسیه – برای تحمیل چین نگاه کند.

چین کانبرا را به
ظهور چین عامل اصلی تیم سیاست خارجی رئیس جمهور منتخب جو بایدن خواهد بود. (AP)
اما آقای راگگوین گفت رئیس جمهور منتخب استراتژی آسیا و اقیانوس آرام در نهایت از سلطه آمریکا به توازن قوا منتقل خواهد شد زیرا چین بسیار سریعتر از ایالات متحده گسترش خواهد یافت.

و تأثیر آن در سواحل ما احساس خواهد شد.

آقای روگگوین گفت: “استرالیا با آینده ای روبرو است که در آن حفظ امنیت ما به طور فزاینده ای فقط برای ما شغلی خواهد بود. و این باید در تفکر ما نیز تعبیه شود.”

دولت فدرال با به روزرسانی استراتژیک دفاعی 2020 خود که در اوایل سال جاری منتشر شد ، این مسئله را تا حد زیادی تشخیص داده است.

نیروی دریایی سلطنتی استرالیا به عنوان بخشی از بررسی دفاعی دولت فدرال ، یک بازسازی گسترده را تجربه خواهد کرد. (وزارت دفاع). (عرضه شده)

نخست وزیر اسکات موریسون ، با شروع به روزرسانی ، هشدار داد که بحران ویروس کرونا ویروس بزرگترین تهدید را برای ملت ما از زمان جنگ جهانی دوم ایجاد کرده است.

آقای موریسون گفت: “این حقیقت ساده این است: حتی وقتی به خانه همه گیر COVID خیره می شویم ، باید برای جهانی پس از COVID تهی تر ، خطرناک تر و بی نظم تر هم آماده شویم.”