هیئت منصفه تصمیم می گیرد خواننده بریتانیایی آهنگ گی را ندزدد

هیئت منصفه فدرال در نیویورک به این نتیجه رسیده است که خواننده بریتانیایی اد شیرن دزدی نکرد اجزای اصلی آهنگ کلاسیک دهه 1970 ماروین گی بیایید آن را دریافت کنید زمانی که آهنگ موفق خود را ساخت فکر کردن با صدای بلند.

همانطور که هیئت منصفه به تک سوالی که آیا شیرن ثابت کرده است که حق نشر را نقض نکرده است، پاسخ مثبت داد، پیش از این که بایستد و وکیلش را در آغوش بگیرد، دستانش را به نشانه تسکین روی صورتش گذاشت.

در حالی که اعضای هیئت منصفه سالن دادگاه را ترک کردند، شیران به آرامی در جهت آنها “متشکرم” را گفت. او سپس حدود 10 دقیقه با شاکیان، از جمله دختر اد تاونسند، که در سال 1973 کلاسیک روح را با گی خلق کرد، صحبت کرد.

هیئت منصفه فدرال در نیویورک روز پنجشنبه به این نتیجه رسید که اد شیرن، خواننده بریتانیایی، اجزای کلیدی آهنگ کلاسیک دهه 1970 ماروین گی “Let’s Get It On” را ندزدیده است. (AP)

همدیگر را در آغوش گرفتند و لبخند زدند.

شیران بعداً در خارج از دادگاه به خبرنگاران گفت.

این خواننده در بیانیه ای که آماده شده بود می گوید: «معلوم است که من از نتیجه این پرونده بسیار خوشحالم و به نظر می رسد که مجبور نیستم از کار روزانه خود بازنشسته شوم.

اما در عین حال، من به طرز باورنکردنی ناامید هستم که ادعاهای بی‌اساسی مانند این اصلاً مجاز به مراجعه به دادگاه هستند.»

او همچنین گفت که به دلیل محاکمه، مراسم خاکسپاری مادربزرگش را در ایرلند از دست داده است و “آن زمان را پس نخواهد گرفت.”

این حکم پس از یک محاکمه دو هفته ای صادر شد که اجرای آن در دادگاه توسط شیران انجام شد، زیرا خواننده گاهی اوقات با عصبانیت اصرار داشت که این دادگاه تهدیدی برای همه نوازندگانی است که موسیقی خود را می سازند.

شیران با تیم حقوقی خود در طول دادگاه حضور داشت و از خود در برابر شکایت وارثان تاونزند دفاع کرد. آنها گفتند فکر کردن با صدای بلند شباهت های زیادی به بیایید آن را دریافت کنید که محافظت از حق چاپ آهنگ را نقض کرده است.

این حکم پس از یک محاکمه دو هفته ای که اجرای شیران در دادگاه را به نمایش گذاشت، صادر شد. (AP)

در شروع محاکمه، وکیل بن کرامپ به نمایندگی از وارثان تاونسند به هیئت منصفه گفت که خود شیران گاهی اوقات این دو آهنگ را با هم اجرا می کند.

هیئت داوران ویدیویی از کنسرتی در سوئیس را دیدند که در آن شیران در حال حرکت بر روی صحنه بین آنها شنیده می شود. بیایید آن را دریافت کنید و فکر کردن با صدای بلند.

کرامپ گفت که این سند “تفنگ سیگاری” است که او از آهنگ معروف دزدیده است.

هنگامی که شیرن شهادت داد، او بارها گیتاری را که پشت سرش روی جایگاه شاهد قرار داشت برداشت تا نشان دهد که چگونه در طول کنسرت‌ها «ماشاپ» آهنگ‌ها را ایجاد می‌کند تا برای جمعیت قابل توجه خود «کمی خوشایند» شود.

نگرش شاد ستاره پاپ انگلیسی که تحت بازجویی وکیلش، ایلین فارکاس، به نمایش گذاشته شد، در بازجویی متقابل ناپدید شد.

شیران در حین شهادتش گفت: «وقتی آهنگ می نویسی، کسی دنبالت می آید.

او اصرار داشت که چیزی از آن دزدیده است اجازه دهید آن را در وقتی آهنگش را نوشت

وراث تاونسند در دادخواست خود گفته اند که فکر کردن با صدای بلند دارای “شباهت های چشمگیر” و “عناصر مشترک آشکار” بود که نشان می داد کپی شده است بیایید آن را دریافت کنید، آهنگی که در فیلم ها و آگهی های بازرگانی متعددی نمایش داده شده و صدها میلیون پخش جریانی و پخش رادیویی در نیم قرن گذشته به ثمر رسانده است.

کاترین تاونسند گریفین، دختر خواننده و ترانه سرا، اد تاونسند، در طول دادگاه شهادت داد که باید از میراث پدرش محافظت می کرد. (AP)

آهنگ شیران که در سال 2014 منتشر شد، موفق شد و برنده جایزه گرمی برای آهنگ سال شد. وکلای او استدلال کردند که این آهنگ‌ها نسخه‌هایی از یک پیشروی آکورد مشابه و غیرقابل محافظت را به اشتراک می‌گذارند که به‌طور رایگان در دسترس همه ترانه‌سرایان است.

گی در سال 1984 در سن 44 سالگی در حالی که قصد داشت در دعوای پدر و مادرش مداخله کند به ضرب گلوله پدرش کشته شد.

او از دهه 1960 یک سوپراستار موتاون بود، اگرچه آهنگ هایش که در دهه 1970 منتشر شد او را به یک غول موسیقی نسل تبدیل کرد.

تاونسند، که در سال 1958 موفق به نوشتن دوو واپ R&B نیز شد برای عشق شما، خواننده، ترانه سرا و وکیل بود که در سال 2003 درگذشت.

کاترین تاونسند گریفین، دخترش، در طول محاکمه شهادت داد که فکر می‌کرد شیرن «یک هنرمند بزرگ با آینده‌ای عالی» است.

او گفت که امیدوار است این شکایت منجر به محاکمه نشود، “اما من باید از میراث پدرم محافظت کنم.”