ویکتوریا به دلیل قفل شدن موج دوم ، رتبه اعتباری AAA را از شرکت برتر جهانی از دست می دهد

ویکتوریا پس از آنکه شرکت رتبه بندی جهانی S&P گفت این ایالت با “شوک بزرگ اقتصادی و مالی مرتبط با همه گیری” روبرو شده است اعتبار AAA خود را از دست داده است.

S&P Global Ratings امروز رتبه اعتباری بلند مدت خود را از AAA به AA کاهش داد و گفت با وجود سقوط چشم انداز رتبه بندی پایدار است.

تحلیلگران اظهار داشتند که کسری ویکتوریا “با مقایسه های داخلی و بین المللی” زیاد است.

دانیل اندروز.
دانیل اندروز ، نخست وزیر ویکتوریا. (گتی)

S&P Global Ratings در گزارشی گفت: “ویکتوریا در حال واکنش به یک شوک بزرگ اقتصادی و مالی مرتبط با همه گیر با اقدامات محرک مالی قابل توجهی فراتر از آنچه قبلاً در رتبه بندی خود قرار داده بودیم ، است.”

“کسری عملیاتی و حساب پس از سرمایه دولت و بار بدهی به شدت خراب شده است ، به طوری که بدهی در سال 2023 از 70 درصد سال گذشته به حدود 200 درصد از درآمد عملیاتی رسیده است.

“آنها به احتمال زیاد با مقایسه داخلی و بین المللی همچنان بالا خواهند ماند.”

زنی با ماسک صورت که در حال عبور از مرکز خرید خیابان بورک در ملبورن است. (تصاویر SOPA / LightRocket از طریق Gett)

این شرکت خاطرنشان کرد ویکتوریا همچنان از نظر ساختاری “ثروتمند” است اما بهبودی آن نسبت به سایر ایالت های داخلی بیشتر طول می کشد.

در این گزارش آمده است: “اقتصاد ویکتوریا بیشتر از سایر ایالت ها و سرزمین های استرالیا تحت تأثیر قرار گرفته است ، دلیل عمده آن این است که نتیجه موج دوم عفونت ها منجر به یک قفل اساسی و طولانی مدت شده است.

“از نظر ما ، مسیر دولت ویکتوریا برای ترمیم مالی به دلیل افزایش قابل توجه سهام بدهی پیش بینی شده طی چند سال آینده و محدودیت انعطاف پذیری محدود دولت برای ترمیم ترازنامه خود از طریق فروش دارایی و درجاتی از عدم اطمینان در مورد موقعیت سیاست دولت در رابطه با مدیریت هزینه ها. “

مردم در 27 نوامبر سال 2020 در ملبورن ، استرالیا از آب و هوای ساحل St Kilda لذت می برند. ویکتوریا هیچ ویروس کرونا ویروس جدیدی را برای بیست و هشتمین روز متوالی ثبت نکرده است ، که تعریف رسمی حذف را برآورده می کند. (عکس از دانیل پاکت / گتی ایماژ) (گتی)

عامل اصلی رتبه بندی اعتباری این ایالت توانایی رشد جمعیت آن است که به گفته S&P اکنون بی رمق است.

تحلیلگران S&P در این گزارش نوشتند: “قفل دوم” فعالیت در تمام بخشهای اقتصاد ویکتوریا را به طور قابل توجهی کاهش داد.

“علاوه بر این ، مرزهای بین المللی استرالیا بسته باقی مانده و باعث آسیب رساندن به صنایع آموزش و پرورش و گردشگری می شود.

“این امر همچنین منجر به کاهش شدید رشد جمعیت ایالت خواهد شد که عامل اصلی موفقیت اقتصادی اخیر این ایالت بوده است.

“از نظر ما مشخص نیست که آیا این منبع رشد به سطوح قبلی باز می گردد.”

سرویس پشتیبانی بهزیستی ذهنی Beyond Blue’s Coronavirus یک سرویس 24/7 روزانه به تمام استرالیایی ها است. از سایت اینجا دیدن کنید یا با شماره 1800512348 تماس بگیرید
برای ویروس کرونا ویرایش اخطارها و پخش جریانی مستقیم مستقیماً به تلفن هوشمند خود وارد سیستم شوید برنامه 9News و اعلان ها را در در تنظیم کنید فروشگاه برنامه یا Google Play