وولورث ها تا سال 2025 100 درصد از طریق انرژی های تجدید پذیر تأمین می شوند

غول سوپرمارکت Woolworths در حال سبز شدن است و قصد دارد تا سال 2025 کل کار خود را با برق تجدیدپذیر تأمین کند.

این برنامه پنج ساله بلند پروازانه اولین برنامه “پایداری” جدید گروه خرده فروشی است که فروشگاه ها کربن بیشتری از جو را از تولید خارج می کنند.

در حال حاضر ، وولورث یکی از بزرگترین مصرف کنندگان انرژی در کشور است که از یک درصد کل برق استرالیا استفاده می کند ، مبلغی معادل انرژی مورد نیاز 400000 خانه.

وولورثس سیدنی
وولورث می گوید تا سال 2025 کل کار خود را با برق تجدیدپذیر تأمین می کنند. (جسیکا هرماس)

لیندسی سوتر سخنگوی Greenpeace Australia گفت: “آنها ششمین کاربر برق در کشور هستند ، بنابراین این امر تفاوت بزرگی را برای هدایت پروژه های جدید بادی و خورشیدی ایجاد می کند.”

وولورث قصد دارد تا سال 2050 کربن مثبت شود.

حرکت زنجیره سوپرمارکت ها به سمت آینده ای سبزتر قرار است ظرفیت قابل توجهی را به شبکه استرالیا اضافه کند.

مدیر گروه Woolworths ، برد باندوچی اظهار داشت: این گروه مشتاق کاهش انتشار کربن برای سلامتی خریداران و کره زمین است و طی سالهای آینده ده ها میلیون دلار برای انرژی های تجدیدپذیر سرمایه گذاری می شود.

آقای بندوچی گفت: “ما از حدود یك درصد برق ملی استرالیا استفاده می كنیم ، بنابراین یك فرصت منحصر به فرد داریم كه از مقیاس خود برای همیشه استفاده می كنیم و تأثیر واقعی می گذاریم.”

“ما معتقدیم که این نه تنها برای تجارت ما مثبت خواهد بود ، بلکه با در دسترس قرار دادن انرژی سبز برای بیشتر استرالیایی ها به فردایی بهتر کمک می کند.”

گروه Woolworths در حال حاضر با ابتکاراتی برای بهبود بهره وری انرژی ، میزان انتشار کربن خود را نسبت به سال 2015 24 درصد کاهش داده است. (نقشه های گوگل)

گروه Woolworths در حال حاضر با ابتکاراتی برای بهبود بهره وری انرژی ، میزان انتشار کربن خود را نسبت به سال 2015 24 درصد کاهش داده است.

این خرده فروش در حال حاضر دارای شبکه ای از صفحات خورشیدی است که در بیش از 150 مکان در سطح کشور استفاده می شود و هدف آنها کاهش انتشار کربن تا سال 2030 با 63 درصد کاهش است.

این اهداف همچنین توسط طرح جهانی اهداف مبتنی بر علم که برای خرده فروش استرالیایی استفاده می شود ، تأیید شده است.

زباله های غذایی ، بسته بندی پایدار و منابع مسئولانه نیز بخشی از اهداف وولورث در “طرح پایداری” است.

تا سال 2025 ، وولورث قصد دارد ضایعات غذایی صفر برای رفتن به محل دفن زباله داشته باشد ، در عوض 100 درصد غذای غیرقابل فروش خوراکی به سازمان هایی مانند OzHarvest ، Foodbank و Fareshare برود که می توانند آن را به افراد نیازمند توزیع کنند.

این خرده فروش از قبل دارای شبکه ای از صفحات خورشیدی است که در بیش از 150 مکان در سطح کشور استفاده می شود. (Pexels)

تا سال 2023 ، وولورث می گوید 100 درصد بسته بندی محصولات متعلق به آن برای کاهش ضایعات پلاستیکی به طور گسترده قابل بازیافت ، قابل استفاده مجدد یا قابل کمپوست است.

وولورث می گوید که آنها تا سال 2025 متعهد شده اند که جنگل زدایی زنجیره تامین خالص کالاهای با تأثیر بالا را در محصولات با مارک خود مانند روغن نخل ، چوب ، کاغذ و کاغذ و بسته بندی انجام دهند.

آقای باندوچی گفت: “ما قاطعانه اعتقاد داریم که فردای بهتر امروز آغاز می شود. این گامهایی است که امروز برای کاهش پایدارتر شدن کار با کاهش انتشار گازهای گلخانه ای ، از بین بردن ضایعات مواد غذایی ، کاهش پلاستیک و تهیه مسئولیت مسئولانه تهیه می کنیم که به ایجاد آینده ای روشن کمک می کند.”

“ما می خواهیم به مشتریان خود اطمینان دهیم که غذا و نیازهای روزمره آنها از نظر اخلاقی ، پایدار به آنها تحویل داده می شود و ما همچنان صنعت خود را بالا می بریم.”

Bunnings از دیگر خرده فروشانی است که سبز نیز شده است. (اینستاگرام)

Woolworths جدیدترین خرده فروشان عمده است که در حال حرکت به سمت منابع انرژی تجدیدپذیر هستند.

آفیس کارها و بونینگ ها نیز متعهد شده اند که تا سال 2025 100 درصد انرژی تجدیدپذیر مصرف کنند.

سوپرمارکت آلمانی ALDI نیز تا سال آینده به سمت انرژی های تجدیدپذیر خواهد رفت.

همچنین انتظار می رود كه كولز نیز این روند را دنبال كند ، سوپرماركت ها قبلاً متعهد شده اند كه عملیات خود را با 30 درصد انرژی تجدیدپذیر تأمین كنند.