پابلو اسکوبار، اسب آبی کوکائینی، در کلمبیا بر اثر برخورد با ماشین جان خود را از دست داد

یک اسب آبی برخاسته از پرورشگاه خصوصی قاچاقچی پابلو اسکوبار درگذشت کلمبیا بر اساس بیانیه مقامات کلمبیایی پس از برخورد با یک خودرو.

به دنبال برخورد سه شنبه شب در جاده ای بین مدلین و بوگوتا، پایتخت کلمبیا، اسب آبی در دم جان باخت، در حالی که فردی که در خودرو بود توسط نیروهای اولیه تحت مراقبت پزشکی قرار گرفت.

مقامات گفتند: “موقعیت هایی از این دست مجدداً تأیید می کند که حضور اسب آبی در منطقه یک مشکل زیست محیطی و اجتماعی است که نیاز به بیان بین نهادی برای جستجوی راه حل های جامع، عمیق و به موقع دارد.”

بر اساس بیانیه مقامات کلمبیا، یک اسب آبی که از تبار خصوصی داروخانه پابلو اسکوبار بود، در کلمبیا بر اثر برخورد با یک خودرو جان خود را از دست داد.
یک اسب آبی که از تبار خانه خصوصی داروخانه پابلو اسکوبار بود در کلمبیا بر اثر برخورد با یک ماشین جان خود را از دست داد. (AP)

اسب‌های آبی در دهه 1980 توسط اسکوبار به‌عنوان بخشی از مجموعه‌ای از حیوانات عجیب و غریب که در مزرعه‌اش در حدود 250 کیلومتری مدلین جمع‌آوری کرد، به‌طور غیرقانونی وارد کلمبیا شدند.

پس از مرگ او در سال 1993، مقامات اکثر حیوانات را جابه‌جا کردند، اما اسب‌های آبی را به این دلیل که حمل و نقل آنها بسیار دشوار بود، جابه‌جا کردند.

از آن زمان، آنها به سرعت تکثیر شدند و در حال حاضر بین 130 تا 160 اسب آبی وجود دارد که بسیار فراتر از مزرعه سابق اسکوبار گسترش یافته اند، جایی که آنها با جمعیتی متشکل از یک نر و سه ماده شروع به کار کردند.

تهدید اسب آبی که اخیراً در کلمبیا به عنوان یک گونه مهاجم در کلمبیا اعلام شده است، در تحقیقات به خوبی مستند شده است، و همچنین تأثیر ضایعات اسب آبی بر سطح اکسیژن در بدنه‌های آبی که می‌تواند کیفیت آب را کاهش داده و باعث مرگ انبوه ماهی‌ها شود، ثبت شده است.

گردشگران چهارشنبه 16 فوریه 2022 به Hacienda Napoles که زمانی باغ وحش خصوصی با اسب های آبی و سایر حیوانات وارداتی غیرقانونی متعلق به پادشاه فقید مواد مخدر پابلو اسکوبار در Puerto Triunfo، کلمبیا بود، می رسند. وزارت محیط زیست کلمبیا در اوایل اعلام کرد. در فوریه که اسب آبی ها گونه مهاجمی هستند، در پاسخ به شکایت علیه دولت در مورد کشتن یا عقیم کردن اسب آبی که تعداد آنها با سرعت زیادی در حال رشد است و تهدیدی برای تنوع زیستی است.  (AP Pho
اسب‌های آبی در دهه 1980 توسط اسکوبار به‌عنوان بخشی از مجموعه‌ای از حیوانات عجیب و غریب که در مزرعه‌اش، Hacienda Napoles جمع‌آوری کرده بود، به‌طور غیرقانونی وارد کلمبیا شدند. (AP)

مقامات سعی کرده اند با عقیم سازی، دارت های ضد بارداری، رونق جمعیت حیوانات را کنترل کنند و اخیراً برنامه ای 3.5 میلیون دلاری برای انتقال 70 اسب آبی به پناهگاه هایی در مکزیک و هند اعلام کرده اند.

انتقال اسب‌های آبی به بومی آفریقا غیرممکن است زیرا ممکن است اکوسیستم محلی آنجا را به هم بزند.

روز چهارشنبه، فرماندار آنتیوکیا، آنیبال گاویریا، از دولت ملی خواست تا برنامه خود را برای انتقال اسب آبی به پناهگاه های هند و مکزیک تسریع بخشد.

آسکاریازیس یک بیماری است که توسط کرم گرد انگلی Ascaris lumbricoides برای آموزش در آزمایشگاه ایجاد می شود.

شبیه اسپاگتی کنسرو شده است اما سالانه 2500 نفر را می کشد

اینجا ثبت نام کنید برای دریافت خبرنامه های روزانه و هشدارهای اخبار فوری، مستقیماً به صندوق ورودی شما ارسال می شود.