واکسن دوم موفقیت اولیه در آزمایشات ایالات متحده را نشان می دهد

برای دومین بار در این ماه ، یک خبر امیدوار کننده از یک نامزد واکسن COVID-19 وجود دارد: Moderna روز دوشنبه گفت عکس های آن محافظت قوی ، امیدواری شدید در برابر پس زمینه تلخ موج ویروس کرونا در ایالات متحده و سراسر جهان است.

طبق اطلاعات اولیه هنوز در حال انجام این شرکت است ، Moderna گفت واکسن آن 94.5 درصد موثر است. یک هفته پیش ، رقیب Pfizer Inc اعلام کرد که واکسن COVID-19 خود نیز به همان نسبت کارآمد به نظر می رسد – اخباری که هر دو شرکت را در مسیر جستجوی مجوز برای استفاده اضطراری در ایالات متحده قرار می دهد.

واکسن Moderna
در 27 ژوئیه سال 2020 ، پرونده پرونده ، پرستار Kathe Olmstead یک عکس آماده می کند که بخشی از واکسن احتمالی COVID-19 است ، که توسط انستیتوهای ملی بهداشت و مدرن ساخته شده است. مدرنا در 16 نوامبر سال 2020 ، COVID-19 خود را شات محافظت شدیدی در برابر ویروس کرونا در سراسر جهان ایجاد می کند. (AP)

دکتر استفان هوگ ، رئیس جمهور مدرنا ، از “نقطه عطف بسیار مهم” استقبال کرد اما گفت که داشتن نتایج مشابه از دو شرکت مختلف ، بیشترین اطمینان را به شما می دهد.

هوگه به ​​آسوشیتدپرس گفت: “این باید همه ما را امیدوار کند که در واقع یک واکسن قادر به جلوگیری از این بیماری همه گیر شده و امیدوارم ما را به زندگی خود برگرداند.”

وی افزود: “فقط مدرنا نیست كه این مسئله را حل كند. برای تأمین تقاضای جهانی به واكسن های زیادی احتیاج خواهد داشت”.

یک واکسن نمی تواند به اندازه کافی سریع باشد ، زیرا در آخر هفته موارد ویروس در ایالات متحده بیش از 11 میلیون نفر بود – 1 میلیون از آنها فقط در هفته گذشته ثبت شده است. این بیماری همه گیر باعث کشته شدن بیش از 1.3 میلیون نفر در سراسر جهان شده است که بیش از 245000 نفر از آنها در ایالات متحده هستند.

هنوز هم ، اگر سازمان غذا و دارو اجازه استفاده اضطراری از نامزدهای Moderna یا Pfizer را بدهد ، قبل از پایان سال منابع محدود و منطقی وجود خواهد داشت. هر دو به افراد احتیاج دارند که با فاصله چند هفته ، دو شلیک کنند. Moderna پیش بینی می کند تا پایان سال 2020 حدود 20 میلیون دوز برای ایالات متحده در نظر گرفته شود. Pfizer و شریک آلمانی آن BioNTech انتظار دارند تا پایان سال حدود 50 میلیون دوز در سطح جهان داشته باشند.

این عکس ارائه شده توسط Pfizer بخشی از a را نشان می دهد
این عکس که توسط Pfizer تهیه شده است ، بخشی از یک مزرعه “فریزر” را نشان می دهد ، تاسیساتی به اندازه یک زمین فوتبال برای ذخیره واکسن های COVID-19 ، که در حال ساخت در Kalamazoo ، میشیگان است. واکسن آزمایشی Pfizer به ذخیره سازی فوق العاده سرد ، در حدود -70 درجه سانتی گراد نیاز دارد. (جرمی دیویدسون / Pfizer از طریق AP) (AP)

واکسن Moderna که با انستیتوی ملی بهداشت ایجاد شده است ، در حال مطالعه بر روی 30،000 داوطلب است که واکسن واقعی یا واکسن ساختگی را دریافت کرده اند. روز یکشنبه ، یک هیئت نظارت مستقل کد را برای بررسی 95 عفونت که از دو هفته بعد از دوز دوم داوطلبان ثبت شده بود شکست – و کشف کرد همه بیماری ها به جز 5 در شرکت کنندگان که دارونما دریافت کرده اند ، بوده است.

این مطالعه ادامه دارد و Moderna اذعان کرد که با شناسایی بیشتر عفونت های COVID-19 و اضافه شدن محاسبات ، میزان محافظت ممکن است تغییر کند. همچنین ، خیلی زود است که بدانیم محافظت چه مدت طول می کشد. هر دو احتیاط در مورد واکسن Pfizer نیز اعمال می شود.

اما ناظران مستقل Moderna برخی از خبرهای امیدوارکننده اضافی را گزارش دادند: همه 11 مورد COVID-19 شدید در میان دریافت کنندگان دارونما بودند و هیچ نگرانی قابل توجهی در زمینه ایمنی وجود نداشت.

عوارض جانبی اصلی خستگی ، درد عضلانی و درد در محل تزریق بعد از دوز دوم واکسن بود ، با سرعتی که هوگ نسبت به عکس های آنفلوانزا اما هم تراز با سایر موارد مانند واکسن زونا ، آن را شایع دانست.

شرکت مدرن
در 18 مه سال 2020 ، عکس پرونده ، یک تابلو ورود به ساختمان Moderna ، Inc ، در کمبریج ، ماساچوست را نشان می دهد. (AP)

سهام Moderna با اعلام این خبر با افزایش بالاتری مواجه شد و به نظر می رسید که به یک بالاترین قیمت در تاریخ دوشنبه برسد. واکسن شرکت کمبریج ، ماساچوست در میان 11 نامزد در مراحل آخر آزمایش در سراسر جهان است ، چهار نفر از آنها در مطالعات بزرگ در ایالات متحده

عکسهای Moderna و نامزد Pfizer-BioNTech واکسنهایی به اصطلاح mRNA هستند ، یک فناوری کاملاً جدید. آنها با ویروس کرونا ساخته نشده اند ، به این معنی که هیچ کسی نمی تواند آن را از روی عکس ها بگیرد. در عوض ، واکسن حاوی یک قطعه کد ژنتیکی است که سیستم ایمنی را آموزش می دهد تا پروتئین سنبله دار سطح ویروس را تشخیص دهد.

نتایج قوی تعجب آور بود. دانشمندان ماه ها هشدار داده بودند كه هر واکسن COVID-19 ممکن است فقط به اندازه واکسن آنفلوانزا باشد که حدود 50 درصد موثر است.

چالش تند دیگر: توزیع دوزهایی که باید بسیار سرد نگه داشته شوند. عکسهای Moderna و Pfizer هر دو یخ زده اما در دماهای مختلف هستند. Moderna روز دوشنبه اعلام کرد که با ذوب شدن ، دوزهای آن می تواند در یخچال بیش از آنچه تصور می شد ، تا 30 روز ادامه یابد. عکسهای Pfizer به ذخیره سازی طولانی مدت در دمای بسیار سرد نیاز دارند.

سرویس پشتیبانی بهزیستی ذهنی Beyond Blue’s Coronavirus یک سرویس 24 ساعته و 7 ساعته رایگان به تمام استرالیایی ها است. از سایت اینجا دیدن کنید یا با شماره 1800 512 348 تماس بگیرید
برای ویروس کرونا ویرایش اخطارها و پخش جریانی مستقیم به تلفن هوشمند خود ، وارد سیستم شوید برنامه 9News و اعلان ها را در در تنظیم کنید فروشگاه برنامه یا Google Play