چرا واکسن COVID-19 آکسفورد می تواند بیشتر از عکس های دیگر برای دنیا کار کند

70 درصد کارآیی بیان شده به طور قابل توجهی پایین تر از 94.5 تا 95 درصد گزارش شده توسط دو نامزد اصلی دیگر بود ، مدرن و فایزر.
اما این واکسن در ماههای آینده نیز می تواند ارزش بیشتری نسبت به دو کشور دیگر داشته باشد. اگر به س questionsالات مربوط به نتایج آن پاسخ داده شود و مورد تأیید قرار گیرد ، ممکن است در تأمین پوشش واکسن در کشورهای فقیرتر که فوراً مورد نیاز است ، پیشرو باشد.
آزمایش واکسن آکسفورد
در این پنجشنبه ، 23 آوریل 2020 ، صفحه نمایش پرونده گرفته شده از فیلم منتشر شده توسط دانشگاه آکسفورد انگلیس ، نشان می دهد فردی به عنوان بخشی از اولین آزمایشات انسانی در انگلیس برای آزمایش واکسن احتمالی ویروس کرونا ، که توسط دانشگاه آکسفورد انگلیس انجام نشده است ، تزریق می شود. (AP)

دولت انگلیس اولین گام در این فرآیند تأیید را در روز جمعه برداشت و اعلام كرد كه نامزد را بطور رسمی برای ارزیابی به تنظیم كننده داروهای انگلیس ارجاع كرده است.

“[T]واکسن Pfizer به دوزهای اولیه خود به اتحادیه اروپا و ایالات متحده متعهد است. آندره تیلور ، دستیار مدیر برنامه ها ، و احتمالاً نیمه اول سال 2021 تجهیزات مدرن با ایالات متحده گره خورده است ، بنابراین با توجه به این واکسن آکسفورد / آسترا زنکا خبر خوبی برای بقیه جهان است. در مرکز نوآوری بهداشت جهانی دوک ، به CNN گفت.

AstraZeneca قول داده است صدها میلیون دوز به کشورهای با درآمد کم و متوسط ​​ارائه دهد و واکسن را به صورت غیرانتفاعی برای همیشه به این کشورها تحویل دهد. واکسن تولید شده در دانشگاه آکسفورد انگلیس به طور قابل توجهی ارزان تر از بقیه است و مهمتر از همه ، حمل و توزیع آن در کشورهای در حال توسعه بسیار آسان تر از رقبای آن است ، زیرا نیازی به نگهداری در دمای انجماد نیست.

یک محقق در یک آزمایشگاه در موسسه جنر در آکسفورد ، انگلیس ، روی واکسن ویروس کرونا کار می کند که توسط AstraZeneca و دانشگاه آکسفورد ساخته شده است. (AP)

آزرا غنی ، رئیس اپیدمیولوژی بیماری های عفونی در کالج امپریال لندن ، به CNN گفت: “من فکر می کنم این تنها واکسنی است که می توان در آن شرایط در حال حاضر استفاده کرد.”

واکسن Oxford / AstraZeneca را می توان حداقل در مدت شش ماه در دمای یخچال از 2 تا 8 درجه سانتیگراد نگه داشت. واکسن Moderna باید در دمای -20 درجه سانتیگراد – یا در دمای یخچال تا 30 روز نگهداری شود – و واکسن Pfizer / BioNTech باید در دمای -75 درجه سانتیگراد نگهداری شود و پس از پنج روز استفاده در یخچال در دمای بالاتر استفاده شود.

غنی گفت: “Pfizer و Moderna به ذخیره سازی فریزر نیاز دارند و این فقط در بسیاری از تنظیمات وجود ندارد.”

تبرید “زنجیره سرد” انبار استانداردی است که در سطح جهان برای رساندن واکسن از مکان های مرکزی به کلینیک های بهداشت محلی استفاده می شود. غنی افزود: واکسن AstraZeneca تاکنون “تنها واکسنی است که به طور قطع می تواند به آن سیستم ها منتقل شود”.

این واکسن ها بر اساس فناوری های مختلف ساخته شده اند. در پیشنهاد AstraZeneca – مانند واکسن جانسون و جانسون و Sputnik V روسیه – از یک ویروس آدنو برای حمل قطعات ژنتیکی ویروس کرونا به بدن استفاده می شود.

عکس پرونده ای از محقق دانشگاه آکسفورد که روی واکسن کار می کند. (AP)

واکسن های Moderna و Pfizer با استفاده از تکه های ماده ژنتیکی به نام RNA پیام رسان (mRNA) بدن را وادار به ساخت قطعات مصنوعی ویروس کرونا و تحریک پاسخ ایمنی می کند. پنی وارد ، رئیس کمیته آموزش و استاندارد دانشکده دارویی انگلستان ، به CNN گفت: “این یک فناوری نسبتاً جدید است و اطلاعات کمی در مورد پایداری mRNA در طول زمان وجود دارد.”

وی گفت كه با توسعه اطلاعات و ظرفیت تولید مدرن و Pfizer ، آنها ممكن است بتوانند روشهای ذخیره سازی را در دماهای بالاتر پیدا كنند ، اما واكسن آكسفورد “این توانایی را دارد كه با استفاده از زنجیره های موجود موجود بتواند با سرعت بیشتری به سراسر جهان حمل شود” .

با این حال ، درصورتی که سطح واکسن در کشورهای در حال توسعه توزیع شود ، این امر ارزشمند خواهد بود.

AstraZeneca در این هفته گفت آزمایشات نشان داد که یک رژیم دوز 62 درصد اثر دارد در حالی که رژیم دیگر 90 درصد را به دست می آورد و به طور متوسط ​​70 درصد را ارائه می دهد. این یک نتیجه خوب ، قابل مقایسه با واکسن آنفولانزا است ، اما نه به اندازه 95 درصد Pfizer و 94.5 درصد Moderna. رقم 90 درصدی براساس نمونه گیری از 2،741 شرکت کننده است که رقم نسبتاً کمی است.

نمایی کلی از دفاتر AstraZeneca و آرم شرکت در کمبریج ، انگلیس (عکس: ژوئیه 2020)
نمایی کلی از دفاتر AstraZeneca و آرم شرکت در کمبریج ، انگلیس (عکس: ژوئیه 2020) (AP)

Moncef Slaoui ، مشاور ارشد عملیات Warp Speed ​​دولت ایالات متحده ، این هفته گفت که “تعدادی متغیر وجود دارد که باید آنها را بفهمیم” در مورد دوز و اختلاف سنی در نتایج آکسفورد / AstraZeneca ، پس از آن دادگاه در حال انجام ایالات متحده ممکن است باید اصلاح شود.

روز پنجشنبه ، سخنگوی AstraZeneca به CNN گفت که آنها در حال حاضر در حال بحث و گفتگو با FDA در مورد وارد کردن رژیم دوز نیمه قدرت در آزمایشات خود در ایالات متحده هستند که در حال حاضر حدود 10 هزار شرکت کننده دارد.

آیفر علی ، دانشیار تجارت بین الملل در دانشکده بازرگانی وارویک ، گفت که “سادگی توزیع” واکسن AstraZeneca “احتمالاً اثر پتانسیل پایین را جبران می کند”.

وی افزود: “اثر واقعی واکسن های mRNA که برای حمل و نگهداری شکننده تر هستند ، ممکن است در شرایط دنیای واقعی که تأیید ذخیره صحیح هر دوز دشوار است ، کمتر باشد.”

BioNTech هفته گذشته گفت که با Pfizer در حال کار است تا فرمولی را ارائه دهد که بتواند واکسن خود را در دمای استاندارد تا نیمه دوم سال 2021 ذخیره کند. Moderna در این ماه تخمین خود را برای مدت زمان پایدار ماندن واکسن در دمای یخچال از هفت تا 30 روز تخمین زده می شود طبق گفته مدیر امور فنی و کیفیت مدرن ، خوان آندرس ، “توزیع ساده تر و انعطاف پذیری بیشتر برای تسهیل واکسیناسیون در مقیاس گسترده تر در ایالات متحده و سایر مناطق جهان امکان پذیر است.”

AstraZeneca متعهد شده است 300 میلیون دوز واکسن خود را به COVAX ، یک همکاری بین GAVI ، اتحاد واکسن ، سازمان بهداشت جهانی ؛ و ائتلاف برای ابتکارات آمادگی همه گیر (CEPI) برای اطمینان از توزیع عادلانه به 92 کشور در حال توسعه. تنها سازنده واکسن شناخته شده دیگری که در مقیاس مشابه تعهد کرده است Sanofi با 200 میلیون دوز است.

یک نماینده GAVI به CNN گفت که م Instituteسسه سرم هند (SII) و بنیاد بیل و ملیندا گیتس همچنین 200 میلیون دوز واکسن AstraZeneca و / یا Novavax را به کشورهای کم درآمد ارائه می دهند. Moderna و Pfizer هیچ دوزی را برای COVAX قول نداده اند.

این می تواند بدین معنی باشد که AstraZeneca به دلیل ارتباط با غول های صنعتی مانند SII از طریق CEPI ، ظرفیت تولید بیشتری نسبت به سایر داروها دارد.

یک ویال از واکسن ویروس کرونا که توسط AstraZeneca و دانشگاه آکسفورد ، در آکسفورد ، انگلیس ساخته شده است. (AP)

“[AstraZeneca has] با متخصصان تولید در این ائتلاف برای کمک به تهیه سایت های مختلف تولیدی کار کرده است و البته این فقط واکسن نیست ، بلکه شیشه های شیشه ای است که داخل آن قرار می گیرد ، درپوش های بالای بطری ها و سرنگ ها و سوزن ، “گفت وارد.

AstraZeneca می گوید که انتظار می رود توانایی تولید حداکثر 3 میلیارد دوز واکسن را در سال 2021 به صورت نورد داشته باشد. Pfizer / BioNTech می گوید که می تواند تا 50 میلیون دوز در سال 2020 و 1.3 میلیارد در سال 2021 تولید کند ، در حالی که Moderna می گوید که انتظار می رود بتواند تقریباً 500 میلیون دوز در سال و احتمالاً تا یک میلیارد دوز در سال از سال 2021 ارائه دهد.

AstraZeneca و آکسفورد پس از درخواست شفافیت از سوی گروه هایی مانند Medicans Sans Frontieres و Global Justice Now ، تأیید کردند که این مشارکت واکسن را به صورت غیرانتفاعی حداقل تا ژوئیه 2021 در سراسر جهان و برای همیشه به درآمد کم و متوسط ​​تحویل می دهد کشورها.

واکسن آکسفورد ارزان تر از بقیه است ، تقریباً 3 تا 4 دلار آمریکا (4 تا 6 دلار) در هر دوز در مقابل حدود 20 دلار (27 دلار) برای واکسن Pfizer و 32-37 دلار آمریکا (43-50 دلار) برای واکسن Moderna. .

Pfizer HQ
در این پرونده 9 نوامبر عکس از دفتر مرکزی Pfizer در نیویورک عبور کنید. Pfizer اعلام کرد 18 نوامبر سال 2020 ، نتایج بیشتری در مطالعه مداوم واکسن ویروس کرونا نشان می دهد که عکس ها 95 درصد موثر است یک ماه پس از اولین دوز (AP)

سخنگوی دانشگاه آکسفورد به CNN گفت: “واکسن ما می تواند به سرعت در محیط های بهداشتی موجود استفاده شود ، که به جلوگیری از گسترش بیشتر این بیماری کمک می کند در حالی که ما بیشتر و بیشتر در مورد چگونگی پیشگیری و درمان آن یاد می گیریم.” وی افزود که به انواع واکسن ها نیاز است و برخی از آنها می توانند برای سنین و جمعیت های مختلف موثرتر باشند.

وی گفت: “کلیدی بودن هر واکسنی احتمال تأثیر آن بر سلامت عمومی است ، از جمله سرعت توزیع آن. ما می توانیم با استفاده از تدارکات موجود به سرعت و به راحتی در سراسر جهان توزیع شده و به راحتی در یخچال ذخیره کنیم.”

مدل سازی توسط دانشگاه دوک نشان می دهد COVAX در انتقال واکسن به کشورهای با درآمد کم و متوسط ​​بسیار مهم خواهد بود. هدف این طرح تأمین 2 میلیارد دوز تا پایان سال 2021 برای محافظت از گروه های پرخطر در سراسر جهان و در نهایت دوزهای کافی برای پوشش 20 درصد از جمعیت آن کشورها است.

با این حال ، غنی هشدار داد که 20 درصد “در هیچ کجا ایده آل نیست – حدود 70 درصد – که ما می خواهیم ببینیم که می توان به مصونیت گله دست یافت ، بنابراین برخی از کشورها هنوز کوتاه می مانند.”

وی گفت که واکسیناسیون جمعیت جهانی برای همه حیاتی است ، امکان سفر و حرکت از مرزها. استفاده از واکسن در جهان با توجه به مدل های فعلی ممکن است تا سال 2023 طول بکشد – نیازی به ذکر نیست که نیاز احتمالی به عکس های تقویت کننده وجود دارد.

دکتر ست برکلی ، مدیرعامل گاوی ، ضمن استقبال از اخبار ، گفت: “دسترسی به واکسن های ایمن و کارآمد COVID-19 برای گروه های آسیب پذیر در هر نقطه از جهان تنها راه کنترل کنترل مرحله حاد این همه گیری است.” واکسن آکسفورد در بیانیه این هفته.
ویال های واکسن Pfizer
ویال های واکسن Pfizer (Pfizer)

مدل سازی دوک نشان می دهد در حالی که کشورهای ثروتمندتر میلیاردها دوز پیش خرید کرده اند تا شانس خود را برای پوشش جمعیت خود افزایش دهند ، کشورهای در حال توسعه کاملاً به COVAX متکی خواهند بود.

بیل گیتس گفت که این راه حل “شرم آور نبودن کشورهای ثروتمندی است که کار طبیعی خود را انجام می دهند و می خواهند از مردم خود محافظت کنند” ، بلکه افزایش قابل توجه ظرفیت تولید است.

استفان ایوانز ، استاد فاراکوپیدمیولوژی در دانشکده بهداشت و پزشکی گرمسیری لندن ، هشدار داد که نظارت بر اثربخشی و موارد ایمنی یک چالش مداوم در کشورهای در حال توسعه است.

وی به سی ان ان گفت: “ممکن است عوارض جانبی ناخواسته ای وجود داشته باشد که فقط در آن کشورهایی با درآمد کم و متوسط ​​مشهود باشد ؛ آنها رژیم های مختلفی دارند ، به طور کلی دارای سطح تغذیه ای متفاوت و ویژگی های مختلفی هستند.”

گرچه ممکن است واکسن آکسفورد در این مرحله نوید کمک ویژه به کشورهای کم درآمد را بدهد ، اما هنوز هم با توجه به داده های بسیاری که باید قبل از استفاده از آنها حل شود ، پیش بینی می شود.

در نهایت ، داشتن هرچه بیشتر واکسن ، برای اطمینان از بهبود سریعتر و محدود کردن آسیب بیشتر به جهان ، امری حیاتی خواهد بود.