واکسن ویروس کرونا در دانشگاه آکسفورد “70 درصد موثر”

دانشگاه آکسفورد ویروس کرونا واکسن تا 90 درصد موثر است ، آزمایشات مرحله آخر نشان می دهد ، به مقامات بهداشت عمومی امیدوار است که ممکن است به زودی به واکسنی دسترسی پیدا کنند که توزیع آن نسبت به برخی دیگر از رقبا آسان تر است.
دولت استرالیا پیش از این 30 میلیون دوز آکسفورد خریداری کرده است واکسن و سازنده آن ، AstraZeneca ، می گوید که در حال پیشروی است تا توسط رگولاتورهای استرالیا تأیید شود.

نتایج بر اساس تجزیه و تحلیل موقت آزمایشات در انگلیس و برزیل است. هیچ بستری در بیمارستان یا موارد شدید COVID-19 در کسانی که واکسن دریافت کرده اند گزارش نشده است.

آزمایش واکسن آکسفورد
دانشگاه آکسفورد به روزرسانی درباره پیشرفت واکسن COVID-19 خود را صادر کرده است. (AP)
اندرو پولارد ، پروفسور دانشگاه آکسفورد ، محقق ارشد آزمایش ، در یک تحقیق گفت: “این یافته ها نشان می دهد که ما یک واکسن م effectiveثر داریم که زندگی بسیاری را نجات خواهد داد.” بیانیه. “هیجان انگیز است ، ما متوجه شده ایم که یکی از رژیم های دوز ما ممکن است حدود 90 درصد موثر باشد.”

گرگ هانت ، وزیر بهداشت استرالیا بیانیه ای صادر کرد و گفت که از این خبر خوشحال است و استرالیایی ها می توانند تا ماه مارس این واکسن را بزنند.

آقای هانت گفت: “من امروز عصر توسط مدیر عامل استرالیا برای من توضیحاتی ارائه شده است که تأیید کرده است AstraZeneca اکنون به دنبال ادامه تصویب مقررات استرالیا در هفته های آینده است ، اگر نه زودتر.”

“منوط به تأیید ، این بدان معنی است که استرالیایی ها برای اولین واکسن ها در ماه مارس بسیار آماده هستند.”

AstraZeneca سومین کمپانی بزرگ دارویی است که نتایج مرحله پایانی واکسن COVID-19 بالقوه خود را گزارش می دهد ، زیرا دنیا با نگرانی منتظر واکسن هایی است که به پایان همه گیر که منجر به کشته شدن تقریبا 1.4 میلیون نفر شده است. فایزر و Moderna هفته گذشته نتایج اولیه آزمایشات مرحله آخر را نشان داد که واکسن آنها تقریباً 95 درصد موثر است.

بر خلاف واکسن های Pfizer و Moderna ، نامزد Oxford-AstraZeneca لازم نیست در دمای بسیار سرد نگهداری شود ، به همین دلیل توزیع آن به ویژه در کشورهای در حال توسعه آسان تر می شود. هر سه واکسن قبل از توزیع گسترده باید توسط دستگاه های نظارتی تأیید شوند.

پیتر هوربی ، استاد بیماری های عفونی در حال ظهور و بهداشت جهانی در آکسفورد گفت: “واکسن آکسفورد می تواند در یخچال و فریزر مانند دو واکسن دیگر نگهداری شود ، این بدان معنی است که این یک راه حل عملی تر برای استفاده در سراسر جهان است.”

نمونه هایی از آزمایشات واکسن کرونا ویروس در آزمایشگاه گروه واکسن آکسفورد در آکسفورد ، انگلیس انجام می شود (AP)

این نتایج در حالی است که موج دوم COVID-19 به بسیاری از کشورها برخورد می کند و یک بار دیگر تجارت را متوقف می کند ، تعاملات اجتماعی را محدود می کند و اقتصاد جهانی را به زحمت می اندازد.

AstraZeneca گفت که بلافاصله برای تأیید زود هنگام واکسن در صورت امکان درخواست می کند و از سازمان بهداشت جهانی به دنبال لیست استفاده اضطراری است ، بنابراین می تواند واکسن را در کشورهای کم درآمد در دسترس قرار دهد.

در آزمایش AstraZeneca دو رژیم دوز مختلف بررسی شد. دوز نیم واکسن و به دنبال آن دوز کامل حداقل یک ماه بعد 90 درصد موثر بود. رویکرد دیگر ، دادن دو دوز کامل به بیماران با فاصله یک ماه ، 62 درصد موثر بود. نتایج ترکیبی میانگین اثر بخشی 70 درصد را نشان داد.

این واکسن از یک نسخه ضعیف شده از ویروس سرماخوردگی استفاده می کند که همراه با مواد ژنتیکی برای پروتئین سنبله مشخص ویروس عامل COVID-19 است. پس از واکسیناسیون ، پروتئین سنبله سیستم ایمنی بدن را اولویت می بخشد تا اگر بعداً بدن را آلوده کرد ، به ویروس حمله کند.

AstraZeneca گفت ، واکسن می تواند تحت “شرایط طبیعی یخچال” از 2-8 درجه سانتیگراد منتقل شود. برای مقایسه ، Pfizer قصد دارد واكسن خود را با استفاده از “حمل كننده های حرارتی” مخصوص طراحی شده كه برای نگهداری آنها از یخ خشك استفاده می شود ، توزیع كند دمای منفی -70 درجه سانتیگراد.

پیتر اوپنشاو ، استاد پزشکی تجربی در کالج امپریال لندن ، گفت که یافته ها درباره اینکه دوز اولیه کمتری نسبت به دوز بزرگتر م effectiveثر است خبر خوبی است زیرا ممکن است هزینه ها را کاهش دهد و به معنای واکسیناسیون بیشتر افراد باشد.

وی گفت: “این گزارش كه نیمه دوز اولیه بهتر از دوز كامل است ، برای ما كه واكسن را به عنوان داروی طبیعی تصور می كنیم ، ضد تعارض به نظر می رسد: با داروها ، انتظار داریم كه دوزهای بالاتر اثرات بزرگتر و عوارض جانبی بیشتری داشته باشند.” “اما سیستم ایمنی بدن مانند آن کار نمی کند.”

نتایج گزارش شده روز دوشنبه از آزمایشاتی در انگلیس و برزیل انجام شده است که 23000 نفر را درگیر کرده است. آزمایشات مرحله آخر نیز در ایالات متحده ، ژاپن ، روسیه ، آفریقای جنوبی ، کنیا و آمریکای لاتین در حال انجام است و آزمایشات دیگری برای سایر کشورهای اروپایی و آسیایی در نظر گرفته شده است.

پاسکال سوریوت ، رئیس اجرایی ، اوایل ماه جاری گفت ، AstraZeneca در حال افزایش ظرفیت تولید است ، بنابراین می تواند صدها میلیون دوز واکسن را از ژانویه تأمین کند.

Soriot روز دوشنبه گفت که ساده ترین زنجیره تأمین واکسن آکسفورد و تعهد AstraZeneca برای تهیه آن به صورت غیرانتفاعی در طی همه گیر شدن بیماری به معنای مقرون به صرفه بودن و در دسترس بودن در سراسر جهان است.

یک عکس پرونده نمونه هایی از واکسن COVID-19 بالقوه را نشان می دهد که در یک کارخانه تولید SinoPharm در پکن آزمایش شده است. (AP)

سوریوت گفت: “اثر و ایمنی این واکسن تأیید می کند که در برابر COVID-19 بسیار موثر خواهد بود و تأثیر فوری بر این اورژانس بهداشت عمومی خواهد داشت.”

وزیر بهداشت انگلیس مت هانکوک گفت که در اخبار AstraZeneca احساس “تسکین عالی” می کند.

انگلیس 100 میلیون دوز واکسن آکسفورد را سفارش داده است و دولت می گوید در صورت تأیید نهادهای نظارتی ، چندین میلیون دوز می تواند قبل از پایان سال تولید شود.

چند ماه پیش ، “این ایده که تا ماه نوامبر ما سه واکسن داشته باشیم ، همه آنها دارای اثربخشی بالایی هستند … من می توانستم دندان های چشم خود را برای آن تزریق کنم.”

سرویس پشتیبانی بهزیستی ذهنی Beyond Blue’s Coronavirus یک سرویس 24/7 روزانه به تمام استرالیایی ها است. از سایت اینجا دیدن کنید یا با شماره 1800 512 348 تماس بگیرید
برای ویروس کرونا ویرایش اخطارها و پخش جریانی مستقیم مستقیم به تلفن هوشمند خود ، در سیستم ثبت نام کنید برنامه 9News و اعلان ها را در در تنظیم کنید فروشگاه برنامه یا Google Play