چرا موتورهای پیستون برعکس در حال بازگشت به صنعت خودروسازی هستند؟

گروه مهندسی مهراسپند رنج وسیعی از سایزها و مدلهای مختلف پیستون و رینگ را عرضه می پیستون نیسان z24 کند. وظیفه اصلی تسمه تایم ایجاد هماهنگی بین میل لنگ ،میل سوپاپ و سوپاپ ها می باشد. علل اصلی بروز این مشکل آن است که یا سوخت تزریقی به موتور بیش از اندازه رقیق بوده است ، یا شمع های موتور از نوع خیلی گرم انتخاب شده اند و یا اینکه سیستم جرقه موتور زودتر از موعد لازم عمل می کند ( یعنی آدوانس است ) و یا اینکه نسبت تراکم به تناسب اکتان سوخت ، خیلی بالاست و یا اصلا موتور مشکل کلی گرم شدن را دارد. کارگاه مکانیکی اهورا با استفاده از دانش و تجربه خود و همچنین نسبت به نیاز مردن قطعاتی ساخته است برای حل مشکل واشر زدن پژو 405 ، پرشیا و سمند که در ادامه با آن آشنا میشوید. اگر موتور را به هر دلیلی تعمیر کردید حتما پیچهای شاتون را بررسی کنید، پیچ و بستهای هرز شاتون باید تعویض شود. به همین علت توصیه میشود برای رفتن به مسیر های طولانی حتما آب رادیاتور را چک کنید.

این قطعه استوانهای حرکتهای رفت و برگشتی رو به بالا و پایین دارد که در هنگام بالا رفتن منجر به متراکم شدن سوخت میگردد و پس از احتراق و انفجار، به سمت پایین حرکت میکند. فاصله زیاد باعث از دست رفتن گاز کمپرس شده و کنترل روغن ضعیف و بروز پدیده پیستون بلوباین یا ورود گاز کمپرس شده از سیلندر به کارتر کمپرسور می شود و همچنین باعث از دست رفتن قدرت و کنترل بر روغن کاری و فرار روغن از کمپرسور می گردد. به طور مثال ساخت و مدل وسیله نقلیه شما! ما با طراحی و ساخت این دو محصول توانسته ایم ایراد این موتور را بر طرف کنیم و مشکلات اساسی این موتور را بهبود ببخشیم. وجود یک شکاف در بدنه کمپرسور رینگ باعث می شود تا ما به راحتی بتوانیم آنرا در داخل شیار پیستون نصب و راه اندازی بکنیم و به همین خاطر است که معمولا دو عدد کمپرسور رینگ را در داخل پیستون نصب می کنند تا شکاف ها به صورت متقاطع در جهت خلاف یکدیگر قرار بگیرند و آببندی کامل صورت گردد. 206 تیپ دو 104 دندانه دارد. این سیستم نه تنها وظیفه تامین هوای موتور بر عهده دارد بلکه وظیفه خارج کردن هوا از درون محفظه احتراق را نیز بر عهده پیستون خودرو تبریز دارد.

نیروی تولید شده در موتور توسط احتراق داخلی از پیستون به شاتون و سپس به میل لنگ منتقل می شود.این نیرو توسط دیسک و صفحه به گیر بکس و توسط تسمه تایم به میل سوپاپ و در نهایت به سوپاپ ها منتقل می شود.البته تسمه تایم وظیفه چرخاندن واتر پمپ را هم دارد.سر میل لنگ و میل سوپاپ و واتر پمپ هم سه عدد دنده قرار گرفته اند که تسمه تایم روی آنها قرار گرفته و می چرخد.وظیفه تسمه تایم تنظیم زمان دقیق باز و بسته شدن سوپاپ ها و انجام 4عمل اصلی مکش ، تراکم ،انفجار و تخلیه می باشد و این زمان باید خیلی دقیق باشد.اگر کوچکترین بهم ریختگی در این زمان اتفاق بیفتد ،موتور خودرو بد کار میکند ،بد استارت میخورد و در نهایت موتور گاز میخورد ولی بد و کند حرکت میکند.در موتورهای احتراق داخلی به دلیل وابسته بودن اجزای داخلی موتور باهم عملکرد صحیح و هماهنگ این قطعات از اهمیت بالایی برخوردار است. دقیقا شبیه به کم کردن آب این امکان وجود دارد که روغن موتور نیز نشت کند و به درون محفظه احتراق و یا سیستم خنک کننده موتور راه باید. که درون این محفظه چند چرخ وجود دارد که بر روی شفت متصل می شوند.

در عوض استفاده از یک شفت بلند در ماشین های چند سیلندره در آن توپی وجود دارد که همه شاتون های پیستون ها به توپی وصل شده اند . از آنجایی که این قطعه با روغن در ارتباط است، روغن موتور و روغن نامرغوب نیز سبب خرابی زودهنگام آن خواهد شد. در بعضی از موتورهای رینگ های روغن هم از بالا و هم در پایین انگشتی پیستون مورد استفاده قرار می گیرند در ضمن هر رینگ دارای یک دهانه است که با باز و بسته کردن آن می توان قطر رینگ ها را در موقع نصب کردن روی پیستون یا قرار دادن پیستون داخل سیلندر، کم و زیاد کرد. این دستگاه طوری طراحی شده است که در حرکت رو به بالا روی روغن می لغزد و در حرکت رو به پایین آن را خراش می دهد. رینگهای متراکم با انبساط خود به طرف خارج به دیواره سیلندر چسبیده و گازبندی خوبی را بوجود میآورند.

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد پیستون شتاب کاربراتور پراید لطفا از سایت ما دیدن کنید.