ژنرال استرالیایی می گوید ایالات متحده هشدار می دهد که اتهامات جنایت جنگی می تواند مانع همکاری با SAS استرالیا شود

را ایالات متحده دولت هشدار داد که اتهامات جنایات جنگی علیه استرالیایی فرمانده نیروی دفاعی استرالیا روز چهارشنبه گفت که سربازان در افغانستان می توانند از همکاری نیروهای آمریکایی با هنگ خدمات هوایی ویژه استرالیا جلوگیری کنند.
ژنرال آنگوس کمپبل به کمیته سنا گفت که نامه ای از ایالات متحده دریافت کرده است دفاع وابسته در کانبرا در مارس 2021 پیشنهاد کرد که SAS نخبه ممکن است با اتهامات جنایات جنگی در افغانستان که در گزارش تحقیقات جنایات جنگی استرالیا که در سال 2000 علنی شده بود، “آلوده” شده باشد.

کمپبل گفت که “یک فرد” پس از نامه “موقعیت پست خود را تعدیل کرده است”.

آنگوس کمپبل به یک کمیته سنا گفت که نامه ای از وابسته دفاعی ایالات متحده در کانبرا در مارس 2021 دریافت کرده است که نشان می دهد SAS ممکن است توسط اتهامات جنایات جنگی “آلوده” شده باشد. (Sydney Morning Herald)

در این نامه هشدار داده شده است که گزارش بریتون، که جزئیات “اطلاعات موثقی” را در مورد کشته شدن غیرقانونی 39 زندانی و غیرنظامی افغان توسط سربازان استرالیایی ارائه می دهد، می تواند موجب قانون ایالات متحده شود که از همکاری ارتش این کشور با واحدهای مرتبط با “نقض فاحش حقوق بشر” جلوگیری می کند.

کمپبل گفت: “من نامه ای از وابسته دفاعی نیروهای مسلح ایالات متحده مستقر در کانبرا به من دریافت کردم که نشان می داد انتشار گزارش بریتون و یافته های آن ممکن است ملاحظات قانون لیهی را آغاز کند.”

کمپبل گفت که باور نمی کند در آن زمان به وزیر دفاع اطلاع داده است و به وزیر دفاع فعلی، ریچارد مارلز، اطلاع نداده است.

سناتورها از کمبل سؤال کردند که چرا به دولت های متوالی در مورد چنین نامه ای از مهمترین شریک معاهده امنیتی استرالیا توصیه نکرده است.

سناتور مستقل ژاکی لامبی پرسید که آیا باید به دولت در مورد چنین “مسئله بسیار بزرگ” توصیه می شد.

وزیر دفاع فعلی ریچارد مارلز (در مرکز) در مورد این نامه مطلع نشده بود. (توییتر)

کمپبل پاسخ داد: “من فکر می کنم بین “ممکن است” و “انجام می دهد” تفاوتی وجود دارد.

کمپبل گفت: «فکر نمی‌کنم این موضوعی بود که بیشتر از آن توصیه شد.

دفتر مارلز بلافاصله به درخواست اظهار نظر پاسخ نداد.

پلیس در ماه مارس، اولین کهنه سرباز استرالیایی را به اتهام قتل در افغانستان متهم کرد، سه سال پس از آن که تحقیقات بریتون نشان داد که 19 سرباز نیروهای ویژه استرالیا ممکن است به دلیل رفتار غیرقانونی در طول درگیری با اتهاماتی روبرو شوند.

الیور شولز، سرباز سابق SAS، 41 ساله، به جنایت جنگی قتل در قتل یک افغان که در سال 2012 در مزرعه گندم در استان ارزگان هدف گلوله قرار گرفت، متهم شد.

پلیس با دفتر بازپرس ویژه، یک آژانس تحقیقاتی استرالیایی که در سال 2021 تأسیس شد، برای تشکیل پرونده‌هایی علیه نیروهای نخبه SAS و هنگ کماندو که بین سال‌های 2005 تا 2016 در افغانستان خدمت می‌کردند، همکاری می‌کند.

بیش از 39000 پرسنل نظامی استرالیایی در طول 20 سال تا سال 2021 در افغانستان خدمت کردند و 41 نفر در آنجا کشته شدند.

اینجا ثبت نام کنید برای دریافت خبرنامه های روزانه و هشدارهای اخبار فوری، مستقیماً به صندوق ورودی شما ارسال می شود.