هشدار شدید طوفان برای سیدنی و ساحل NSW به دلیل تگرگ و وزش باد در غرب ایالت صادر شده است

هزاران نفر از مردم اطراف NSW پس از هوای ناگهانی و شدید تگرگ شدید ، وزش باد ویرانگر و رعد و برق را به مناطق وسیعی از ایالت هشدار می دهند.

در بوندانون ، در ارتفاعات جنوبی ایالت ، یکی از ساکنان تصاویری از باغ خود را که در یک لایه ضخیم یخ پوشانده شده است ، ارسال کرد.

وی در پستی در فیس بوک گفت: “من هنوز هم از شدت تگرگ بر روی من لرزیده ام. من فقط احساس کردم که طوفان از بدن من عبور می کند.”

پس از آنکه طوفانهای شدید و سریع در حال تهاجم با وزش باد ، تگرگ و صاعقه آسیب رسان بسیاری از مناطق مركزی مرکزی را لرزاند ، تصاویر مشابهی از اطراف ایالت به وجود آمده است.

ساکن هلنسبورگ در ساعتی از جنوب سیدنی از ایوان خود پوشیده از لایه تگرگ فیلم برداری کرد. (اینستاگرام)

اداره هواشناسی (BoM) اندکی پس از ساعت 13 بعد از ظهر در حالی که Dubbo و مناطق اطراف آن بار هوای شدید را تحمل کردند – با ریزش سنگ های تگرگ 2.5 سانتی متری ، هشدار داد.

از ساعت 2 بعد از ظهر ، طوفان هایی در مناطق مرکزی ایالت در حال وقوع بود ، با هشدار برای آسیب دیدن وزش باد و تگرگ بزرگ در هانتر ، متروی سیدنی ، جدول مرکزی و مناطقی از ساحل میانه شمالی ، ایلاوارا ، جنوب تابلوها ، دامنه های شمال غربی و دشت ها ، مناطق غربی و دامنه های غرب غربی و دامنه های جنوب غربی پیش بینی می شود.

مناطقی که گفته می شود باید در حالت آماده باش باشند شامل نیوکاسل ، گاسفورد ، سیدنی ، ولونگونگ ، باتورست و کاتومبا است.

ابرهای طوفانی به عنوان مهاربندهای NSW برای آب و هوای شدید بیش از CBD سیدنی غلت می خورند. (9 خبر)

شرایط در مرکز شمال غربی غربی بسیار شدید بود ، و باعث ایجاد وزش باد 89 کیلومتر در ساعت در بندر گیاه ، 82 کیلومتر در ساعت در نوبیز هد و سینگلتون و 80 کیلومتر در ساعت در فرودگاه سیدنی می شد.

دمای سیدنی در طی سه ساعت بیش از 8 درجه سانتیگراد کاهش یافت و 3000 حمله صاعقه در سطح شهر ثبت شد.

Wagga Wagga شدیدترین باران در ماههای گذشته را ثبت کرده است که در کل 25 میلی متر از ظهر است. در حالی که تومبارومبا خشکسالی ، در حاشیه کوههای برفی ، شدیدترین باران در ماه نوامبر در 9 سال گذشته را ثبت کرد.

طوفان حتی باعث ایجاد طوفان مینی گرد و غبار در ویلاوود با وزش باد شدید در حالی که یک سلول طوفانی گسترده در سطح شهر را فرا گرفته بود ، شد.

ابر دراک بر فراز بوندی در حومه شرقی سیدنی جمع می شود. (عرضه شده)
طوفان های شدید دره های پایین شکارچی و ساحل مرکزی را لرزاند. هشدارهای شدید آب و هوا برای بخشهای زیادی از NSW صادر شده است. 13 نوامبر 2020 (نیک مور)

در شمال ، در حالی که هلنسبورگ در اثر تگرگ شدید 200 کیلومتری جنوب کوبیده شد ، زهکشی های طوفان در نیوکاسل سرریز کرد.

پت والش ساعت 1 بعدازظهر از طریق Narromine در حال رانندگی بود که تگرگ شروع به ریزش کرد و گفت که اندازه سنگها تا 2.5 سانتی متر است.

وی گفت: “دما 31 درجه بود و سپس در طوفان به 14 درجه کاهش یافت.”

انتظار نمی رود طوفان ها باران سنگینی به همراه داشته باشند ، با این وجود وزش باد بیش از 80 کیلومتر در ساعت در برخی مناطق قبلاً ثبت شده است.

پیش بینی می شود هوا تا ساعت 15:15 بعد از ظهر بر بلمونت ، سسنوک ، سوانزی و دریاچه مک کواری و تا ساعت 3:45 بعد از ظهر چارلستاون ، کاردیف ، بولارو و خلیج وارنرز را تحت تأثیر قرار دهد.

جوئل پیپارد ، کارشناس هواشناسی به nine.com.au گفت: “ما می توانستیم تگرگ عظیم را در حوضه سیدنی مشاهده کنیم … این قلمرو ممکن است.”

پیش بینی می شود که شرایط به سرعت زودتر کاهش یابد ، با پیش بینی سیدنی عصر امروز تا ساعت 7 بعد از ظهر بدترین هوا را رقم می زند.

سلول های طوفانی باران و تگرگ را بر روی NSW Central Tablelands ریخته است (9 خبر)

از اواسط ظهر تاکنون 150،000 حمله صاعقه در شعاع 200 کیلومتری مناطق مرتفع مرکزی انجام شده است.

آقای پیپارد گفت که این امشب می تواند دو برابر شود.

SES از مردم می خواهد که ماشین های مخفی و دور از خطوط برق را جابجا کنند.

این زمان در سال گذشته ، صدها آتش سوزی کشنده از طریق 24 میلیون هکتار زمین سوخت.

در آنچه اکنون “تابستان سیاه” نامیده می شود ، 3000 خانه ویران شده است و سه میلیارد حیوان کشته یا آواره شدند.