وکیل: مادر پسر شش ساله ای که به معلمش شلیک کرد افسرده بود

پلیس می گوید این پسر در 6 ژانویه یک گلوله به سمت معلم کلاس اول خود، ابیگیل زورنر، شلیک کرد و به دست چپ و سینه او اصابت کرد. او دو هفته را در بیمارستان گذراند و از زمان تیراندازی تاکنون چهار عمل جراحی داشته است.

آسوشیتدپرس هویت مادر را برای محافظت از هویت پسرش شناسایی نمی کند. یک هیئت منصفه بزرگ مادر را متهم کرد این هفته، و او پس از تسلیم خود در روز پنجشنبه با وثیقه 5000 دلاری (7500 دلار) آزاد شد.
پرونده - پلیس در حال بازگشت دانش آموزان به ابتدایی ریچنک در 30 ژانویه 2023 در نیوپورت نیوز، ویرجینیا است. هیئت منصفه بزرگ در ویرجینیا مادر پسر 6 ساله ای را که معلمش را به اتهام بی توجهی به کودک شلیک کرده بود، متهم کرد. یک دادستان روز دوشنبه 10 آوریل گفت و نتوانست اسلحه خود را در خانه خانواده حفظ کند.
مادر پسر شش ساله ای از ویرجینیا که معلمش را با شلیک گلوله مجروح کرد، در سال قبل از تیراندازی دچار یک سری سقط جنین و افسردگی پس از زایمان شد. (AP)

این زن 25 ساله غمگین به نظر می‌رسید و در حالی که دو اتهام علیه او در دادگاه نیوپورت نیوز خوانده می‌شد، دست‌هایش را پشت سرش بسته بود.

او در پاسخ به سوال قاضی جز این که «نه قربان» گفت حرفی نزد. پس از جلسه، او به سرعت از جمع خبرنگاران و دوربین های تلویزیونی بدون اظهار نظر دور شد.

وکیل او، جیمز النسون، گفت که موکلش می‌خواهد با دادستان‌ها به توافق برسد و امیدوار است که آنها آنچه را که او «شرایط تخفیف‌دهنده» می‌خواند در نظر بگیرند.

او به تعدادی از سقط جنین این زن اشاره کرد، از جمله سقط جنین پس از یک حاملگی خارج از رحم که منجر به بستری شدن در بیمارستان در ژانویه 2022 شد. حاملگی خارج از رحم زمانی رخ می دهد که حاملگی در خارج از رحم، اغلب در لوله فالوپ ایجاد می شود. النسون گفت که سقط جنین منجر به افسردگی پس از زایمان شد.

بایگانی - دانش‌آموزان در 30 ژانویه 2023 در نیوپورت نیوز، ویرجینیا به دبستان ریچنک بازگشتند. یک هیئت منصفه در ویرجینیا مادر پسر 6 ساله‌ای را که معلمش را به اتهام بی‌توجهی به کودک و ناتوانی در تامین امنیت هدف گلوله قرار داده بود، متهم کرد. یک دادستان دوشنبه، 10 آوریل گفت که تفنگ دستی او در خانه خانواده اش.
وکیل دادگستری گفت که معلوم نیست پسر چگونه اسلحه را بدست آورده و توانسته آن را در روز تیراندازی به مدرسه ببرد. (AP)

النسون گفت: “ما مشتاقانه منتظر همکاری با دفتر دادستانی مشترک المنافع برای حل و فصل اتهامات هستیم.” و افزود که امیدوار است “چیزی منصفانه باشد، چیزی که عادلانه باشد.”

النسون خواستار محاکمه در برابر قاضی به جای هیئت منصفه شده است. تاریخ دادگاه 15 آگوست تعیین شده است.

جرم غفلت تا پنج سال حبس دارد. جرم جنحه نگهداری بی احتیاطی سلاح گرم تا یک سال حبس دارد.

النسون گفته است که مادر معتقد بود اسلحه او که به طور قانونی خریداری شده بود، در قفسه بالایی در کمدش محکم شده بود و یک قفل ماشه داشت. مشخص نیست که پسر چگونه اسلحه را بدست آورده و در روز تیراندازی توانسته آن را به مدرسه ببرد.

زوورنر هفته گذشته 40 میلیون دلار (60 میلیون دلار) علیه سیستم مدرسه شکایت کرد و مقامات مدرسه را به سهل انگاری شدید و نادیده گرفتن هشدارهای متعدد معلمان و دیگران در ساعات قبل از تیراندازی مبنی بر داشتن اسلحه توسط پسر متهم کرد.

دادستانی شهر روز سه شنبه گفت که در حال بررسی است که آیا “اقدام یا کوتاهی” یکی از کارکنان مدرسه می تواند منجر به اتهامات جنایی شود.

النسون گفت که این پسر “ناتوانی حاد” دارد و تحت برنامه مراقبتی قرار داشت که شامل همراهی مادر، پدر یا پدربزرگش هر روز در کلاس بود. هفته تیراندازی اولین هفته ای بود که یکی از والدین با او در کلاس نبود.

اینجا ثبت نام کنید برای دریافت خبرنامه های روزانه و هشدارهای اخبار فوری، مستقیماً به صندوق ورودی شما ارسال می شود.