کارگرانی که در معرض خطر دودهای جوشکاری سرطان زا هستند

ملبورن tradie جان کیسی تا شش ساعت در روز و شش روز در هفته جوش می دهد.

گاهی اوقات، این جوان 29 ساله متوجه استنشاق دودهای خطرناک در محل کار شده و در یک نقطه به بیماری ریوی پلورز مبتلا شده است.

کیسی گفت: «دقیقه ای که آن روز آن دود را استنشاق کردم، در راه پایین سوخت.

تنفس در دودها خطرات زیادی دارد.

جان کیسی، کارشناس ملبورن، گفت که بخارها بلافاصله پس از استنشاق می سوزند. (نه)

وس هاجنز، که دو دهه در جوشکاری کار کرده است، می‌گوید: «مطمئناً روی تنفس شما سنگین است، و شما را دچار تنگی نفس می‌کند.

قطعاً طعم فلزی در آن وجود دارد.

برای برخی، قرار گرفتن در معرض عواقب مخربی دارد.

بر اساس مطالعه سال 2022 سازمان جهانی بهداشت و سازمان بین المللی کار، افرادی که در جوشکاری کار می کنند، 48 درصد بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان ریه هستند.

پروفسور تیم دریسکول، رئیس کمیته سرطان محیطی و شغلی شورای سرطان استرالیا، می گوید: “بیشتر افرادی که جوشکاری می کنند به سرطان ریه مبتلا نمی شوند، اما شکی نیست که قرار گرفتن در معرض دود جوشکاری این خطر را افزایش می دهد.”

طبق گفته شورای سرطان، قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش در طول جوشکاری نیز می تواند باعث ملانوم چشم شود.

اندرو دتمر، رئیس ملی اتحادیه کارگران تولیدی استرالیا، گفت: “اینها کارگران ماهر، دیگ سازان و جوشکاران هستند که به کار خود افتخار می کنند.”

این فقط افرادی نیستند که جوشکاری را انجام می دهند، بلکه افرادی که در محل کار جوشکاری هستند.

“اگر آنها در معرض ابتلا به سرطان ریه یا بیماری های دیگر مانند منگنیسم قرار گیرند، ممکن است یک حکم اعدام باشد. برای کارگران استرالیایی زمان آن رسیده است که شاهد تغییراتی باشیم.”

کارگرانی که در معرض خطر دودهای جوشکاری سرطان زا هستند.  جان کیسی، کارشناس ملبورن، گفت که بخار فورا می سوزد
طبق گفته شورای سرطان، قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش در طول جوشکاری نیز می تواند باعث ملانوم چشم شود. (نه)

AMWU با شرکت حقوقی موریس بلکبرن همکاری کرده است تا یک کمپین ملی را برای فشار بر استانداردهای ایمنی بالا راه اندازی کند و همچنین یک ثبت نام برای کارگرانی که در معرض خطر قرار گرفته اند ایجاد کند.

از سال 2017، دودهای جوشکاری توسط سازمان بهداشت جهانی به عنوان یک ماده سرطان زا در گروه 1 طبقه بندی شده اند، ماده ای که باعث سرطان در انسان می شود.

این در گروه آزبست و غبار سیلیس است.

اما حد مجاز قرار گرفتن در معرض قانونی از سال 1991 تغییر نکرده است.

در استرالیا، کارگران به طور قانونی می توانند در معرض 5 میلی گرم در هر متر مکعب قرار بگیرند. در آلمان استاندارد 1.25 میلی گرم بر متر مکعب و در هلند 1 میلی گرم بر متر مکعب است.

دتمر گفت: «با کاهش این محدودیت، کارفرمایان را مجبور می‌کند تا محل کار امن‌تری را فراهم کنند.

دریسکول گفت: “شواهد بسیار خوبی وجود دارد که نشان می دهد احتمالاً باید کمتر از 5 باشد، احتمالاً 1 سطح بهتری برای داشتن است.”

کارگرانی که در معرض خطر دودهای جوشکاری سرطان زا هستند.  جان کیسی، کارشناس ملبورن، گفت که بخار فورا می سوزد
از سال 2017، دودهای جوشکاری در گروه کارینوژن گروه 1، ماده ای که عامل سرطان در انسان است، توسط سازمان بهداشت جهانی طبقه بندی شده است. (نه)

در بیانیه ای به 9News، Safe Work Australia گفت که “در حال حاضر در حال بررسی است که آیا یک بازنگری بیشتر در مورد استانداردهای قرار گرفتن در معرض محل کار برای دودهای جوشکاری به طور جمعی باید انجام شود یا خیر”.

دریسکول گفت: «ما نمی‌خواهیم کسی از محل کار خود به سرطان مبتلا شود… و این مشکل زمانی است که می‌دانیم کاری می‌توانیم برای آن انجام دهیم.»

“با داشتن تهویه خوب در محل، با استفاده از حفاظت تنفسی مناسب، آموزش مناسب افراد برای درک خطرات موجود – اینها کارهایی هستند که می توان انجام داد تا خطر را تا حد ممکن کاهش داد.”

در حال حاضر، مقیاس واقعی این مشکل ناشناخته است، اما تحقیقات در حال انجام است تا مشخص شود چند کارگر در سطوح خطرناک در معرض دود قرار گرفته اند.

دریسکول گفت: «هنوز ده‌ها هزار نفر وجود دارند، بنابراین این یک مشکل پیش پا افتاده نیست… من به این واقعیت بازمی‌گردم که قابل پیشگیری است».

ANWU امیدوار است که ثبت ملی جدید به حمایت از کسانی که در معرض خطر قرار گرفته اند کمک کند و در صورت بیمار شدن کارگران در آینده به جبران خسارت کمک کند.

دتمر گفت: “این ثبت قرار گرفتن در معرض یک ابزار تشخیصی مهم برای افراد در آینده خواهد بود… بسیار مهم است که ما آن اطلاعات بهداشتی را داشته باشیم.”

هاجنز گفت: سرطان، شما نمی توانید آن را ببینید، نمی توانید آن را احساس کنید.

“شما نمی دانید که آیا تحت تاثیر قرار گرفته اید یا قرار است چه اتفاقی بیفتد.

“این قطعا نگران کننده است. شما می خواهید در طولانی مدت در کنار عزیزان خود باشید، اما از اینکه فکر کنید کاری که برای تامین آنها انجام داده اید اکنون بر سلامت شما تأثیر می گذارد و به طور بالقوه زمان شما را با آنها کوتاه می کند متنفر هستید. “